Maisto parduotuvėse pradeda veikti išmanioji pagalbos sistema: ypač svarbu vyresnio amžiaus žmonėms

Parduotuvėse daugelį dalykų pirkėjai puikiai atlieka patys, tačiau kartais be žmogaus pagalbos neapsieinama: kai reikia pasirinkti gardžiausią pyragą, pasverti žuvį ar surasti prekę, kurios lentynoje nebėra. Todėl viename iš Lietuvos maisto parduotuvių tinklų diegiama naujovė – komunikacijos balsu sistema su darbuotojų iškvietimo mygtukais. Jonas Rapkauskas, „StrongPoint“ produktų grupės plėtros vadovas, teigia, kad ši sistema ir mygtukai leidžia greičiau atliepti klientų poreikius, o vyresnio amžiaus žmonėms tai ypač svarbu.
Pirkėjo norus girdi visas parduotuvės personalas
„Skirtingai nei įprastos racijos, kurias dažnai turi tik keli komandos nariai, ausines su naująja komunikacijos sistema naudoja visi – nuo salės ir kasos darbuotojų iki valytojų ir techninio personalo. Tai leidžia informacijai prekybos centruose cirkuliuoti kur kas greičiau ir užtikrina operatyvią pagalbą klientams. Taip parduotuvės personalas tarsi susijungia į vieną darnią komandą, kuri verčia kiekvieną pirkėją jaustis svarbiu. Tai itin reikšminga tiems, kuriems kartais reikalingas didesnis dėmesys, pavyzdžiui, senjorams“, – sako J. Rapkauskas.
REKLAMA
Sistema „Vocovo“ veikia paprastu principu: darbuotojas, norėdamas pasiteirauti, pavyzdžiui, apie prekės likutį ar vietą, tiesiog paspaudžia mygtuką ant savo ausinės. Jo balsu perduota žinutė akimirksniu pasiekia visus tuo metu sistemą naudojančius kolegas, kad ir kurioje parduotuvės vietoje jie yra: ar salėje, ar sandėlyje. Kolega, kuris žino, kur yra ieškoma prekė – lentynoje, kitoje vietoje ar sandėlyje – gali iškart atsakyti, taip padėdamas greitai išspręsti situaciją. Pirkėjui tai reiškia, kad užtenka užduoti vieną klausimą ir visa parduotuvės komanda tą pačią akimirką gali padėti. Nesvarbu, ar reikia rasti trūkstamą prekę, ar atnešti šviežių kepinių.
Iškvietimo mygtukai jau veikia parduotuvėse
Maisto prekybos sektoriuje ši naujovė įdiegta ką tik. Šiuo metu penkiose „IKI“ parduotuvėse testuojami aktyvūs iškvietimo mygtukai, integruoti į balsu grįstą komunikacijos sistemą „Vocovo“. Jie įrengti svarbiausiose parduotuvės vietose – šviežios mėsos, žuvies, kulinarijos ir konditerijos skyriuose, prie kasų. Paspaudus mygtuką, artimiausias darbuotojas iš karto informuoja kolegas, kad eina pas klientą, o klientas tuo pat metu išgirsta patvirtinimą, jog pagalba jau pakeliui. Tai padeda užtikrinti, kad nė vienas poreikis neliks nepastebėtas.
REKLAMA
„Mūsų tikslas – būti arčiau kiekvieno savo pirkėjo. Tai reiškia ne tik patogią parduotuvių lokaciją, bet ir greitą reagavimą į klientų poreikius. Visuomet buvome tie, kurie drąsiai imasi naujovių – ši testuojama pažangi komunikacijos sistema leis dar labiau pagerinti patirtį mūsų parduotuvėse. Pirkėjams apsipirkti bus dar paprasčiau, taip pat drauge ir palengvės darbuotojų kasdienis darbas. Tai dar vienas pavyzdys, kaip technologijos padeda mums efektyvinti savo veiklą, daugiau dėmesio skiriant svarbiausiai užduočiai – pirkėjų aptarnavimui“, – sako Mantas Džiaugys, „IKI Lietuva“ prekybos procesų departamento vadovas.
Specialūs mygtukai yra itin naudingi vyresnio amžiaus klientams. Jie leidžia senjorams greitai ir be vargo išsikviesti pagalbą. Ši galimybė suteikia jiems daugiau pasitikėjimo apsiperkant ir leidžia jaustis užtikrintai visoje parduotuvėje – suteikia psichologinio komforto, žinant, kad pagalba visada šalia, o pakviesti darbuotojai galės padėti įsigyti norimų produktų, prireikus ateitų daugiau darbuotojų aptarnauti reguliarioje kasoje.
Darbuotojai suvaikščios 142 km mažiau
Lietuvoje ir užsienio valstybėse jau išbandyta sistema parodė apčiuopiamą naudą ir darbuotojams, ir verslui. Jungtinės Karalystės prekybos centruose dėl efektyvesnės komunikacijos pavyko sumažinti darbuotojų nueinamą atstumą net 142 kilometrais per metus ir taip 6,2 proc. sutrumpinti vaikščiojimo laiką. Tai padėjo sutaupyti apie 2,5 mln. svarų sterlingų.
„Efektyvesnė komunikacija leidžia darbuotojams judėti mažiau, o padaryti – daugiau. Tai taupo išlaidas ir tuo pat gerina darbuotojų savijautą bei klientų patirtį. Ateityje planuojama dar labiau plėsti daiktų interneto (angl. Internet of Things) sprendimus – diegti įrenginius, kurie automatiškai siųs pranešimus darbuotojams tiesiai į ausines. Tarp tokių inovacijų yra išmanūs šaldytuvai, orkaitės, vaizdo stebėjimo kameros ir kiti automatizuoti įrenginiai, kurie padės užtikrinti dar greitesnį reagavimą ir sklandesnį parduotuvės darbą“, – sako J. Rapkauskas.
BNS inf.
Panašios naujienos:
-
-
Paskutiniai numeriai
-
-
Savaitė - Nr.: 18 (2025)
-
Anekdotas
– Nusipirkau butą naujame name, nebrangiai, bet garso izoliacija tokia, kad girdžiu, kaip kaimynas telefonu kalba!
– Tai tau dar pasisekė: pas mus girdisi, ką kaimynui pašnekovas telefonu atsako. -
-