Kiekviena tauta savaip kovoja su peršalimu ir gripu

Kiekviena tauta savaip kovoja su peršalimu ir gripu


Žmonės peršąla visame pasaulyje, ir kiekviena tauta turi savų kovos su šia neganda paslapčių. Taigi pradėkime kelionę.


Japonai serga gripu beveik du kartus rečiau nei europiečiai ir amerikiečiai. Jų nuomone, paslaptis – žalioji arbata: pasireiškus pirmiesiems negalavimo požymiams japonai rengiasi kuo šilčiau ir išgeria apie 10 puodelių šio stebuklingo gėrimo, laikydami indą, iš kurio geria, laiveliu sudėtuose delnuose. Taip sustiprėja šilumos poveikis biologiškai aktyviems taškams. Beje, visiems žinoma, kad katechinai, esantys arbatoje, saugo nuo virusų.


Prancūzai turi, ko gero, ypatingiausią kovos su peršalimu būdą. Tai šampanas prieš miegą. Reikia apvynioti gerklę šaliku, pašildyti (beveik kol užvirs) šampano su pora gabalėlių cukraus, atsigulti į šiltą lovą ir išgerti puodelį kiek atvėsusio gėrimo. Beje, prancūzai geria daug šarminio mineralinio vandens, manydami, kad infekciją reikia iš organizmo išplauti tiesiogine to žodžio prasme.


Šiaurės Amerikos gyventojai, vos pasireiškus pirmiesiems peršalimo požymiams, išgeria kokteilį: arbatinis šaukštelis pipirmėčių užpilama stikline verdančio vandens ir šildoma ant nedidelės ugnies 3–5 min., tada nuoviras nukošiamas, į jį dedama šaukštelis medaus, susmulkinta česnako skiltelė ir įspaudžiama ketvirtis citrinos. Geriama prieš naktį.


Graikai vartoja populiarų Hipokrato gėrimą: dvi skiltelės apelsino arba citrinos užpilama dviem stiklinėmis raudonojo vyno, įmaišoma šaukštelis medaus, du gvazdikėliai bei žiupsnelis cinamono ir kaitinama, kol mišinys užverda. Geriamas šis gydomasis gėrimas karštas mažais gurkšneliais.

REKLAMA


Indai, pajutę pirmuosius peršalimo simptomus, išsiverda ypatingos arbatos. Kavamale sumala po 4 juodųjų pipirų ir kardamonų žirnelius, 3 gvazdikėlius, mažą gabalėlį imbiero ir žiupsnelį cinamono. Tada į emaliuotą puodą įpila 280 ml šilto vandens, suberia prieskonius, kaitina, kol užverda, ir dar 20 min. verda ant mažos ugnies. Baigiant virti įmaišoma žiupsnelis juodosios arbatos, arbatinis šaukštelis medaus ir šiek tiek pieno.


Škotai, pajutę pirmuosius gripo simptomus, geria karšto romo ir pipirmėčių gėrimo, taip pat vaikšto pajūriu ir kvėpuoja gaiviu oru.


Italai nuo seno gydo gripą ir peršalimo ligas... picomis. Šis neįtikėtinas faktas sudomino Diuseldorfo universiteto mokslininkus, ir jie patvirtino, kad klasikinės sudedamosios dalys – sūris, kiaušiniai, žalumynai, pomidorai ir kitos daržovės – turi unikalų rinkinį vitaminų, makro- ir mikroelementų, didinančių organizmo atsparumą virusams.


Pasijutę peršalę britai suvalgo ne mažiau kaip penkis rūgščius obuolius per dieną, taip pat valgo mandarinų, apelsinų, greipfrutų, citrinų. Tokia „gyvoji“ askorbo rūgšties dozė saugo nuo peršalimo ligų.


Kinai, kovodami su peršalimo ligomis, pasitelkia taškinį masažą. Tris kartus per dieną smilių arba didžiųjų pirštų galiukais daromi 9 sukamieji judesiai pagal laikrodžio rodyklę ir prieš ją, veikiant taškus, kurie stiprina imunitetą.

REKLAMA


1 – pirštas priglaudžiamas prie kaktos ties plaukų augimo linijos centru.
2 – pirštai priglaudžiami prie vidinių antakių kraštų.
3 – pirštas priglaudžiamas ties kaklo ir nugaros sankirtos vieta.
4 – pirštas priglaudžiamas prie vidinės delno pusės ties raukšle, atsirandančia tarp smiliaus ir nykščio, priglausto prie delno.
5 – pirštai priglaudžiami prie išorinių didžiųjų kojų pirštų pusių.

Korėjoje
masažas atliekamas taip, kad sloga pranyksta be jokių vaistų! Smilių galiukais kelis kartus per dieną po 10 sek. intensyviai spaudžiami tam tikri taškai.
6 – pirštu spaudžiamas tarpuakis.
7 – pirštais spaudžiama prie nosies nugarėlės šonų ties nosies viduriu.
8 – pirštais spaudžiama prie šnervių pagrindo.

Taivaniečiams
padeda kvėpavimo pratimai. Atsistojama taip, kad kojos būtų pečių pločiu, rankos –nuleistos, nugara – tiesi, kaklas – ištemptas, galva – šiek tiek atlošta, smakras – atkištas į priekį. Lėtai giliai įkvepiant rankos suglaudžiamos už nugaros ir pamažu atmetamos atgal. Pilvas turi būti įtrauktas. Iškvepiant rankos nuleidžiamos, po to ištiesiamos į priekį 45 ° kampu ir lėtai pakeliamos į viršų. Įkvepiant rankos vėl suglaudžiamos už nugaros. Visi judesiai kartojami ne mažiau kaip 7 kartus.


Daugiau svarbių, įdomių ir naudingų temų - žurnale "Savaitė"