Ilgėja vilkikų eilės pasienyje

Belta.by nuotr.


Lenkijai uždarius paskutinį kontrolės punktą Baltarusijos pasienyje, vis labiau ilgėja eilės bei laukimo laikas Lietuvos ir Baltarusijos pasienio kontrolės postuose, per kuriuos į Lietuvą atvyksta Europos Sąjungos (ES) ir trečiųjų šalių vežėjai.


Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ praneša, kad kreipėsi į Finansų ir Susiekimo ministerijas bei Lietuvos muitinę prašydama kuo greičiau spręsti krizinę situaciją – skirti daugiau pagalbos pasienyje dirbantiems muitinės pareigūnams, siųsti mobilias ekspertų komandas – tai leistų didinti pralaidumą.


„Naujausiais duomenimis, šiuo metu ilgiausias laukimo laikas – apie 44 val. – yra Medininkų pasienio kontrolės punkte, kur laukia 460 vilkikų. Šalčininkų pasienio kontrolės punkte laukimo laikas – apie 21 val., kur šiuo metu laukia 219 vilkikų, Raigardo pasienio kontrolės punkte laukia 123 vilkikai, o laukimo laikas – 13 val. Trumpiausias laukimo laikas – 3 val. – Lavoriškių pasienio kontrolės punkte, kur laukia 30 krovininių automobilių eilėje“, – dalijasi vežėjai.

REKLAMA


Skelbiama, kad kol situacija pasienyje blogėja, keleivių ir krovinių vežėjams bei lengvaisiais automobiliais vykstantiems žmonėms rekomenduojama rinktis alternatyvius maršrutus, pavyzdžiui, per Latvijos muitinės postus ar per Lavoriškių pasienio kontrolės punktą, kuris yra mažiau apkrautas. O jei nėra tokios galimybės, pasirūpinti, kad eilėse laukiantys vilkikų vairuotojai turėtų kuo patogesnes sąlygas, perspėti juos apie situaciją pasienyje.


Asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas atkreipia dėmesį į tai, kad ES ir trečiųjų šalių tolimųjų reisų vilkikų vairuotojai yra priversti vis ilgiau ir vis ilgesnėse eilėse laukti, kol galės atlikti reikiamas procedūras ir bus praleisti per muitinę.


„Dabar jie yra priversti, esant žiemai ir šalčiui, laukti vis ilgėjančiose eilėse, kol galės atlikti reikiamas procedūras ir galės būti įleisti į Lietuvos teritoriją su savo gabenamais kroviniais. Pasienyje nėra patogių sąlygų nei miegoti, nei gamtinius reikalus atlikti, nei maudytis, nei valgyti“, – sako Z. Buivydas.

REKLAMA


Nepaisant to, Lietuvos pasieniuose dirbančių muitinės darbuotojų skaičius išlieka toks pats. Padidėjus eilėms nėra galimybės tinkamai ir laiku vykdyti įsipareigojimų. Dėl to nukenčia ir vežėjai, ir valstybė, nes neveikiant sklandžiai sistemai nebus surenkami mokesčiai į valstybės biudžetą, kiek būtų surenkami jai veikiant sklandžiai. 


„Siekiant išsaugoti ir taip sunkiomis sąlygomis veikiančius verslus bei užtikrinti valstybės interesus surenkant į biudžetą kuo daugiau lėšų, prašome imtis priemonių ir naudotis vidiniais rezervais užtikrinant, kad Lietuvos ir Baltarusijos pasienio postuose būtų įdarbinta daugiau muitinės darbuotojų“, – rašoma asociacijos rašte.


Asociacija primena, kad tokia situacija jau buvo Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje, kai praėjusią savaitę Lenkija uždarė Bobrovnikų–Berestovicos kontrolės punktą – ilgėjo eilės ir laukimo laikas jose.








  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 16 (2024)

    Savaitė - Nr.: 16 (2024)