Šiandienos aktualijos: auklių paklausa, vogti raginančios klastotės ir senoliai prie vairo

Šiandienos aktualijos: auklių paklausa, vogti raginančios klastotės ir senoliai prie vairo


Geros auklės darbą randa greitai. Perkate klastotę – raginate vogti. Ar reikia būgštauti dėl senolių prie vairo? Plačiau bei kiti aktualūs ir įdomūs straipsniai - 26-ojoje šių metų „Savaitėje“.


Geros auklės darbą randa greitai


Merė Popins ar freken Bok – kuri greičiau rastų darbą ir gautų didesnę algą? O gal joms verčiau vykti prižiūrėti vaikučių užsienyje? Domimės, kokių pageidavimų auklėms turi tėveliai ir kokių šiems – pačios auklės.


Ramutė ŠULČIENĖ


Prieš 17 metų geras auklės atlyginimas siekė 600 litų, t. y. apie 175 eurus, o už šią sumą tėveliai reikalaudavo gerokai daugiau, nei tik prižiūrėti vaikutį. Auklių atrankos agentūros „Mama ir auklė“ vadovė Ieva Augustinienė tuos laikus puikiai prisimena. „Anksčiau tekdavo daug kalbėtis su tėvais apie tai, kad auklės pareiga yra vaiko priežiūra, o ne namų valymas, ir vaikas tik tarp kitko.


Suprantama, kai mes, tėvai, dėliojamės savo poreikius, labai lengva pamesti iš akių pradinį klientą – vaiką, dėl kurio visa tai ir prasidėjo. Man irgi būtų patogu, kad auklė ne tik prižiūrėtų vaikus, bet ir tvarkytų namus, o paskui dar padėtų suvesti buhalterines sąskaitas darbe ir sutvarkyti kelis reikalus. Bet tuomet išeina taip, jog samdome ne auklę, o visai kitos specialybės žmogų – tvarkytoją, administratorę, namų ūkio ekonomę ir t. t. Tokie žmonės vaikų neprižiūri“, – pabrėžia pašnekovė.


Daugiau šia tema – rubrikoje „Situacija“.


Šiandienos aktualijos: auklių paklausa, vogti raginančios klastotės ir senoliai prie vairo


Perkate klastotę – raginate vogti


Europos Sąjungos (ES) intelektinės nuosavybės tarnybos vertinimu, metiniai nuostoliai dėl klastojimo ir piratavimo vienuolikoje pagrindinių ES ekonomikos sektorių kasmet siekia iki 60 mlrd. eurų. Prie tų nuostolių didinimo prisidedame ir mes kaskart, kai perkame klastotę.


Ivona JAROSLAVCEVIENĖ


Klastojimo ekonominį poveikį vienuolikoje pagrindinių ES ekonomikos sektorių, kuriuose dažniausiai nustatoma intelektinės nuosavybės teisių pažeidimų, minėta tarnyba stebėjo penkerius metus (2012–2016 m.). Naujausia analizė rodo, kad nuostolius dėl klastojimo ir piratavimo, iš viso sudarančius 7,4 proc. visų pardavimo apimčių, patiria šie sektoriai: kosmetikos ir asmens priežiūros prekių, drabužių, avalynės ir aksesuarų, sporto prekių, žaislų ir žaidimų, juvelyrinių dirbinių ir rankinių laikrodžių, rankinių ir lagaminų, muzikos įrašų, alkoholinių gėrimų, vaistų, pesticidų, išmaniųjų telefonų.

REKLAMA


Visą straipsnį rasite rubrikoje „Ūkis“.


Šiandienos aktualijos: auklių paklausa, vogti raginančios klastotės ir senoliai prie vairo


Senolis prie vairo. Ar reikia būgštauti?


Imtis temos apie vairuojančius garbaus amžiaus žmones paakino vienas nutikimas. Netrukus devyniasdešimtmetį minėsianti senolis trumpai drūtai pareiškė, kad jam „nuvairuoti“ iš Vilniaus į Klaipėdą – joks iššūkis. Galėtų įveikti ir tolimesnį atstumą. Ar saugu jam, o ir su juo?


Birutė JANČIENĖ


Neretai vairuotojai skundžiasi, kad kelyje pasitaiko nenuspėjamų eismo dalyvių. Žiūrėk, vienas sulėtina greitį, rodo posūkį, bet ūmai persigalvoja ir rieda tiesiai. Tokį vairuotojo elgesį sunku nuspėti ir tinkamai įvertinti. Gal prie vairo nepatyręs jaunuolis, o gal asmuo yra neblaivus ar kokių narkotikų pavartojęs? Tačiau lenkiant automobilį, paaiškėja, kad vairo įsitvėręs garbaus amžiaus senjoras. Nors dažnai sakoma, kad metai – mūsų turtas, tačiau su jų tėkme lėtėja žmogaus reakcijos greitis, silpsta akys, klausa, galiausiai – orientacija aplinkoje ir pan.


Pasigirsta nuomonių, esą, senyvo amžiaus vairuotojai savo automobilius galėtų ženklinti įspėjamaisiais lipdukais. Juk pradedantieji eismo dalyviai klijuoja klevo lapą: važiuojantieji jam iš paskos patiria mažiau streso ir neigiamų emocijų, jeigu vairuotojas elgiasi ne visiškai įprastai. Tačiau VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas mano, kad įspėjamieji lipdukai – tik detalė. Vairavimo kultūrą lemia žmogaus charakteris, vairavimo įgūdžiai, pagaliau – vairavimo stilius. Kelyje kiekvienas vairuotojas privalo būti akylas, susikaupęs ir atsakingas.


Plačiau apie tai – rubrikoje „Problema“.