„Muzikinis švyturys“: profesionalai išdidžiai įveikė užduotis

„Muzikinis švyturys“: profesionalai išdidžiai įveikė užduotis


Pernai „Metų muzikiniu švyturiu“ pripažintas teatro vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis šįmet šį titulą perdavė savo vadovaujamam Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestrui. „Pagauk bangą“ – tai KVMT inicijuoti teatro apdovanojimai, kasmet rengiami pasitinkant Tarptautinę teatro dieną. Kaip muzikantai sutiko šią žinią, pasakoja orkestro koncertmeisteris Aleksandras Koshevaras.


„Labai svarbus ir reikšmingas įvertinimas. Logiška, kad T. Ambrozaitis nominaciją perdavė orkestrui: juk esame vienintelis profesionalus simfoninis orkestras ne tik Klaipėdoje, bet ir visoje Vakarų Lietuvoje. Artimiausias simfoninis orkestras už 200 km – Kaune. Simboliška ir tai, kad esame pripažinti „Metų muzikiniu švyturiu“. Juk orkestras – muzikinio teatro širdis, o Muzikinis teatras – muzikinė miesto širdis. Mūsų miestas prie jūros, tad „Muzikinis švyturys“ jam būtinas“, – sako smuiku griežiantis A. Koshevaras.


Orkestras keičiasi


KVMT orkestras priima iššūkius bei nuolat keičiasi. Prireikus jis papildomas kviestiniais muzikantais ir, priklausomai nuo atliekamo veikalo, tampa simfoniniu, kameriniu arba miuziklo orkestru. „Tai mūsų išskirtinumas, leidžiantis dirbti su įvairiausiomis meno formomis: nuo džiazo iki klasikinių operų, nuo operečių iki baletų, nuo styginių kvarteto iki simfoninio orkestro. Ši įvairovė įdomi ne tik mums, kaip kolektyvui, bet ir publikai. Visa tai, aišku, reikalauja profesionalumo ir didžiulių pastangų: tiek dvasinių, tiek fizinių“, – akcentuoja orkestro koncertmeisteris.

REKLAMA


Anot A. Koshevaro, skirtingų žanrų kūrinių atlikimui reikia skirtingos orkestro sudėties. Muzikantai kviečiami ne tik iš Lietuvos, bet ir iš kaimyninių valstybių: „Mūsų orkestras daugiatautis. Ir tai galima traktuoti kaip pridėtinę vertę. Kultūriniai mainai praturtina jausmų paletę ir profesinį augimą“.


E. Balsio muzika paliečia širdį


2019-aisiais Lietuvoje niekas neatliko daugiau kompozitoriaus E. Balsio kūrinių už KVMT teatro orkestrą. „Tapome šio kompozitoriaus šimtmečio minėjimo kalnu, kai kiti liko papėdėje. E. Balsio, pripažinto instrumentuotės meistro, muzikoje daug klaustukų, kuriuos mums teko atkoduoti“, – yra sakęs teatro vyriausiasis dirigentas T. Ambrozaitis.


Įdomu, kaip orkestras susitvarkė su šia užduotimi? „Praėjusiais metais giliai pažinome E. Balsio muziką, bet nesistengėme tapti šio kompozitoriaus muzikos atlikimų rekordininkais. Taip jau išėjo... Tai didelė garbė ir džiaugsmas visam kolektyvui. Juk E. Balsio sukurta muzika nuostabi: ją ne tik groti, bet ir klausyti didelis malonumas. Gyvenant prie jūros, ji skamba ypač spalvingai ir išraiškingai. Esu tikras, kad kiekvienas muzikantas ir klausytojas šioje muzikoje atranda kažką savo, paliečiančio asmeninius jausmus“, – pasakoja A. Koshevaras.

REKLAMA


Išvysti žiūrovus – malonumas


Pernai naujam gyvenimui Klaipėdoje buvo prikelti ir kiti retai atliekami bei ypatingo meistriškumo reikalaujantys kūriniai, KVMT orkestras nemažai gastroliavo.


„Penkios premjeros, daug naujų programų ir koncertų. Kai kurie ypatingai sunkūs savo atlikimo specifika. O mes turėjome viską išmokti per trumpiausią įmanomą laiką ir dar neturėdami savo „namų“. Kadangi teatras rekonstruojamas, turėjome daug išvykų: su E. Balsio kūriniais gastroliavome po Lietuvą, su miuziklu „Paryžiaus katedra“ – Latvijoje, Jekabpilyje. Nepaisydamas sunkumų, orkestras išdidžiai ir profesionaliai įveikė jam patikėtas užduotis. Ir mums buvo labai malonu matyti pilnas sales ir net arenas žiūrovų... Nuo Klaipėdos iki Vilniaus“, – didžiuojasi A. Koshevaras.


Laukia aplodismentų


Netikėtas visuotinis karantinas Muzikinio teatro orkestrui nepatiko. „Tai buvo nelaukta, nepažįstama ir net kažkuo baisu. Tarsi kažkas paspaudė mygtuką „stop“ visu greičiu lekiančiame traukinyje... Muzikanto profesija ypatinga griežtų taisyklių apibrėžtu gyvenimo būdu, nuolatiniu savęs tobulinimu, kruopščiu darbu, didžiule atsakomybe ir bendradarbiavimu su kolegomis ir klausytojais.


Norint suprasti, kas yra sceninis jaudulys, reikia pabuvoti scenoje, kai į tave žiūri šimtai žmonių, ir pabandyti bent kažką pasakyti, jau nekalbant apie dainavimą, grojimą ar šokį. Koncertas ar spektaklis – tai mažas uždaras gyvenimas didžiuliame pasaulyje. Todėl žmonės nuolat ir ateina į teatrą, o mes, muzikantai, begalinių repeticijų dėka stengiamės tą mažą gyvenimą paversti kuo realesniu ir ryškesniu. Esu tikras, kad jo negalima pakeisti internetu ar televizija. Tad labai laukiame, kol salės vėl prisipildys aplodismentų ir gyvo kontakto tarp muzikantų bei publikos“, – vykstant virtualioms orkestro repeticijoms, mintimis dalijasi A. Koshevaras.