Velniop skyrybas: išlikimo vadovas išsiskyrėliams (+ knygos ištrauka)

Velniop skyrybas: išlikimo vadovas išsiskyrėliams (+ knygos ištrauka)


Leidykla „Briedis“ pristato dr. Ericos Slotter ir dr. Patricko Markey‘aus asmenine patirtimi ir moksliniais tyrimais pagrįstą išlikimo vadovą išsiskyrėliams „Velniop skyrybas. Kaip atsigauti po subyrėjusios santuokos“.


Viskas, kas susiję su skyrybomis, užknisa. Skyrybos siurbia laiką, pinigus, o kartais net atima norą gyventi. Puikiai tave suprantame. Viską patyrėme savo kailiu. Abu išgyvenome skyrybas, o dabar esame ir vėl susituokę... vienas su kitu.


„Velniop skyrybas“ nėra knyga apie pačias skyrybas (kurios užknisa), veikiau apie gyvenimą po skyrybų (kuris visai nebūtinai turi užknisti). Pasitelkdami naujausių mokslinių tyrimų duomenis, šiek tiek rūsčios meilės ir abejotiną humoro jausmą, psichologai ir santykių tyrinėtojai dr. Erica Slotter ir dr. Patrickas Markey‘us išmokys jus, kaip poskyrybiniame pasaulyje tvarkytis su savimi, vaikais ir net menkystomis savo buvusiais sutuoktiniais. Jie laikys jus už rankos vėl žengiant jums į sudėtingą, įdomų, o kartais ir grėsmingą pasimatymų bei sekso pasaulį, bus greta, kai iš naujo atrasite meilę.

REKLAMA


Svarbiausia, knygoje „Velniop skyrybas“ mokoma, kaip pasinaudoti jums suteikta antrąja gyvenimo galimybe (pažadame – bus įdomu!), kaip vėl pradėti vaikščioti į pasimatymus, apsinuoginti
prieš naują žmogų, rasti meilę ir išsaugoti ją kuo ilgiau, kaip tvarkytis su socialiniais iššūkiais po skyrybų – tiek santykyje su savimi, tiek su kitais žmonėmis. Tai knyga apie tai, kaip išvengti bausmės už to išgamos jūsų eks nužudymą (na, gerai, iš tiesų tai knyga apie tai, kaip nenužudyti savo buvusio sutuoktinio, nes mes ne teisininkai ir vargiai galėtume padėti jums išvengti kalėjimo).


Taigi, sveiki atvykę į išsiskyrėlių pasaulį. Čia bus ir gerų, ir blogų, ir absurdiškų dalykų, o kartais pasitaikys ir taip, kad nuo tavo pasimatymo kompaniono trenks daržovių sriuba. Tad patogiai įsitaisyk, įsipilk taurę (arba tris) mėgstamo gėrimo ir imkis šio dvokiančio reikalo.

REKLAMA


Knygos ištrauka


Brauk dešinėn... Ne! Kairėn... Ne! Dešinėn! Kaip grįžti į pasimatymų žaidimą


Galbūt tam prireiks kelių savaičių, bet ateis metas, kai nuspręsi, jog laikas ten grįžti. Sakydami „ten“ turime galvoje tas bauginančias pasimatymų džiungles (saugokis didžiapėdžio: jis geria tik sausai skrudintą šaltu vandeniu plikytą kavą ir puikuojasi savo į kuoduką surištais plaukais)!


Vidutinė pasmerktos santuokos trukmė yra aštuoneri metai, o prieš leisdamasi valso žingsneliu prie altoriaus su savo eks veikiausiai susitikinėjai dar dvejus.1 Tai reiškia, kad nuo tavo pirmojo pasimatymo, pirmojo bučinio ar nuo pirmojo nervus paralyžiuojančio apsinuoginimo prieš kitą žmogų momento tikriausiai praėjo nemažai laiko.


Per tą laiką šioje rinkoje daug kas pasikeitė kalbant apie tai, kaip susipažįstame su kitais vienišiais: Match.com, eHarmony.com, greitieji pasimatymai ir taip – garsusis Tinder. Kaip išsirinkti, kur ieškoti savo būsimo niurkymosi objekto ir kokio tipo partnerio turėtum ieškoti ant tikrų tikriausio „švediško stalo“, kurį ten rasi? Galime pažadėti, kad variantų yra daugiau, nei gali įsivaizduoti.


Visi porom, o aš už tvoros?


Tas karštas vyrukas iš darbo... vedęs. Ką tik pro šalį grakščiai prabėgusi seksuali moteris... ištekėjusi. Net ir tas amžinai suprakaitavęs rubuilis su nuolat dantyse įstrigusiais maisto likučiais, tvarkantis tavo mokesčius... ir tas vedęs. Pradėti vaikščioti į pasimatymus po skyrybų kiek sudėtingiau nei prieš skyrybas paprasčiausiai todėl, kad daugelis tau patrauklių žmonių dažnu atveju yra susituokę su kitais žmonėmis (net nesugalvok žaisti žaidimo „kišk dešrelę į bandelę“ su tuo dailiu vedusiu kaimynu).



Tai viena pagrindinių priežasčių, kodėl daugelis žmonių po skyrybų ieškodami naujo partnerio renkasi technologijas ir internetinius pažinčių portalus. Galima sakyti, kad internetiniai pažinčių portalai sukurti išsiskyrėliams. Kur dar vos per keletą minučių gali peržiūrėti šimtus vyrų ir moterų apsivilkusi ištampytas pižamos kelnes ir čiaumodama Ben and Jerry’s šokoladinių sausainių tešlą vaikams (pagaliau) sumigus viršuje? Nenuostabu, kad tyrimai stabiliai patvirtina, jog vidutinio amžiaus išsiskyrę ir daug dirbantys vieniši tėvai naujos meilės dažniausiai ieško internetiniuose pažinčių portaluose.


Internete gali būti geriausia, seksualiausia ir įdomiausia savo versija net neperžengus namų slenksčio ir susipažinti su daugybe kitų seksualių, įdomių ir, svarbiausia, laisvų žmonių. Ir priešingai, nei pasakytų tavo mama ar rodoma Lifetime Original Movies filmuose, beveik niekas iš jų nėra serijiniai žudikai. Gali būti, kad vis dar turi vilčių savo naują meilę sutikti vienu iš tradicinių būdų, – visko gali būti, tačiau didelė tikimybė, kad anksčiau ar vėliau vis tiek atsidursi internete. Taip pat gali būti, kad anksčiau net nesi bandžiusi megzti pažinčių internete ir net esi susidariusi klaidingą nuomonę apie tai, ką reiškia kitą savo partnerį sutikti sėdint prie kompiuterio.


1990-aisiais daugelis manė, kad internetinės pažintys skirtos beviltiškiems žmonėms, kurie savo spintoje turi net keletą „Žvaigždžių kelio“ kostiumų, arba žaidimo „Požemiai ir drakonai“ gerbėjams, – kitaip tariant, vienišiems moksliukams! Vis dėlto laikui bėgant toks požiūris smarkiai pasikeitė (o meilė visiems tiems moksliukiškiems dalykėliams tapo vyraujančia tendencija). Šiandien didžioji dauguma (daugiau kaip 75 proc.) suaugusiųjų nebelaiko internetinių pažinčių desperacijos ženklu. Tiesą sakant, apie 50 proc. išsiskyrusių žmonių mano, kad internetinės pažintys yra puikus būdas susipažinti su naujais žmonėmis, be to, ir daug efektyvesnis, nes čia žmonės gali pažinti vienas kitą, jau nekalbant apie tai, kad čia viskas daug paprasčiau (palyginimui įsivaizduok pasimatymą su bendradarbio brolio draugu, kur net nežinai, kas tavęs laukia).

REKLAMA


Nenuostabu, kad per pastaruosius trisdešimt metų internetinės pažintys išpopuliarėjo beveik 400 procentų ir dabar tai geriausias būdas žmonėms susirasti naujus romantinius partnerius.


Taigi, tvirtai prisisek diržus, nes tavęs laukia įdomi kelionė virtualiame pasaulyje! Tinder, Match, eHarmony – o, varge! Prieš tai, kai išpopuliarėjo internetiniai pažinčių portalai, norint susirasti romantinį partnerį, reikėjo laukti iki savaitgalio, tada nerti į viešumą bauginančiame pasaulyje. Kad įgautum reprezentatyvią išvaizdą, reikėjo įdėti šiek laiko ir pastangų (mažų mažiausiai, susirasti švarius marškinėlius), o potencialius mylimuosius savo žalia asmenybe teko žavėti realiu laiku (ar bent jau elgtis taip, kad jie per pirmas kelias minutes nedėtų į kojas).


Nuo to, ko ieškodavai santykių prasme, priklausė ir tavo strategija: jei tavo tikslas buvo susirasti meilę, veikiausiai prašydavai draugų, kad su kuo nors supažindintų, arba trindavaisi vietinėje kavinukėje, kur ruošia kavą išsinešti, tuo tarpu norint susirasti porą vienos nakties nuotykiui, tinkamesnis pasirinkimas būtų tas pigus, aptriušęs baras gatvės gale. Visai kaip ir realybėje, virtualiame pasaulyje yra skirtingų vietų, kur žmonės ieško pačių įvairiausių pažinčių.


Pavyzdžiui, Amerikoje ypač populiari pažinčių svetainė eHarmony labiausiai tinka siekiantiems ilgalaikių santykių, o tokios programėlės kaip Tinder dažniausiai pritraukia ieškančius nuotykių.


Prisistatymas


Beveik visos internetinės pažinčių platformos veikia iš esmės panašiai – įkeli vieną ar dvi savo nuotraukas ir susikuri profilį. Šį profilį naudoji kaip priemonę „parduoti“ save potencialiam mylimajam, trumpai pristatydama savo asmenybę, išsilavinimą, pomėgius ir tai, kokių santykių ieškai. Tavo profilis yra tarsi sriubos skardinė. Sriubas gaminančios kompanijos kruopščiai atrenka nuotraukas ir tekstus, naudojamus ant skardinių, kad paskatintų pirkėjus įsigyti būtent jų gaminamos sriubos skardinę. Pasimatymų universalinėje parduotuvėje yra daugybė skirtingų sriubos skardinių, todėl tau reikia pasirūpinti, kad tavo „pakuotė“ išsiskirtų iš kitų. Turi akcentuoti geriausias savo produkto savybes (soti ir neįtikėtinai skani!) ir šiek tiek pamaskuoti neigiamas (riebi ir su daugybe dirbtinių konservantų!), bent jau kol kas. Labai svarbu savo pažinčių portalo profilyje neprimeluoti.

REKLAMA


Galų gale tavo tikslas yra paskatinti nuo lentynos paimti būtent tavo sriubos skardinę, ją atidaryti ir paragauti. Juk nenori klaidinti „pirkėjų“ ir priversti juos manyti, kad netrukus jie mėgausis nepaprastai gardžiu gurmanišku šokoladiniu desertu, kai iš tikrųjų esi tik paprastas šokoladinis vyniotinis. Nors daugelis žmonių kurdami savo „pakuotę“ laikosi vienokios ar kitokios strategijos, didžioji dalis ne visai tikslios informacijos nėra esminė ir dažniausiai susijusi su ūgiu (žmonės savo tikrąjį ūgį paprastai padidina maždaug 3 centimetrais) ir svoriu (savo svorį moterys sumažina vidutiniškai 6,5 kg).11, 12 Nė vienas iš šios knygos autorių iš tiesų nėra 184 cm ūgio, ir nė vienas nuo universiteto laikų nesvėrė 55 kg. Taigi svarbiausias klausimas yra kokias savo savybes „reklamuoti“ priekinėje centrinėje savo sriubos skardinės dalyje, o kurios turėtų būti rašomos smulkiu šriftu ne pačioje matomiausioje vietoje.


Pažinties tikslai. Jei esi vyrukas ir ieškai trumpalaikių santykių ar atsitiktinio sekso, nusiteik, kad iš moterų gausi maždaug 40 procentų mažiau atsakymų nei tuo atveju, jei nurodysi ieškąs ilgalaikių santykių. Vėlgi, svarbiausia nuoširdžiai išdėstyti savo ketinimus. Geriau turėti mažiau variantų, nei įsivelti į situaciją, kai kitas žmogus nuolat tau rašinės manydamas, jog ieškai ilgalaikių santykių, kai iš tiesų norėjai tik trumpo aistringo nuotykio. Moterų nurodyti pažinčių užmezgimo tikslai, tiesą sakant, nelabai svarbūs – ar jos nori ilgalaikių santykių, trumpo romano, susirašinėjimo draugo, ar svingerių porelės – iš vyrų jos gauna panašiai tiek pat žinučių.


Pajamos. Pajamos turi didelės įtakos gaunamų žinučių skaičiui. Jei vyras uždirba daugiau kaip 250 000 dolerių per metus, jo galimybės užmegzti kontaktą padidėja 151 procentu. Net kai pajamos nors truputį viršija 50 000 dolerių per metus, užmezgamų kontaktų skaičius yra 34 procentais didesnis, palyginti su tais, kurie uždirba mažiau. Moterų atveju pajamos neturi praktiškai jokios įtakos.


Išsilavinimas. Panašiai kaip vertinant pajamų dydį, kuo labiau išsilavinęs vyras, tuo daugiau kontaktų jis gali užmegzti. Vėlgi, moterims šis rodiklis nėra daug lemiantis ir neturi įtakos joms rašančių interesantų skaičiui.


Profesija. Profesijos, kurios vyrams garantuoja didžiausią žinučių srautą, yra (mažėjančia tvarka): teisininkai, gaisrininkai (mmm, niam niam!), kariškiai ir gydytojai. Moterims – taip, atspėjai. Tarp moters profesijos ir su ja norinčių užmegzti kontaktą vyrų skaičiaus sąsajų nenustatyta.


Ūgis. Ūgis svarbu, tačiau jo svarba vyrams ir moterims nevienoda. Daugiau žinučių gauna aukštesni vyrai (aukso viduriukas – 190 cm) ir žemesnės moterys (aukso viduriukas – 165 cm).


Svoris. Kūno masės indeksas (KMI) yra svorio vertinimo atsižvelgiant į ūgį rodiklis. Šis rodiklis taip pat turi reikšmingos įtakos gaunamų žinučių skaičiui (KMI = svoris kilogramais / ūgis metrais2; KMI skaičiuoklių galite rasti ir internete). Tarp vyrų daugiausia populiarumo sulaukia tie, kurių KMI lygus 27 (tai vyras, kuris yra maždaug 1,90 m ūgio ir sveria apie 97,5 kg).


Tarp moterų populiariausios tos, kurių KMI yra 17 (tai moteris, kuri yra maždaug 1,65 m ūgio ir sveria apie 48 kg). Atkreipkite dėmesį, kad jei KMI nesiekia 18,5, žmogaus svoris yra per mažas ir siejamas su mitybos sutrikimais, susilpnėjusiu imunitetu ir kvėpavimo sutrikimais. KMI, kuris lygus 17, negali būti siekiamybė jokiam sveikam žmogui. Iš esmės šiuo klausimu vyrai yra tikri paviršutiniški subingalviai. Kita vertus, kai KMI viršija 25, žmogus laikomas turinčiu antsvorio. Didžiausias šio vertinimo metodo trūkumas – visiškai nevertinama raumenų masė. Galime lažintis, kad didesnį KMI turintys vyrai patrauklesni tuo atveju, jei gali pasipuikuoti sporto salėje ištreniruotais raumenimis, o ne alaus pilvuku.


Plaukai. Bendrai populiariausi trumpaplaukiai vyrai ir ilgaplaukės moterys. Raudonplaukiai vyrai ir žilus plaukus turinčios moterys galėtų apsvarstyti galimybę pasikeisti plaukų spalvą, nes būtent šie plaukų atspalviai yra mažiausiai populiarūs. Internetinių pažinčių pasaulyje šviesiaplaukiai (bent jau moterys) sulaukia daugiausia dėmesio ir žinučių.


Amžius. Tiek vyrams, tiek moterims svarbus būsimų mylimųjų amžius, tačiau skiriasi perspektyva. Vyrai labiau domisi moterimis, kurios yra šiek tiek jaunesnės nei jie patys, tačiau apklausose teigia, kad mielai susitikinėtų su moterimis, kurios gali būti iki dešimties metų jaunesnės ir net penkeriais metais vyresnės už juos. Įdomus faktas: kuo vyras vyresnis, tuo tolerantiškesnis jis tampa dar jaunesnių partnerių atžvilgiu, o noras susitikinėti su vyresnėmis partnerėmis išlieka stabiliai ties penkerių metų skirtumu.


Kol dar nepradėjai galvoti, kad vyrai yra tikros šovinistinės beždžionės, reikia pasakyti, kad moterims būdingi panašūs dėsningumai, tik iš kitos pusės. Vidutiniškai moterys labiau domisi vyresniais už save partneriais, nors ir teigia, kad susitikinėtų su iki penkerių metų jaunesniais ir maždaug iki devynerių metų vyresniais už save. Panašiai kaip ir vyrai, su amžiumi moterys tampa palankesnės nuomonės apie jaunesnius už save, o kartelė vyresniems išlieka toje pačioje vietoje. Betė Vait tikriausiai tuo didžiuojasi.


Asmenybė. Tiek vyrai, tiek moterys labiau linkę užmegzti kontaktą su žmonėmis, kurie savo profilyje vartoja žodžius, išreiškiančius jų ekstravertiškumą ir patikimumą. Vyrams, beje, labai svarbus humoro jausmas.16 Gali nedėkoti, bet tavo mylimi knygos autoriai už tave atliko bjauriausią darbą ir parengė sąrašą žodžių, kuriuos žmonės sieja su šiomis savybėmis. Jei atpažįsti savo bent vieną šių savybių, pasistenk, kad tavo profilis pažinčių portale būtų nusėtas būdvardžiais, patraukiančiais dėmesį į savo nuostabią asmenybę, ir padidintum „prekinį patrauklumą“. Jei čia nerasi sau apibūdinti tinkamų žodžių, atsiversk žodyną... mes gana seni, kad prisimintume laikus (nors ir per miglą), kai dar nebuvo Google, ir žinome, kaip jais naudotis.


Nusišypsok ir sakyk „Pakviesk mane į pasimatymą“


Vien prisistatymo neužteks – dar teks įkelti ir savo profilio nuotrauką. Deja. Dėl to tikriausiai mažai kas apsidžiaugia, tačiau tai teks padaryti. Vyrais, kurie į savo profilį įkelia nuotrauką, 60 procentų daugiau domisi, o moterimis – net dvigubai daugiau, palyginti su tais, kurie nusprendžia neįkelti savo profilio nuotraukos.


Trumpai tariant, nėra geresnio būdo padidinti galimybes, kad tau kas nors parašys, nei paprasčiausiai įkelti savo nuotrauką – pageidautina besišypsančią. Dabar turi sukaupti visą įmanomą motyvaciją padaryti kuo geresnę savo nuotrauką. Tyrimai rodo (nors tai ir savaime suprantama), kad tiek vyrai, tiek moterys labiau linkę užmegzti kontaktą su žmonėmis, kurie internete skelbia gražias nuotraukas. Tik nereikia raukti nosies – tu ne išimtis. Jau septintojo dešimtmečio viduryje psichologai padarė išvadą, kad žmonių susidomėjimą kitu žmogumi labiausiai lemia jo fizinis patrauklumas.


Turime ir gerą naujieną: didelė tikimybė, kad žmonės, kurie tau atrodo patrauklūs, atsakys į tavo žinutę. Po pirmojo bandymo užmegzti kontaktą vyrams yra 35 procentų tikimybė sulaukti atsakymo, o moterys atsakymo sulaukia net 60 procentų atvejų. Po velnių, net žmonės, priskiriami apatiniam kvartiliui pagal patrauklumą (tyrimai kartais būna žiaurūs), turi 20 procentų tikimybę sulaukti atsakymo iš žmonių, priskiriamų viršutiniam kvartiliui pagal patrauklumą! Taigi privalai atrodyti maksimaliai gerai, bet net jei ir neatrodai kaip Bredas Pitas ar Haidė Klum, vis tiek turi progų susipažinti su supermodeliu.


Tad metas papūsti lūpytes, brangioji! Tavo dailų veidelį netrukus vertins šimtai potencialių gerbėjų. Gali mėginti ginčytis ir teigti, kad grožis – subjektyvus dalykas. Vis dėlto tai netiesa... bent jau ne visai. Tyrimai rodo, kad žmonės skirtingai vertina tokius dalykus kaip auskarai įvairiose kūno vietose, tatuiruotės ar makiažas, tačiau tiek moterys, tiek vyrai iš esmės turi panašią nuomonę apie pagrindinius dailaus veidelio aspektus. Čia svarbiausia – veido simetrija.


Be simetrijos, mes pastebime savybes, rodančias jaunatviškumą ir seksualinę brandą. Jaunoms moterims svarbu pasistengti, kad akys nuotraukoje atrodytų kuo didesnės. Vyresnių moterų seksualinę brandą rodo putlios lūpos, tad pasistenk, kad tavo lūpos prašyte prašytųsi bučinio. Jei reikia, paplatink lūpų apvadą, tačiau prieš tai paguglink apie makiažo subtilybes ir triukus, kad neatrodytum kaip Pennywise iš Stiveno Kingo siaubo romano „Tas“ (angl. It). Vyrai turėtų akcentuoti žandikaulio liniją ir ryškų smakrą. Profesionalo patarimas: jei gamta neapdovanojo ryškiu žandikauliu, barzda čia gali sukurti tikrą stebuklą ir suteikti griežtesnį charakterį. Mums taip pat svarbios kitos savybės, rodančios fizinę sveikatos būklę, – švari oda ir gera dantų higiena. Taigi, nepagailėk pinigų gerai veido kosmetikai ir valyk tuos prakeiktus dantis.


Verta paminėti, kad vyrai ir moterys šiems dalykams skiria nevienodai dėmesio. Statistiškai vyrams partnerių patraukli išvaizda rūpi labiau nei moterims, todėl šie patarimai veikiausiai aktualesni moterims. Vis dėlto negalima sakyti, kad moterims visai nesvarbu, kaip atrodo jų partneris, todėl vyrukams siūlytume pernelyg neatsipalaiduoti.


Štai ir viskas – nėra taip sunku būti pastebėtam Match.com ar Tinder. Jei esi moteris, tau tereikia patrauklaus veidelio, būti ne aukštesnei nei 165 cm, turėti Andželinos Džoli lūpas, sverti kaip dvylikametei ir turėti ilgus šviesius plaukus. Vyrukai, jums tereikia pasistiebti iki 190 cm ūgio, būti sąmojingiems, turėti ryškų žandikaulį ir trumpus plaukus, na ir uždirbti tiek, kiek Bilas Geitsas. Juokų darbas, tiesa? Suprantama, kad niekas neatitiks visų (net didžiosios dalies) šių kriterijų. Net ir mes – kaip netikėta.


Mūsų tikslas – ne tave nuliūdinti, o supažindinti su pasimatymų rinkos situacija, kad geriau suprastum, kurias savo savybes turėtum labiau demonstruoti. Kai susipažinsi su žmonėmis ir jie susidomės tavimi (žinoma, jei jie domins ir tave), daug šių su išvaizda susijusių nesąmonių atsidurs tavo spindinčios asmenybės šešėlyje. Bet iš pradžių reikia pasirūpinti, kad žmonės tavimi susidomėtų.


Jei esi šviesiaplaukė moteris, turinti simetriškus veido bruožus, pabrėžk būtent šiuos dalykus, o ne 187 cm ūgį. Jei esi nedidukas 163 cm ūgio vyrukas, bet gelbsti gyvybes dirbdamas gydytoju skubiosios pagalbos skyriuje, – kalbėk apie savo darbą. Tavo tikslas – „parduoti“ save ne melu, bet pasinaudojus tomis savybėmis, kurios paskatintų kitus žmones ties tavo nuotrauka ekrane braukti į dešinę. Tokia savireklamos strategija padės padidinti susidomėjusiųjų tavimi skaičių, iš kurių jau tu galėsi rinktis.


Argi ne tam čia ir esi?


Daugiau įdomių ir aktualių straipsnių rasite žurnale „Savaitė“. Jį galite gauti tiesiai į savo namus – užsiprenumeravę arba skaityti elektroninę žurnalo versiją.