Metai su „Michelin“ žvaigždėmis: kaip pasikeitė prestižinius įvertinimus pelniusių restoranų gyvenimas

Lygiai prieš metus Lietuva buvo įrašyta į pasaulinį gastronominį žemėlapį. Keturi Vilniaus restoranai – „Džiaugsmas“, „Demo“, „Pas mus“ ir „Nineteen18“ – tapo pirmaisiais mūsų šalies restoranais, pelniusiais prestižines „Michelin“ žvaigždes. Gegužės 28 d. bus paskelbtas naujas „Michelin Guide Lithuania“ leidimas, tad pats metas pažvelgti, kaip šiems restoranams sekėsi per pirmuosius metus su viso pasaulio virtuvės šefų trokštamu įvertinimu.
„Žvaigždė – ne siekiamybė, o rezultatas. Siekiamybė visuomet buvo padaryti kiek įmanoma aukštesnio lygio restoraną, suteikti kuo geresnę patirtį savo svečiams ir nuolat kurti. O kai tai darai, kažkada ateina pripažinimas“, – sako restorano „Demo“ virtuvės šefas Tadas Eidukevičius.
Visgi jis pripažįsta, kad prieš metus gautas „Michelin“ įvertinimas buvo visiškai netikėtas, o jį švenčiant buvo iššautas ne vienas šampano kamštis. O netrukus po to atėjo ir tikrasis pokytis – restoraną užplūdo rezervacijų srautas, o lankytojai ėmė labiau domėtis maisto kultūra ir istorijomis, kurias Tadas pasakoja savo patiekalais.
„Mūsų lankytojai yra kultūros ieškotojai. Jų dėka galiu drąsiai kurti, turėti daugiau laisvės, nes nebereikia nieko įrodinėti. Todėl per šiuos metus mūsų meniu pasikeitė keturis kartus“, – pažymi Tadas Eidukevičius.
REKLAMA
Restorano „Nineteen18“ šefas Andrius Kubilius išskiria dar vieną reikšmingą pokytį, atėjusį kartu su „Michelin“ žvaigžde.
„Kiekvieną vakarą ištisus metus turime restoraną, kuriame nėra laisvų staliukų. Tai leidžia planuoti resursus ir žinoti, kas bus toliau. Galime planuoti ne savaitę į priekį, o tris mėnesius ir daugiau. Tai yra didžiausia sėkmė“, – pasakoja A. Kubilius.
Tuo metu restorano „Pas mus“ šefė Vita Bartininkaitė sako, kad „Michelin“ žvaigždė buvo visiškai netikėta, ji geriausiu atveju tikėjosi sulaukti nebent rekomendacijos. Todėl įvertinimas restorane buvo sutiktas ypač džiugiai. Tačiau kartu su juo atėjo ir daugiau atsakomybės.
„Žvaigždę pelnėme dirbdami dviese-trise. Per šiuos metus komanda išaugo iki mažiausiai septynių žmonių. Tad tai ne tik džiaugsmas, bet ir atsakomybė. Bet svarbiausia, kad šis įvertinimas – tai patvirtinimas, jog tylus darbas ir kokybiškas maistas turi vertę“, – kalba V. Bartininkaitė.
REKLAMA
Teigiama įtaka visai svetingumo industrijai
„Michelin“ žvaigždėmis įvertinti šefai neabejoja, kad šis pripažinimas yra itin svarbus ne tik jiems, bet ir visai Lietuvos gastronomijos scenai, todėl jie linki, kad šiemet tokio įvertinimo sulauktų dar daugiau restoranų.
„Tai yra dar vienas mūsų priklausymo Europai ir Vakarų civilizacijai ženklas. Tai reiškia, kad priklausome kažkam su šimtametėmis tradicijoms. Gastronomija yra dar vienas būdas pamiršti rusų okupacijos metus ir būti Europoje, būti pripažįstamais lygiaverčiais parteriais ir draugais“, – įsitikinęs „Nineteen18“ šefas A. Kubilius.
„Pas mus“ šefė V. Bartininkaitė taip pat sako, kad Lietuvos vardas „Michelin“ gide šefo profesijai ir apskritai gastronomijai grąžina prestižą ir pagarbą, kuri sovietmečiu buvo sistemingai naikinama. Pripažinta virtuvės meistrė taip pat mano, kad žvaigždėmis įvertintų restoranų pavyzdžiai tampa įkvėpimu jaunajai šefų kartai, skatina juos tobulėti ir toliau auginti šalies gastronomijos sceną. Vienintele „Michelin“ žvaigždę gavusia šefe moterimi Baltijos šalyse tapusi V. Bartininkaitė taip pat tikisi, kad savo pavyzdžiu paskatins daugiau moterų rinktis šią profesiją.
„Demo“ šefas T. Eidukevičius pažymi, kad Lietuvos įtraukimas į prestižinį „Michelin“ gidą reiškia tiek mūsų gastronominės, tiek apskritai kultūros pripažinimą ir reikšmingai prisideda prie mūsų šalies įvaizdžio formavimo pasaulinėje rinkoje.
Nacionalinės turizmo skatinimo agentūros VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ vadovė Olga Gončarova įsitikinusi, kad „Michelin“ žvaigždės ne tik formuoja Lietuvos gastronominį prestižą, bet ir stiprina mūsų šalies patrauklumą užsienio turistams.
„Tai svarbus veiksnys, padedantis Lietuvai išsiskirti konkurencingoje Europos turizmo rinkoje ir pritraukti keliautojus, ieškančius kultūrinių bei gastronominių patirčių. Šis įvertinimas veikia kaip turizmo kokybės ženklas – įrodymas, kad Lietuva gali pasiūlyti aukščiausios klasės gastronominę patirtį. Įtraukimas į „Michelin“ gidą ne tik stiprina šalies įvaizdį, bet ir skatina turizmą visus metus, padeda diversifikuoti atvykstamąjį turizmą bei pritraukti didesnes pajamas generuojančius keliautojus, kurie vertina kokybę ir yra linkę išleisti daugiau“, – sako O. Gončarova.
Formuojasi vertės grandinė
Be to, visi šefai akcentuoja, kad „Michelin“ žvaigždės turi ne tik tiesioginį poveikį jas gavusiems restoranams, bet ir prisideda prie daug platesnio masto teigiamų pokyčių ir formuoja tam tikrą vertės grandinę.
„Tai reiškia, kad mes stengsimės dar labiau, darysime geriau, ieškosime unikalesnių produktų, daugiau dirbsime su vietiniais ūkininkais ir mažais gamintojais, o tai skatins labiau stengtis ir juos. Vieni iš kitų mokysimės, todėl rinkoje atsiras ir daugiau geresnių žmonių. Todėl žvelgiant plačiau, „Michelin“ atėjimas visai mūsų svetingumo industrijai yra didelis poslinkis link geresnės kokybės, aukštesnių standartų ir dar didesnių pastangų svečiams suteikti – geriausią patirtį“, – sako A. Kubilius.
BNS inf.
Panašios naujienos:
-
-
Paskutiniai numeriai
-
-
Savaitė - Nr.: 22 (2025)
-
Anekdotas
– Nusipirkau butą naujame name, nebrangiai, bet garso izoliacija tokia, kad girdžiu, kaip kaimynas telefonu kalba!
– Tai tau dar pasisekė: pas mus girdisi, ką kaimynui pašnekovas telefonu atsako. -
-