LNOBT scenoje – „Kino pavasaris“: tradicija tapęs Ch. Chaplinas, šiurpus naktinis seansas ir didžiausios salės vertos išankstinės premjeros

LNOBT scenoje – „Kino pavasaris“:  tradicija tapęs Ch. Chaplinas, šiurpus naktinis seansas ir didžiausios salės vertos išankstinės premjeros


„Scenoje – kinas!“ – skelbia Vilniaus miesto kino festivalis „Kino pavasaris“ ir tradiciškai sugrįžta į Lietuvos nacionalinį operos ir baleto teatrą (LNOBT). Kovo 2–3 dienomis žiūrovų lauks 6 ypatingi filmai, tarp kurių – Charlie Chaplino „Aukso karštligė“ su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru, naktinis „Häxan“ seansas su Manfredo garso takeliu, paskutinė japonų kompozitoriaus Ryuichi Sakamoto muzikinė patirtis – koncertas bei trys išankstinės premjeros. Žiūrovai jau gali įsigyti bilietus į visus „Kino pavasario“ LNOBT seansus.


„Kino pavasario“ vykdomasis direktorius Konradas Kazlauskas sako, kad daugeliui žiūrovų seansai LNOBT tapo neatsiejama įžanga prieš festivalio maratoną. „Džiaugiuosi, kad šis formatas sulaukia didžiulio lankytojų dėmesio – visa komanda labai kruopščiai dirba tam, jog vienoje reikšmingiausių Lietuvos kultūros erdvių žiūrovai pamatytų filmus, ko gero, didžiausiame šalies kino ekrane. Čia jie pirmieji išvys svarbiausias „Kino pavasario“ filmų premjeras, sudalyvaus naktiniame seanse ar jau tradicija tapusiame Ch. Chaplino filme, kurį įgarsins Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, – pasakoja jis. – Pastarieji jau virsta tam tikra legenda, o vieną kartą juose apsilankę žiūrovai kitąmet nedelsia – žino, kad bilietai į seansą išnyksta greičiausiai.“

REKLAMA


Festivalio programos ir pirkimų vadovė Dovilė Grigaliūnaitė sako, kad visuose LNOBT rodomuose filmuose itin svarbų vaidmenį atlieka muzika, todėl žiūrėti juos būtent šiame teatre – nepamirštama kino partirtis. „Programoje lauks išankstinės festivalio filmų premjeros ir išskirtinai šiai programai parengti du kino seansai su gyvu įgarsinimu, – pasakoja ji. – Vienas jų bus skirtas pasijuokti visai šeimai, o į vėlyvą šeštadienio seansą kviesime visai kitokią publiką – naktinėjimus, siaubo filmus ir elektroninę muziką mėgstančius žiūrovus.“


Ch. Chaplino „Aukso karštligė“ – kitąmet šimtmetį švęsianti kino patirtis

Legendinė virto bato vakarienė, šokis su duonos kepaliukais ir ant bedugnės krašto balansuojanti trobelė – visa tai laukia Ch. Chaplino komedijoje „Aukso karštligė“. Savo laiku kritikų įvertintas filmas iki šiol tebėra vienas garsiausių režisieriaus kūrinių. Beveik šimtmetį žiūrovus džiuginančioje juostoje skambantį originalų, paties Ch. Chaplino kurtą garso takelį gyvai atliks Šv. Kristoforo kamerinis orkestras. Šį filmą žiūrovams pristato ilgametis festivalio partneris „Vilniaus pergalė“.

REKLAMA


„Ch. Chaplino seansus su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru rengiame jau trečius metus, – pasakoja D. Grigaliūnaitė. – Tai tęsiame, nes žinome, kiek daug žiūrovų laukia šių seansų ir kiek žmonių į juos nesuspėja nusipirkti bilietų. Juk pamatyti ir išgirsti vieną geriausių visų laikų komedijų „Aukso karštligė“ – būtent taip, kaip buvo sugalvojęs Ch. Chaplinas – yra išskirtinė patirtis, pasitaikanti gana retai ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje.“


Šiurpus muzikinis naktinis seansas

Kapų plėšimas, kankinimai, apsėstos vienuolės ir šėtoniškas šabas – legendiniame Benjamino Christenseno nebyliame filme dramatiškų vinječių serija vaizduoja raganavimo istoriją nuo pirmųjų dienų iki 1922 m. Čia persipina gotikinis siaubas, atkuriamoji dokumentika ir esė žanrai, dėl kurių derinio šis filmas nepanašus į nieką kitą kino istorijoje.


„Vėlyvame suaugusiems skirtame seanse rodysime 1922 metų nebylų, raganišką siaubo filmą „Häxan“, kurį gyvai įgarsins kiną itin mylintis muzikos prodiuseris, didžėjus, vienas svarbiausių Lietuvos elektroninės muzikos atstovų – Manfredas“, – džiaugiasi D. Grigaliūnaitė.


Koncertas–filmas ir didžiojo ekrano vertos išankstinės premjeros

LNOBT žiūrovai pirmieji turės galimybę pamatyti net keturis būsimo festivalio filmus: gerai pažįstamo japonų režisieriaus Hirokazu Kore-eda naująjį filmą „Monstras“ (Monster), 2023 metų Kanų Auksine palmės šakele įvertintą ir 5 „Oskarams“ nominuotą režisierės Justine Triet dramą „Kryčio anatomija“ (Anatomy of a Fall), Neo Sora režisuotą kompozitoriaus Ryuichi Sakamoto paskutinį pasirodymą – koncertinį filmą „Ryuichi Sakamoto | OPUSAS“ (Ryuichi Sakamoto | Opus) ir už filmą „Drive My Car“ „Oskaru“ apdovanoto režisieriaus Ryûsuke Hamaguchi naująjį filmą „Blogis (ne)egzistuoja“ (Evil Does Not Exist).


„Šių filmų seansuose muzika taip pat atliks ypatingą vaidmenį, – sako D. Grigaliūnaitė. – Ypač jautrus pernai išėjusio japonų kompozitoriaus, dešimtims kino filmų muziką kūrusio R. Sakamoto paskutinis koncertas–filmas, sukurtas R. Sakamoto sūnaus – tai kompozitoriaus atsisveikinimas ir opusas jo kūrybai bei gyvenimui. Šio kompozitoriaus kūryba skambės ir dar viename programos filme „Monstras“ – būtent jis tapo paskutiniu R. Sakamoto darbu kine. Tuo tarpu japonų kompozitorės, atlikėjos Eiko Ishibashi kurta muzika tapo akstinu režisieriui R. Hamaguchi sukurti filmą „Blogis (ne)egzistuoja“. Dėmesį norėčiau atkreipti ir į vieną labiausiai apdovanotų pastarųjų metų filmų „Kryčio anatomija“ – nors jame muzikos nėra daug, tačiau į ją sudėta itin daug personažų jausmų ir žinučių.“








  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 08 (2024)

    Savaitė - Nr.: 08 (2024)