Ekspertė: propaganda apie korupciją Ukrainoje tapo strategine Rusijai

Ekspertė: propaganda apie korupciją Ukrainoje tapo strategine Rusijai


Rusijos propagandinis naratyvas, kuriuo siekiama sukompromituoti Ukrainos valdžią tarptautinės auditorijos akyse, ypač korupcijos kontekste, yra nuolatinis strateginis Rusijos tikslas siekiant apriboti pagalbą Ukrainai.


Tai pranešė Svitlana Slipčenka, ne pelno siekiančios organizacijos „Vox Ukraine“ vadovo pavaduotoja ir „VoxCheck“ vadovė.


„Tiek Europos, tiek Ukrainos žiniasklaidos erdvėje suklastotos istorijos apie korupciją Ukrainoje ir įvairios pastangos diskredituoti Ukrainos valdžią, ypač dėl tariamų korupcijos schemų, buvo masiškai skleidžiamos 2022 m. lapkričio–gruodžio mėnesiais ir maždaug tokiu pačiu lygiu visus 2023 m. bei 2024 m. pradžioje. Šis Ukrainos valdžią kompromituojantis naratyvas, ypač dėl korupcijos, Rusijos propagandoje tapo gana stabilus“, – sakė S. Slipčenka. Ji pabrėžė, kad šį naratyvą galima laikyti „strateginiu“, nes juo siekiama ilgalaikio tikslo – sumažinti tarptautinę pagalbą Ukrainai.


Pasak ekspertės, šiuo tikslu Rusija platina įvairias melagingas istorijas tiek per internetinę žiniasklaidą, tiek per savo pseudožinovų, rašančių Vakarų auditorijai, tinklą.

REKLAMA


Ji paminėjo vieną naujausių atvejų - „Global Euronews“ paskelbtą straipsnį, tariamai parašytą amerikiečių žurnalisto Seymouro Herscho. Jo teigimu, JAV Centrinės žvalgybos agentūros (CŽA) direktorius Williamas Burnsas atvyko į Kyjivą neva tam, kad praneštų apie didžiulę korupciją vyriausybėje bei daugelio prezidento Volodymyro Zelenskio pavaldinių pasipiktinimą dėl jo „pernelyg didelės dalies“.


Ši „naujiena“ buvo visiškai nepagrįsta, be jokių patvirtinančių faktų. „Tačiau tikra tai, kad „Global Euronews“ yra apgaulinga Rusijos svetainė, imituojanti Europos žiniasklaidos agentūrą. S. Herschas yra pseudoekspertas, rašantis Vakarų auditorijai ir sistemingai atkartojantis Kremliaus pasakojimus“, – sakė „VoxCheck“ vadovė ir pridūrė, kad Ukrainos žiniasklaidos erdvėje apstu į aukščiausius politinius ir karinius lyderius nukreiptos Rusijos dezinformacijos.


Ji pateikė dar vieną atvejį, šį mėnesį išplitusį socialiniuose tinkluose mėginat diskredituoti buvusį Ukrainos kariuomenės vadą Valerijų Zalužną ir prezidentą V. Zelenskį.

REKLAMA


„Propagandistai platina vaizdo įrašą, kurį tariamai sukūrė BBC. Jame teigiama, kad V. Zalužnas neva gavo 53 mln. dolerių, kad atsisakytų politinių ambicijų. Propagandistai priduria, kad „Bellingcat“ tyrėjas Christo Grozevas tariamai ištyrė susitarimą ir patvirtino, jog taip ir buvo. Tačiau iš tikrųjų tai buvo sukompiliuota iš įvairių BBC interviu elementų ir kitų vaizdo įrašų. Pats Christo Grozevas pasmerkė šį suklastotą vaizdo įrašą“, – sakė S. Slipčenka.


„Ukrinform“ pranešė, kad buvo aptiktos netikros „TikTok“ paskyros, skleidusios dezinformaciją apie Rusijos ir Ukrainos karą.


UKRINFORM inf.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 16 (2024)

    Savaitė - Nr.: 16 (2024)