5 patarimai svarstantiems apie savo e. parduotuvę

5 patarimai svarstantiems apie savo e. parduotuvę


Per pastaruosius keletą metų elektroninė prekyba augo itin sparčiai, o tam įtakos turėjo tiek pasaulinė COVID-19 pandemija, tiek skaitmenizacijos bumas. Šiųmetės apklausos rodo, kad e. prekybos potencialas dar neišsemtas: iš 80 proc. internetu apsiperkančių vartotojų tą daro bent kartą per mėnesį, o 22 proc. iš šio skaičiaus – net kartą per savaitę. Tai – palankus metas užsiimti internetine prekyba, bet nuo ko pradėti ir kam skirti daugiausiai dėmesio?


„Elektroninė prekyba šiandien ne tik nesitraukia, bet vis dažniau tampa pirmuoju pasirinkimu vartotojams. Jeigu pandemija daugelį pirkėjų pastūmėjo dažniau internetu įsigyti būtiniausius daiktus ar maisto produktus, šiandien internetinės parduotuvės yra puiki alternatyva fizinėms kalbant apie visą prekių asortimentą.


Be to, naudojantis internetinėmis parduotuvėmis ne tik sutaupomas laikas praleistas apsiperkant, bet ir lengvai pasiekiamos kitose rinkose – pavyzdžiui, JAV ar Rytuose – veikiančios parduotuvės. Kita vertus, norint pradėti internetinę prekybą ir sėkmingai pritraukti bei išlaikyti klientų srautą, naują elektroninę parduotuvę reikėtų tinkamai tam paruošti“, – teigia „Omniva LT“ komercijos vadovas Justinas Pileckas ir dalinasi 5 patarimais svarstantiems atidaryti savo e. parduotuvę.

REKLAMA


1. Tinkamai pasirinkite prekybos platformą


Šiandien egzistuoja platus įrankių pasirinkimas, norintiems pradėti kurti savo e. parduotuvę – nuo pilnai paruoštų šablonų, kuriuos belieka įsigyti ir naudoti, iki galimybės kurti svetainę pačiam nuo pagrindų.


„Pirmuoju tikslu, kuriant naują e. parduotuvę, turėtų tapti paties verslo ir būsimo pirkėjo poreikių išsigryninimas. Nuo to priklauso ir platformos parengimas ar su juo kylantys iššūkiai. Pavyzdžiui, parduotuvės programavimas nuo pradžių, nenaudojant šablonų, gali ne tik stipriai padidinti kaštus norintiems pradėti verslą, bet ir užtrukti nuo poros savaičių iki kelių mėnesių. Nors užtrunka, parduotuvės kūrimas nuo pagrindų leidžia maksimaliai pritaikyti ją individualiems poreikiams.


Kita vertus, renkantis vieną iš daugelio elektroninės prekybos platformų šablonų, nėra būtina turėti programavimo patirties ar specialių žinių – didžioji dalis funkcijų automatizuotos. Tik reikėtų turėti omenyje, kad kiekviena platforma siūlo savo unikalų funkcijų rinkinį, kuris turės įtakos kainai, galimybėms ir naudojimosi patogumui, todėl verta neskubėti bei skirti pakankamai laiko tinkamiausio sprendimo paieškai“, – sako J. Pileckas.

REKLAMA


2. Optimizuokite e. parduotuvę paieškos sistemoms


Startavus su nauja e. parduotuve, vienas pirmųjų žingsnių turėtų būti tinkamas jos optimizavimas paieškos sistemoms, nes jos gali padėti užtikrinti pastovų potencialių klientų srautą.


„Kalbant apie paieškos sistemas ir jų teikiamą naudą, geras pratimas yra pamėginti prisiminti, kada paskutinį kartą ieškodami kokios nors prekės ar paslaugos „Google“ sistemoje spausdavote bent jau antrąjį paieškos rezultatų puslapį. Kadangi dažniausiai to nedarome, būtent todėl labai svarbu būti kuo geriau reitinguojamiems pirmajame paieškos puslapyje ir to, natūralu, siekia kiekviena e. parduotuvė, internetinis puslapis ar bendrovė.


Reitingavimui įtakos gali turėti daug veiksnių: pavyzdžiui, puslapio įkėlimo greitis, pritaikymas mobiliems įrenginiams, svetainės struktūra ar atgalinių nuorodų skaičius. Todėl svarbu nepamiršti, kad buvimą pirmajame paieškos rezultatų puslapyje lemia ne keli veiksmai, o kompleksinė jų visuma, kuria geriausiai pasirūpinti dar prieš naujos e. parduotuvės paleidimą“, – pažymi J. Pileckas.


3. Orientuokitės į intuityvų dizainą


„Laikai, kai į interneto svetainę ar e. parduotuvę buvo stengiamasi sutalpinti kuo daugiau informacijos ar gražių vizualų bei reklamų, jau seniai praeityje. Šiandienos standartais vartotojui draugišku dizainu laikomas toks, kuris yra tarsi nepastebimas, intuityvus.



Be to, išraiškingi dizaino sprendimai turėtų užleisti vietą klientų poreikiams ir užtikrinti lengvą prieigą ir naudojimą, nes būtent tai daugiausiai prisidės prie teigiamos pirkėjo patirties. Be to, šiandien svarbu netgi tai, kurioje pusėje koncentruojame pagrindinę informaciją.


Akių judesių stebėjimo tyrimai parodė, kad vartotojai 80 proc. savo žiūrėjimo laiko praleidžia kairėje svetainės dalyje ir tik 20 proc. – dešinėje. Todėl didžiausią dėmesį rekomenduotina skirti būtent kairiajai svetainės daliai“, – teigia J. Pileckas.


4. Pritaikykite e. parduotuvę mobiliems įrenginiams


JAV atlikta apklausa parodė, kad net trečdalis apsiperkančių internetu tą daro naudodamiesi ne kompiuteriais, bet mobiliaisiais įrenginiais, todėl dėmesys jiems turėtų išlikti tarp prioritetų.


„Atsižvelgiant į tai, kad pastaruoju metu vis daugiau pirkimų internete atliekama naudojant mobiliuosius įrenginius, svarbu pritaikyti internetinę parduotuvę patogiam naudojimui būtent nešiojamais įrenginiais. Kita vertus, e. parduotuvės adaptavimas ar perkėlimas į mobiliuosius įrenginius neturėtų būti tiesioginis, o labiau individualizuotas.


Naršant ar apsiperkant, pavyzdžiui, išmaniuoju telefonu, vartotojai naudojasi kur kas mažesniu ekranu, be to – jis vertikalus, todėl tiek dizainas, tiek ir e. parduotuvės išdėstymas turi tai atliepti. Gražius ar intuityvius sprendimus, kurie veikia naršant kompiuteriu, gali tekti paaukoti norint parduotuvę tinkamai perkelti į mobiliuosius įrenginius“, – pataria J. Pileckas.


5. Saugus pristatymas – nematoma, bet svarbi dedamoji


Greitas ir saugus pristatymas yra paskutinis ir esminis elektroninės prekybos verslo žingsnis. Pavėlavęs ar pažeistas siuntinys gali sugadinti net ir geriausią patirtį apsiperkant.

REKLAMA


„Žmonės perka prekes ir paslaugas iš įvairių pasaulio kraštų, o siuntinį tikisi gauti laiku ir nesugadintą. Be patikimų logistikos partnerių elektroninės prekybos verslas augti nepradės. Šiandien laikai, kai siuntos laukdavome savaitėmis ar net mėnesiais yra net neįsivaizduojami. Todėl greitas pristatymas jau nebėra tiesiog privalumas, klientai to tikisi.


Kartu su tuo auga ir lūkesčiai ne tik greitam pristatymui, bet ir galimybei rinktis, kur ir kaip atsiimti siuntą. Todėl kuo daugiau prekių atsiėmimo taškų pasiūlysite vartotojui – tuo geriau. Jeigu Taip pat svarbu prisiminti, kad prekių pristatymas yra paskutinė apsipirkimo proceso grandies dalis, tad tai ir lemiama proga klientui susidaryti arba susigadinti gerą įspūdį apie patirtį apsiperkant jūsų e. parduotuvėje“, – apibendrina J. Pileckas.