Po magistrantūros ir pedagogikos studijų – geresnės įsidarbinimo galimybės

Po magistrantūros ir pedagogikos studijų – geresnės įsidarbinimo galimybės


Naujausi statistikos duomenys rodo, kad magistrantūros absolventai lengviau įsidarbina, sparčiau kopia karjeros laiptais ir uždirba apie 37 proc. daugiau. Dar daugiau – pasaulinė praktika rodo, kad nedarbo lygis tarp magistrą baigusių studentų yra reikšmingai mažesnis. Kita sritis, kurioje artimiausiu metu galima tikėtis didėjančio specialistų poreikio – pedagogika, nes vien 2023-ais metais Lietuvoje iš viso trūko per 870 mokytojų.


Kauno technologijos universiteto (KTU) Studijų departamento vadovė doc. dr. Laura Stasiulienė teigia, kad šiandien, norint likti konkurencingam darbo rinkoje ir kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, reikia pasižymėti sisteminiu ir savarankišku mąstymu, išmanyti kompleksinių projektų valdymą ir mokėti spręsti sudėtingas problemas.


„Šie įgūdžiai sėkmingiausiai įtvirtinami universitete magistrantūros studijų metu. Pasauliniai tyrimai rodo, kad šalyse, kuriose magistro ir mokslo daktaro laipsnį įgyja daugiau žmonių, geriau išvystytas aukštųjų technologijų sektorius, veikia daugiau didesnę pridėtinę vertę valstybei kuriančių įmonių“, – akcentuoja doc. dr. L. Stasiulienė.

REKLAMA


Kompetencijos iššūkiams spręsti

KTU siekiama ugdyti studentų kompetencijas, kurios reikalingos įvairių ateities iššūkių sprendimui. Magistrantūros studentams siūlomos MA+ kompetencijos, kurių pagalba sudaromos galimybės individualizuoti studijas.


„Šiais metais studentams universitetas pasiūlys naują MA+ kompetenciją „Iššūkiais grįstos inovacijos“, taip pat lanksčių mokymosi kelių pasirinkimo galimybes, kur studentai galės spręsti įvairaus intensyvumo realius iššūkius tarptautinėse, tarpdisciplininėse komandose kartu su ECIU universitetų tinklo studentais“, – pastebi doc. dr. L. Stasiulienė.


KTU greta formaliųjų studijų siūlo rinktis ir papildomas ugdymo programas, pavyzdžiui „GIFTed masters“. Tą ir padarė KTU Ekonomikos ir verslo fakulteto (EVF) Marketingo valdymo studentė Sandra Targonskytė – stodama į universitetą ji jau dirbo vadovės pozicijoje, tačiau studijas pasirinko vedina idėjos tobulinti savo vadovavimo įgūdžius.

REKLAMA


„Mano tikslas buvo prisijungti prie KTU siūlomos ugdymo programos – „GIFTed masters“. Čia susipažinau su daugybe naujų žmonių, gavau platesnį požiūrį į mane supančią aplinką ir išmokau naujų metodų. Manau, svarbiausia, kad išmokau drąsiai ieškoti netradicinių sprendimų“, – sako S. Targonskytė.


Tik prisijungusi prie „GIFTed masters“ programos mergina nusprendė sudalyvauti dar viename iššūkio projekte – „Hands on“. Sandrai šiame projekte labiausiai įsiminė bendrystė, kai visi skirtingų sričių atstovai suvienijo savo jėgas dėl bendro tikslo.


„Iššūkiuose, kurių šiame projekte buvo labai daug, siekėme geriausio rezultato. Tiesa, kartu mes visada be didelių pastangų rasdavome, kaip juos išspręsti“, – kalba S. Targonskytė.


Studentai gilinti savo lyderystės kompetencijas gali ne tik ugdymo programų metu. Vadovai, norintys įgyti papildomų įgūdžių pokyčių lyderystės srityje, gali rinktis unikalias Verslo administravimas KTU MBA magistrantūros studijas. Šių studijų programos idėja grindžiama pokyčių lyderystės poreikiu, o programos turinys kuriamas per keturis tarpdisciplininius tematinius laukus – strategiją ir verslo modelius, technologines tendencijas ir transformacijas, inovacijų valdymą ir organizacijos vystymą.


Pedagogikos studijose – lanksti mokymosi sistema

Lietuvoje didelę paklausą turi ne tik magistrantūros studijas baigę studentai, bet ir pedagogikos absolventai. Prognozuojama, kad ateityje pedagogų poreikis tik didės ir tuo pačiu reikės užtikrinti kokybiškas pedagogikos studijų programas.


„Lietuvoje stebimas didelis pedagogų poreikis, todėl suteikiame studentams galimybę įgyti pedagogo kvalifikaciją valstybės lėšomis, o prioritetines pedagogikos specializacijas pasirinkusiems studentams skiriama valstybės parama – stipendijos“, – apie tvarką pasakoja L. Stasiulienė.








  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 29 (2024)

    Savaitė - Nr.: 29 (2024)