Švarus kraujas – gera sveikata

Švarus kraujas – gera sveikata


Kai kurie senjorai jaučiasi žvalūs, energingi, palyginti su kitais bendraamžiais, atrodo jaunesni. Tokios savijautos paslaptis dažnai būna susijusi ir su kraujo būkle. Kad sveikata ir savijauta būtų nepriekaištinga, ja taip pat reikia pasirūpinti.


Remigija ZINKEVIČIENĖ


Kraujo švara


Kraujas – organizmo audinys, kuris teka uždaroje kraujotakos sistemoje. Jis susideda iš skystos kraujo plazmos ir forminių elementų: raudonųjų kraujo kūnelių (eritrocitų), baltųjų kraujo kūnelių (leukocitų) ir kraujo plokštelių (trombocitų). Suaugęs žmogus turi apie 5 litrus kraujo.


Metams bėgant, kraujyje kaupiasi nereikalingos ir net kenksmingos medžiagos (šlapalas, kreolino rūgštis, bilirubinas), įvairios alergiją sukeliančios medžiagos ir baltymai. Kenksmingų medžiagų apykaitos produktų ypač padaugėja susirgus, patyrus stresą, netinkamai maitinantis. Kad neužpultų ligos, būtina laiku ir reguliariai rūpintis krauju ir jį valyti. Išvalytas kraujas geriau aprūpina kraujagysles deguonimi bei maitinamosiomis medžiagomis. Kraujo švara ypač svarbi tampa brandžiame amžiuje, kai sulėtėjus organizmo funkcijoms ant kraujagyslių sienelių pradeda kauptis riebalinės plokštelės.

REKLAMA


Profilaktiškai ir minimaliai išvalyti kraują galima ir paprastomis liaudiškomis priemonėmis, naudojant mūsų auginamas daržoves, vaisius, uogas bei čia augančias vaistažoles. Svarbu, kad jie būtų ekologiškai švarūs. Valant kraują ir kraujagysles svarbu kuo daugiau judėti, ilgiau pabūti gryname ore, pasivaikščioti, pasimankštinti, nesunkiai padirbėti.


Kraujui palankus maistas


* Manoma, kad kraujui išvalyti pakanka mėnesį kasdien valgyti raudonos spalvos daržovių, vaisių ir uogų: burokėlių, raudongūžių kopūstų, pomidorų, raudonos spalvos obuolių ir vynuogių, vyšnių, trešnių, aviečių, gervuogių, spanguolių, šaltalankių, putinų, šermukšnių, granatų.


* Liaudies medicinos žinovai pataria kraują 3 savaites valyti spanguolių sultimis: pirmąją savaitę spanguolių sulčių reikia gerti po pusę stiklinės 3 kartus per dieną, antrąją savaitę – po pusę stiklinės 2 kartus per dieną ir trečiąją savaitę – po pusę stiklinės kartą per dieną.

REKLAMA


* Valydami ir stiprindami kraują gerkite mėlynių antpilo. 5 g šviežių, šaldytų ar džiovintų mėlynių uogų užpilkite stikline verdančio vandens ir palikite atvėsti. Gerkite antpilo po 2 šaukštus 3 kartus per dieną.


* Kraują veiksmingai valo ir stiprina bičių pikis, kurio spiritinio antpilo galite nusipirkti vaistinėje Gerkite antpilo po 30–40 lašų 3 kartus per dieną, įlašinę į pusę stiklinės vandens, arbatos ar šilto pieno valandą prieš valgį.


* Kraują išvalysite ir sustiprinsite gerdami kmynų sėklų antpilo. 2–3 šaukštelius kmynų sėklų užpilkite stikline verdančio vandens, uždenkite ir palikite atvėsti. Antpilą nedideliais gurkšneliais išgerkite per dieną.


* Česnakų ir citrinų mišinys: 400 g trintų česnakų sumaišykite su 24 citrinų sultimis, mišinį sukrėskite į butelį plačiu kaklu, uždenkite marle ir palikite 24 paras, paskui suplakite. Gerkite šio mišinio po šaukštelį prieš miegą, užgerdami puse stiklinės šalto virinto vandens. Mišinį laikykite šaldytuve.


Kraują valančios arbatos


* Dilgėlės yra geriausiai kraują valantys ir kraujo gamybą skatinantys augalai: kupiną šaukštelį susmulkintų dilgėlių lapų užpilkite 250 ml verdančio vandens, palikite trumpam pritraukti, paskui nukoškite. Gerkite arbatą nesaldintą, mažais gurkšneliais, po 1–2 stiklines per dieną 3–4 savaites. Be to, dilgėlės sugeba atkurti organizme sutrikusią medžiagų apykaitą, gerina visų virškinimo organų veiklą ir tiekia organizmui didelį kiekį mineralinių medžiagų bei vitaminų. Dilgėlėmis nepatariama gydytis esant padidėjusiam kraujo krešumui.



* Geltonžiedžių notrelių arbata valo kraują, padeda nuo nervinės įtampos sukeltos nemigos ir yra veiksminga priemonė nuo įvairių moteriškų ligų: kupiną šaukštelį susmulkintų vaistažolių užpilkite 250 ml verdančio vandens ir palikite trumpam pritraukti, paskui nukoškite. Gerkite arbatos po 2 puodelius per dieną.


* Triskiaučių lakišių arbata: 20 g susmulkintos triskiaučių lakišių žolės užpilkite stikline verdančio vandens, pavirkite 10 min. ant mažos ugnies, uždenkite ir palikite valandą pritraukti, paskui nukoškite. Arbatos gerkite po ketvirtadalį stiklinės 2–3 kartus per dieną. Be to, ši arbata valo kepenis ir inkstus, gerina apetitą ir virškinamojo trakto darbą, yra neurozių prevencijos priemonė.


* Vaistinių veronikų arbata valo kraują, mažina kraujagyslių kalkėjimą ir cholesterolio perteklių kraujyje: kupiną šaukštelį susmulkintų vaistažolių užpilkite 250 ml vandens, užvirkite ir palikite trumpam pritraukti, paskui nukoškite. Gerkite arbatos po pusę stiklinės 4 kartus per dieną.


* Imbierų arbata stiprina imunitetą, valo kraują, mažina cholesterolio perteklių kraujyje. Ruošiant imbierų arbatą reikiamas imbierų kiekis priklauso nuo individualių poreikių. Vienai arbatos porcijai paruošti dažniausiai prireikia 1–2 cm pločio tarkuotos šviežios imbiero šaknies gabalėlio. Jei ruošdami arbatą vartosite sausus imbierų miltelius, jų prireiks 2–3 šaukštelių. Reikiamą kiekį imbiero šaknies užpilkite 300 ml karšto (80–85 oC temperatūros) vandens, uždenkite ir palikite 5–10 min. pritraukti. Sausus imbierų šaknų miltelius reikia palikti pritraukti ilgiau, apie 20–30 minučių.


* Kraują valantis vaistažolių mišinys: susmulkinkite ir sumaišykite po 50 g raktažolių ir jaunų juoduogių šeivamedžių pumpurų ir po 15 g dilgėlių lapų ir kiaulpienių šaknų. Kupiną šaukštelį mišinio užpilkite 250 ml verdančio vandens ir palikite 3 min. pritraukti, nukoškite. Per dieną mažais gurkšneliais išgerkite po 2 puodelius arbatos, pasaldintos medumi.

REKLAMA


* Susmulkinkite ir sumaišykite 20 g puplaiškių lapų, 40 g susmulkintų kiaulpienių šaknų ir 15 g lazdynų lapų. Šaukštą vaistinių augalų mišinio užpilkite stikline verdančio vandens, uždenkite ir palikite 15 min. pritraukti, paskui nukoškite. Valydami kraują kasdien rytais ir vakarais gerkite po stiklinę šios nesaldintos arbatos.


Daugiau įdomių ir aktualių straipsnių rasite žurnale „Savaitė“. Jį galite gauti tiesiai į savo namus – užsiprenumeravę arba skaityti elektroninę žurnalo versiją.