Lietuviai Dakare: B.Vanagas antrąją dieną baigė dvidešimtuke, A.Juknevičius patyrė avariją

Lietuviai Dakare: B.Vanagas antrąją dieną baigė dvidešimtuke, A.Juknevičius patyrė avariją


3 val. 40 min. 9 sek. - tiek laiko antrajame Dakaro ralio greičio ruože antradienį užtruko „General Financing team Pitlane“ ekipažas. 324 kilometrų distancija įveikta be problemų ar didesnių paklydimų.


„Labai geras, labai techniškas greičio ruožas, savyje turintis kopų, greičio, kanjonų, akmenų, sudėtingų atkarpų, ralio keliukų truputėlį - greičio ruožas vairuotojams pasimėgauti. Širdis tikrai dainavo, aišku po daugiau kaip 300 km jau norėjosi į finišą, - šypsojosi lenktynininkas Benediktas Vanagas. - Važiavome labai atsargiai, tausojant automobilį, saugojant ratus. Neturėjome jokių bėdų, tik keletą mažų paklydimų, kurie mums galėjo kainuoti keletą minučių, bet nieko rimto“.


Preliminariai 16-ojoje vietoje finišavęs ekipažas savo pasirodymą vertino kaip dinamišką, tačiau saugų: „Šiek tiek laiko praradome dulkėse negalėdami pavyti priekyje važiuojančio Eriko van Loono tiek, kad galėtume jam signalizuoti. Taip pat pavyko aplenkti vieną iš „Peugeot“ bolidų, važiuodami paskui jį taip pat užtrukome, bet be to, jokių sudėtingų epizodų. Buvome labai atsargūs akmenuotose zonose, nes ten atrodo, kad gali lėkti, tačiau tas turbūt užtruks neilgai, tad taupydami ratus, buvome labai konservatyvūs“.

REKLAMA


Paklaustas apie visą dieną iš stebėjimo radarų dingusio Vaidoto Žalos situaciją, B. Vanagas prisiminė, kad matė kolegas keičiančius atsarginį ratą, bet šturmanas Saulius Jurgelėnas ranka parodė, jog pagalbos jiems nereiks, tad B. Vanagas tęsė savo kelionę finišo link.


Nepaisydami labai dažnai greičio ruože kitusios dangos, „General Financing team Pitlane“ ekipažo nariai nusprendė pasirinkti konservatyvią taktiką ir padangų slėgį sureguliavo biresnei dangai, taip prarasdami galimybę didesniu tempu judėti per kietesnio grunto paviršius, tačiau toks sprendimas įpareigojo būti dar atsargesniais.


Pirmąją maratono dieną ekipažą kamavę pavarų dėžės nesklandumai po iki išnaktų užtrukusio technikų darbo taip pat panaikinti.


„Visą dieną dirbau kaip nivelyras. Vakarykščiai „Overdrive“ inžinierių komentarai privertė truputį pakeisti man įprastą pavarų jungimo metodiką ir nors tas pokytis sudaro gal 3 proc. nuo to, kas man įprasta, anot inžinierių tai labai svarbu būtent šio modelio pavarų dėžėms“, - tęsė sportininkas.

REKLAMA


Dabar ekipažo laukia 200 km kelionė iki antrojo bivako. Dėl antradienį išskirtinai sumainytos starto tvarkos, automobilius vairuojantys ekipažai finišą pasiekė apie 10.30 val. ryte, tad po keletą valandų užtruksiančios kelionės, jie gaus progą pailsėti prieš trečiadienį laukiančius naujus iššūkius. O pastarųjų netruks: jeigu antradienį ir pirmadienį dalyviai judėjo dalinai pažįstamomis vietovėmis, tai trečiadienis juos nuves į visiškai naują Akari kopų masyvą. Kartu su nauju išbandymu lauks ir kol kas ilgiausia diena trasoje: 331 km greičio ruožų, bei 467 km bendro naudojimo keliais. Beveik 800 km kelionė užtruks visą dieną, tad norint sulaukti finišuojančių tėvynainių, panaktinėti teks.


Antrąjį etapą laimėjo prancūzas Sebastianas Loebas. Jis antrąją vietą užėmusį ispaną Nanį Romą aplenkė 8 sek. Trečiąją vietą užėmė olandas Bernhardas ten Brinke (+1.20).


Bendroje įskaitoje pirmauja Pietų Afrikos Respublikos (PAR) atstovas Ginielis de Villiersas.


Finišavus 42 iš 97 startavusių ekipažų, lietuvių Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas klasifikuojamas 23-ias (+34.56).


„Dakaras tęsiasi“, - džiūgaudamas finiše šoko „Agrorodeo“ ekipažo šturmanas S.Jurgelėnas.


Nuotykių per visą dieną netrūko nei ekipažui, nei jį sekantiems gerbėjams - oficialiame Dakaro ralio puslapyje buvo rodoma, kad ekipažas sustojo pirmoje greičio ruožo pusėje, prieš antrą įskaitinį punktą (angl. way point) iš aštuonių, tačiau tai organizatorių sistemos gedimas, mat ekipažas iš Lietuvos sėkmingai važiavo toliau.



„Šiandien viena iš tų dienų, kai daug dalykų tiesiog neišeina, tad džiaugiamės pasiekę finišą. Iš pradžių sulankstėm dugno apsaugą, tada ratą pramušėm ir desertui dar ant didelio akmens pakibom. Iilgai užtrukom, kol nuo jo nusikrapštėm“, - pasakojo iš automobilio išlipęs vairuotojas V.Žala.


Juokdamasis sportininkas pridūrė, kad bivake už sulankstytą dugno apsaugą mechanikai jo nepagirs.


Trasoje patirti nuotykiai turėjo įtakos bendram rezultatui. Pirmame etape į finišą atskrieję 17-i ir iš tos pačios pozicijos startavę antrajame, lenktynininkai šiame greičio ruože finišavo 23-i. Bendroje automobilių įskaitoje „Agrorodeo“ po dviejų etapų užima tą pačią 23-iąją vietą.


„Navigatoriams nebuvo didelio iššūkio, nors pirmo ekipažo šturmanas būti nenorėčiau. Pernai tikrai buvo sunkesnių vietų, manau, šiemet tokių irgi bus. Kelio knygoje matydamas kai kurias vietas įtariau, kad jos gali būti klaidžios, taškai (way points) sudėtingose vietose išdėstyti, tačiau visus paėmėm“, - pasakojo šturmanas S.Jurgelėnas.


Antrasis etapas nesėkmingai susiklostė vienam Dakaro favoritų Orlando Terranovai. Patyręs avariją, jis skundėsi nugaros skausmais ir buvo išgabentas į artimiausio Ikos miesto ligoninę. Finišo podiumo jis jau neišvys.


Šios dienos prisiminti nenorės ir katarietis Nasseras Al-Attiyah bei prancūzas Stephane'as Peterhanselis. Katarietis pirmadienį finišavo aukščiausioje pozicijoje, tačiau „atidaryti trasą“ ir važiuoti pirmam nėra paprasta. Jis padarė ne vieną klaidą ir finišą pasiekė tik 11-ojoje vietoje, o „Mr. Dakar“ vadinamas prancūzas - 17-oje.


Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas patyrė avariją ir beveik dvi valandas taisė automobilį.

REKLAMA


Smėlynuose surengtas greičio ruožas, pripildytas stačių kopų aštriomis keteromis, žadėjo įspūdingus vaizdus stebintiems, tačiau sudėtingą dieną vairuotojams bei navigatoriams. Kaip pasakojo „Craft bearings“ komandos lenktynininkas A. Juknevičius, antradienis prasidėjo puikiai, važiuojant stabiliu tempu, tačiau paskutinius 30 km iki finišo lietuvis važiavo daugiau nei 2 valandas.


„Kad ir kas nutiktų, nuotaika vis tiek gera. Tikrai nekaltinsiu nei bolido, nei lūžusio pedalo. Pasikarščiavau ir per kopą šokant koja nuslydo nuo to, kas dar prieš 10 min. buvo akceleratoriaus pedalas, o dabar tik styrantis metalinis strypas. Šokant per keterą nusileidus akseleruojama, kad priekiniai ratai išneštų automobilį, bet kojai nuslydus gavosi, jog priekiniai ratai sustojo, o priekis susmigo į smėlį. Pirmas kartas per 10 metų, bet pagalvojau, Darius dar mažai ekstremalių įspūdžių gyvenime turėjęs, tai padarysime krikštą“, - net ir po tokio finišo humoro jausmo neprarado Lietuvos ponas Dakaras A. Juknevičius.


A.Juknevičiaus ir D. Vaičiulio ekipažas šiuo metu bendrojoje įskaitoje užima 75-ą vietą.


Motociklų klasėje pergalę iškovojo austras Matthiasas Walkneris. Lenktynių lyderiu išliko ispanas Joanas Barreda.


Lietuvos atstovas Arūnas Gelažninkas antrajame etape užėmė 46-ąją vietą (+1:00.02). Šioje pozicijoje jis žengia ir bendrojoje įskaitoje.


Keturračių klasėje ir vėl greičiausias buvo argentinietis Nicolasas Cavigliasso, o tarp sunkvežimių - ruso Eduardo Nikolajevo ekipažas.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 16 (2024)

    Savaitė - Nr.: 16 (2024)