„Renault Clio“ – prabangus mažylis

„Renault Clio“ – prabangus mažylis


Mažieji B klasės automobiliai yra vertinami už tai, kad jie gana pigūs ir kompaktiški: šios mašinytės linksmai zuja, jas patogu parkuoti spūsčių išvargintose gatvėse. Tačiau ir šie maži automobiliai pamažu tapo daug daugiau galintys, nei iš jų reikalaudavome anksčiau. Tai įrodo ir naujasis mažųjų klasės atstovas „Renault Clio”, neseniai atkeliavęs ir į Lietuvą.


Vidmantas UŽUSIENIS, specialiai portalui savaite.lt iš Vroclavo (Lenkija)


Penktos laidos mažoji transporto priemonė iš Prancūzijos su kaupu pateisina nedidelių autombilių gerbėjų viltis: „Clio“ kompaktiška ir nebrangi. Tokį automobilį gali įsigyti net ir mažesnes nei vidutines pajamas gaunantys: bazinis automobilio modelis kainuoja nuo 10 620 eurų, arba maždaug šešiais šimtais eurų daugiau, nei kainavo 2012-aisiais pristatytas ketvirtos laidos pigiausias „Renault Clio“ (nuo 10 075 eurai). Akivaizdu, kad bazinis mažylio modelis pabrango dėl kai kurių jame įdiegtų technologinių naujovių, pavyzdžiui, 7 colių multimedijos ekrano ir skaitmenizuotos priekinio skydo rodmenų įrangos dalies.

REKLAMA


Prancūzų inžinieriai pagerino naujojo „Renault Clio” manevringumą bei ekonomiškumą ir pritaikė automobilių pramonėje nepopuliarų sprendimą – sumažino (palyginti su pirmtaku, 2012 m. modeliu) šios mašinytės gabaritus: kėbulas sutrumpintas 12-ka milimetrų, aukštis – 8-iais mm. Naujos laidos „Renault Clio” yra 4050 mm ilgio, aukštis – 1440 mm, plotis – 1798 mm. Tačiau, anot gamintojų, erdvės šio mažylio salone liko tiek pat, o įdiegus tam tikrų technologinių gudrybių ji netgi padidėjo.


Bekelėje – lyg gatvėje


Atsisėdus penkiaviečio automobiliuko priekyje erdvu net labai apkūniam žmogui. Užtenka vietos ir keleiviams ant užpakalinių sėdynių. Ankšta salono gale važiuojančiam keleiviui gali bus tik tada, jei priekyje sėdintis yra aukštas ir atstumęs sėdynę iki galo, o už jo įsėdęs žmogus taip pat yra aukšto ūgio. Tačiau kompaktinius mažylius dažniausiai įsigyja šeimos, tad automobilių priekyje įsitaiso tėvai, o ant užpakalinės sėdynės – vaikai. Šeimai vietos automobilyje tikrai užtenka.

REKLAMA


Baltijos šalių žurnalistai naująjį „Renault Clio” išbandė Vroclavo (Lenkija) apylinkėse. Bandymams buvo parengta net 18 skirtingų modifikacijų bei įrangos automobilių. Važinėjome automagistralėmis, ir vingiuotais Karpatų kalnų keliukais, o trumpą atkarpą – ir bekele. Būtent ši atkarpa labiausiai ir įsiminė.


„Clio“ pakaba pasirodė besanti daug minkštesnė, nei tikėjomės: visai ne sportiškai kieta, kaip kad didžiausio „Clio” konkurento „Volkswagen Polo”. ji veikiau sureguliuota važiuoti komfortiškai, lyg limuzinu. Įdomu, jog pakankamai didoku greičiu skriejant neasfaltuotu miško keliuku per duobes ir nelygumus, naujos laidos „Renault Clio“ juos puikiai sugerdavo ir visiškai nesijautė, jog sėdi prie B klasės automobilio vairo.


Kol kas gamintojas pristatė 6-ias penktos kartos “Renault Clio” modifikacijas. Į keturias jų montuojami 1 l bei 1,3 l (į galingiausią benzininio modelio versiją), 3 cilindrų ir 12 vožtuvų darbinio tūrio benzininiai (65 AG, 72 AG, 100 AG ir 130 AG) varikliai. Po naujojo prancūzų mažylio motoro gaubtu dirba 1,5 l darbinio tūrio (85 AG) ir 115 AG jėgų dyzeliai. Sukamąjį motoro momentą visuose modeliuose, išskyrus galingiausios benzininės, ratams perduoda 5 pavarų mechaninė pavarų dėžė.


Benziną naudojančioje galingiausioje modifikacijoje – 7 laipsnių “automatas”. Šia versija važiuoti buvo maloniausia. Automobilį lengva valdyti, jis dinamiškas, nepriekaištingai tiksliai įveikia posūkius, gali pasiekti didžiausią 200 km/h greitį, taupus – jo vidutinės degalų sąnaudos sudaro 5,2 l/100 km. Tačiau ir kainuoja nuo virš 13 tūkst. eurų. Dažnas lietuvis tikrai pagalvos, geriau pirkti prancūzišką mažylį, ar prabangius kelerių metų senumo mūsų pamėgtus vokiškus „Audi A4“, 3 serijos BMW.



Žvelgiant į ateitį


„Renault Clio“ gerbėjai buvo patenkinti ketvirtos laidos modelio išore, todėl stilistiškai ji atkartojama ir naujajame automobilyje. Tačiau apsigauti nereikia, kadangi penktos laidos mažylis yra pagamintas naudojant visiškai naują modulinę „CMF-B“ platformą, turinčią 85 proc. naujų detalių ir mazgų. Gamintojas platformą gamino žiūrėdamas į ateitį, dėl to ji yra pritaikyta elektromobiliams ir hibridinėms technologijoms.


Kitais metais bus pasiūlyta penktos laidos „Renault Clio“ modifikacija su visiškai hibridine „E-Tech“ pavara. Ji surinkta iš aljanso „Renault“ sukurtų komponentų, ten pat papasakota apie naujos kartos 1,6 l benzininis variklis, specialiai pritaikytą hibridinei pavarai. Du elektros varikliai, naujoviška daugiarežimė pavarų dėžė ir 1,2 kWh pajėgumo akumuliatorius – taip pat naujovės.


Neatpažįstamas naujojo mažylio salonas. Visuose penktos laidos “Renault Clio” modeliuose sumontuotas skaitmeninis prietaisų skydelis–ekranas. Bazinėje versijoje jis yra 7-ių colių įstrižainės, geresnėse – net 10-ties. Paraleliai pagrindinius nustatymus ir multimedijos funkcijas atlieka liečiamasis ekranas, kurio dydis gali būti 7 arba 9,3 colio.


Puiku, kad visas šis ūkis yra suskaitmenintas. Pirštais palikta valdyti tik klimato kontrolės valdiklius su ekranėliais ir sėdynių šildymo, vaizdo kameros įjungimo bei „Multi-Sense“ važiavimo režimų pasirinkimo mygtukus. Visos šios dažnai naudojamos funkcijos yra pasiekiamos vienu paspaudimu, taip pat dažniausias parinktis galima sugrupuoti pagrindiniame ekrane.


Vos prieš dešimtį metų naujausio modelio „Renault Clio“ salono apdaila būtų sukėlusi šoką, nes kai kurių modifikacijų ji labai panaši į tą, kuri įrengta, pavyzdžiui, „Bentley“ išskirtiniuose limuzinuose. Ištaigos įspūdį kelią akinamai baltos ir juodos medžiagų derinys, kurį galima užsisakyti kaip papildomą pasirinkimą. Kita vertus, kasdieną naudojamame automobilyje balta spalva nėra praktiška, kadangi ant jos matosi kiekviena dėmelė. Tačiau ypač saugantis, baltai-juodas salonas tikrai sukels emocijų pliūpsnį važiuojant ar rodant mašiną aplinkiniams.

REKLAMA


Mažylyje – prabangios technologijos


Penktos laidos „Renault Clio“ gausu pačių naujausių technologijų, kurios dar visai neseniai vėlgi buvo prabangių limuzinų privilegija. Sakykime, viena tokių yra malonų ir patogų vairavimą užtikrinsianti prisitaikanti greičio palaikymo sistema su „Start/Stop“ funkcija, kuri bus montuojama į galingiausią benzininę naujosios „Renault Clio“ versiją su automatine EDC pavarų dėže. Ji šiuose prancūziškuose automobiliuose atsiras nuo 2019-ųjų pabaigos. Sistema veiks važiuojant iki 160 km/val. greičiu ir prisitaikys prie priekyje važiuojančios transporto priemonės greičio, palaikys saugų atstumą.


Eismo spūstyse ši sistema galės visiškai sustabdyti automobilį ir automobilis vėl pajudės po 3 sekundžių, jeigu transporto priemonių kolona pradės važiuoti. Jeigu spūstyje ar prie šviesoforo teks stovėti teks ilgiau nei 3 sekundes, prieš pajundant vairuotojui reiks spustelėti greičio paminos pedalą. Patogumo tamsiuoju paros metu jau dabar suteikia automatinė tolimųjų ir artimųjų šviesų sistema, naudojanti priekinę kamerą ir fiksuojanti aplinkos šviesos lygį bei atvažiuojančių eismo dalyvių žibintų šviesos srauto stiprumą.


Naujasis „Clio“ yra pirmasis „Renault“ automobilis, kuriame įmontuota 360 laipsnių apžvalgos vaizdo kamerą. Keturios kameros rodo automobilį iš viršaus, sukurdamos vientisą vaizdą, rodantį kliūtis aplink automobilį. Tai yra idealus pagalbininkas parkuojant šį kompaktišką mažylį. Kamera automatiškai aktyvuojama įjungus atbulinę pavarą arba paspaudus mygtuką šalia multimedijos sistemos ekrano. Priklausomai nuo pasirinktos pavaros, ekrane sistema rodo du vaizdus – iš automobilio priekio arba užpakalio. Taip pat galima rinktis 360 laipsnių apžvalgos kampo vaizdą arba vaizdą iš keleivio pusėje esančios vaizdo kameros.








  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 16 (2024)

    Savaitė - Nr.: 16 (2024)