Ką valgyti, kad oda būtų sveika ir graži

Ką valgyti, kad oda būtų sveika ir graži


Nuo seno žinoma, kad odos būklei ir išvaizdai įtakos turi ne tik kasdienė jos priežiūra, bet ir mityba. Itin svarbu į maisto racioną įtraukti vitaminų C, A ir E turinčių produktų, tarp kurių dažniausiai įvardijamos įvairios daržovės bei vaisiai. Kaip puoselėti grožį iš vidaus, atsako estetinės medicinos gydytoja.


„Kad mitybos įpročiai atsispindi veido odos būklėje, nesunku pastebėti – po aštraus, riebaus, saldaus maisto ar alkoholio vartojimo oda gali sudirgti, paūmėti veido raudonis, taip pat atsirasti vienas kitas spuogelis. Veidas išduoda ne tik, ką valgėme ir ar pakankamai geriame vandens, bet ir ar gerai išsimiegame“, – pasakoja estetinės medicinos gydytoja Aurelija Juškienė.


Pasak jos, itin svarbu į kasdienį racioną įtraukti kuo daugiau produktų, turinčių vitamino C – jo gausu ne tik citrusiniuose vaisiuose, bet ir ananasuose, braškėse, manguose ir kiviuose. Vitaminu C pasižymi ir tokios daržovės, kaip pomidorai, žiediniai ir lapiniai kopūstai, brokoliai, raudonosios saldžiosios paprikos.

REKLAMA


„Vitaminas C gražina ir skaistina odą, šviesina pigmentines dėmeles, taip pat stabdo jos priešlaikinį senėjimą ir koreguoja smulkias raukšleles. Taip pat vitaminas C yra žinomas kaip antioksidantas, padedantis mažinti uždegiminius procesus. Jis svarbus ir skatinant odos stangrumui reikalingo kolageno bei elastino gamybą“, – vardija A. Juškienė.


Gražiai odai reikalingos ir omega-3 riebalų rūgštys, todėl į odos bėrimus linkusiems žmonėms rekomenduojama rinktis jų pagrindiniu šaltiniu laikomą lašišą ar graikinius riešutus. Dėl odai naudingo kolageno patariama nevengti šaltienos ir menkės. Itin naudinga racioną papildyti ir kitų vitaminų turinčiais produktais: vitamino A gausu morkose, pomidoruose ir saldžiosiose bulvėse, vitamino E – įvairiose daržovėse, riešutuose, pieno produktuose.


„Odą maitinantis ir regeneruojantis vitaminas A, dar vadinamas retinoliu, dažnai naudojamas įvairiose kosmetikos priemonėse. Jis maitina ir regeneruoja odą, neleidžia jai išsausėti ir stabdo senėjimą, pigmentinių dėmelių bei smulkių raukšlių susidarymą. Tuo tarpu vitaminas E padeda išlaikyti odos drėgmę ir elastingumą, ją minkština. Šis vitaminas taip pat yra antioksidantas, kuris stabdo laisvųjų radikalų susidarymą odoje, todėl užkerta kelią greitam odos senėjimui“, – sako estetinės medicinos gydytoja.

REKLAMA


Tinkamas skysčių balansas


Odos stangrumui ir išvaizdai itin svarbus ir tinkamas skysčių balansas – suaugusiam žmogui kasdien reikėtų išgerti bent 2 l vandens.


„Mūsų oda sudaryta iš ląstelių – kad jos tinkamai funkcionuotų, būtina gerti vandenį. Vanduo ne tik palaiko odos drėgmę, jos audinio elastingumą, bet ir atitolina raukšlelių susidarymą, padeda šalinti iš organizmo toksinus. Jei organizmui trūksta vandens, oda išsausėja, suglemba“, – teigia A. Juškienė.


Eksperimentams namie – ne vieta


Nors internete galima rasti įvairių patarimų, kaip vienomis ar kitomis daržovėmis galima spręsti odos problemas, estetinės medicinos gydytoja A. Juškienė pataria randamą informaciją vertinti atsargiai – ypač nereikėtų užsiimti odos savigyda namuose, jei kamuoja aknė ar įvairūs bėrimai.


„Aknė yra lėtinė liga ir ją gydant itin svarbu su gydytojo pagalba rasti šios ligos priežastis ir jas pašalinti. Vien pavartojus moliūgų sėklų, kuriose yra cinko, padedančio nuraminti odos uždegimą ir regeneruoti odos ląsteles, ar išgėrus vitaminų A ir C turinčių morkų sulčių aknės tikrai neišgydysime“, – pabrėžia pašnekovė.


Itin svarbu neeksperimentuoti ir įvairiomis naminėmis veido kaukėmis – ant odos dedami maisto produktai gali ją sualergizuoti ar net nudeginti: „Geriau odos problemas spręsti su specialistų pagalba, kurie parinktų tinkamas procedūras bei kosmetikos priemones. Sveikai ir spindinčiai odai reikia kompleksinio derinio: ne tik ją aprūpinti vitaminais ir drėgme, bet ir tinkamai prižiūrėti – valyti, maitinti, drėkinti“.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 48 (2022)

    Savaitė - Nr.: 48 (2022)