Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas pritarė, kad siūlymas įvesti tiesioginį valdymą LFF atitinka Konstituciją

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas pritarė, kad siūlymas įvesti tiesioginį valdymą LFF atitinka Konstituciją


Antradienį Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas (TTK) nariai posėdyje priėmė sprendimą, kad laikinasis įstatymo „Dėl Lietuvos futbolo federacijos tiesioginio valdymo“ projektas atitinka šalies Konstituciją. Balsavimui buvo pateiktas klausimas, ar pritariama Teisės departamento išvadoms, kad įstatymo projektas galimai prieštarauja Konstitucijai.


Teisės departamento išvadoms pritarė 2, prieš balsavo 5, susilaikė 1 komiteto narys. Toks sprendimas leidžia įstatymo projektą pateikimo stadijoje svarstyti Seimo plenariniame posėdyje.


Praėjusį ketvirtadienį svarstydami šį klausimą, TTK nariai priėmė sprendimą, kad įstatymo projektas turi per daug neatitikimų su šalies Konstitucija ir atidėjo klausimo svarstymą rugsėjo 27 d.


Įstatymo rengėjai pataisė anksčiau projekte numatytą punktą, kad įstatymas įsigalioja nuo jo priėmimo. Po redakcijos, įstatymas įsigalioja jį pasirašius šalies prezidentui.


Seimo Teisės departamentas tuomet atkreipė dėmesį, kad siūlomas reguliavimas vertintinas Konstitucijos 5 ir 35 straipsnių nuostatomis, kuriomis numatoma, kad piliečiams laiduojama teisė laisvai vienytis į bendrijas, politines partijas ar asociacijas, jei šių tikslai ir veikla nėra priešingi Konstitucijai ir įstatymams, požiūriu.

REKLAMA


TTK pirmininkas Stasys Šedbaras įžanginėje diskusijos kalboje atkreipė dėmesį, kad antrajame įstatymo projekto variante nebelieka nuostatos, jog įstatymas įsigalioja nuo jo priėmimo ir šis argumentas atkrenta, liko argumentai dėl asociacijų laisvės. Pasak jo, per šias dienas buvo gauta tam tikrų naujų informacijų, kaip policijos informacija apie Lietuvos futbolo federacijos (LFF) Vykdomojo komiteto (VK) narių teistumą.


„Man dar truputėlį įstrigo, nors jau nusivylęs krepšiniu ir futbolu retai juos įsijungiu, bet paskutinės varžybos, kai Liuksemburgui pralaimėjome ir Lietuvos vyriausiojo trenerio žodžiai, kad kažkas su futbolo 10–15 metų yra negerai. Tai aš galvojau, kad tarp tų Konstitucinių vertybių, asociacijos laisvės ir teisinės valstybės principų, kai futbolo ar krepšinio federacija, forma yra asociacija. Bet, ir advokatūra kaip asociacija veikia, notarų, antstolių rūmai, kuriuos prižiūri valstybė“, – TTK posėdyje teigė S. Šedbaras.

REKLAMA


„Federacijos yra sporto bendruomenių atskirų sričių valdymo struktūros, kurios gauna mokesčių mokėtojų finansavimą ir turbūt nemažą finansavimą. Lūkesčiai turbūt visuomenės ir sporto bendruomenės yra ne tokie patys, kaip šiaip asociacijos, kuri savo narių interesus tenkina, čia yra platesnio pobūdžio lūkesčiai ir mes turėtume pasverti tas vertybes“, – pridūrė jis.


Tuo metu TTK narė Agnė Širinskienė ironizavo, kad pralaimėjimai futbole yra „labai stiprus“ argumentas, kuomet yra svarstomas įstatymo atitikimo Konstitucijai klausimas. Ji siūlė atsižvelgti į situaciją rimtai.


„Vėl užduosiu tą patį klausimą, kodėl neinama labiau proporcingu ir mažiau drastiškai invaziniu keliu, nes jeigu yra informacija, kad ten yra 4 ar kiek asmenų yra teisti, kad trukdo pasiūlyti reguliavimą, jog asociacija, kurios valdyboje ar kituose valdymo organuose yra tokie ir tokie asmenys, per 3 mėnesius turi pasikeisti tuos asmenis, nes valdymo organuose negali būti teistų asmenų?


Taip, su minimalia intervencija, valstybė išspręstų tų asmenų problema. Niekas netrukdo pasakyti, kad asociacija, kurios pavadinime yra žodis Lietuva, turi atitikti kriterijus, jog valdymo organuose nebūtų teistų asmenų“, – aiškino A. Širinskienė.


Vis tik, vienas iš įstatymo projekto iniciatorių, Seimo Biudžeto ir Finansų komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas tikino, kad LFF asociacija naudoja ne tik Lietuvos vardą, ji naudoja mokesčių mokėtojų pinigus ir turi didelę įtaką viešajam interesui.



„Sutinku, kad iš esmės reikia žiūrėti į sporto valdymą plačiau ir kelti reputacijos reikalavimus visoms asociacijoms ir aš tikiu, jog mes galėsime sutarti ir priimti tinkamus sprendimus. Vis tik šiuo atveju, noriu atkreipti dėmesį dar ir dar kartą, kad ši asociacija naudoja Lietuvos vardą, ji naudoja mokesčių mokėtojų pinigus ir turi didelę įtaką viešajam interesui.


Asmenys vykdomajame komitete yra ne tik teisti, kaip matėme iš policijos pažymos, bet atkreipsiu dėmesį, ir to įstatymo lengvai neužkardysi, tai trims LFF VK nariams, aukščiausio valdymo organo, buvo taikytos organizuoto nusikalstamumo užkardymo įstatymo prevencinės poveikio priemonės, tai yra labai rimta informacija“, – sakė M. Majauskas.


„Įstatymas apima ne tik reputacinius dalykus, bet ir demokratinius principus, nustatant, kad turi būti visuotiniai, skaidrūs, demokratiniai rinkimai renkant LFF vadovybę“, – pridėjo jis.


Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Laurynas Kasčiūnas pirmadienį tvirtino, kad jeigu TTK priims sprendimą, palankų įstatymo iniciatoriams, jis tuoj pat bus pateiktas Seimui.


Jis neatskleidė, ar įstatymas bus teikiamas jau antradienį būsiančiame Seimo plenariniame posėdyje. Anot NSGK pirmininko, tai priklausys tiek nuo TTK sprendimo, tiek nuo pačių įstatymo iniciatorių.


Tiesioginio LFF valdymo klausimą politikai iškėlė liepos pabaigoje vykusiame jungtiniame Seimo Biudžeto ir finansų komiteto bei Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdyje, kuriame dalyvavo LFF atstovai.


Seimo narys Laurynas Kasčiūnas tuomet tvirtino, kad politikams prakalbus apie tiesioginį LFF valdymą, jie turi aiškų planą, kaip spręsti suformuotą problemą – LFF uždarumą ir nesąžiningas procedūras, renkant atstovus į Vykdomąjį komitetą (VK).

REKLAMA


Rugpjūčio 3 d. LFF gavo jungtinį FIFA ir UEFA atsakymą, kuriame teigiama, jog LFF įstatai, kurie buvo priimti šių metų balandžio 30 d. vykusioje Konferencijoje, atitinka FIFA ir UEFA įstatuose numatytus reikalavimus. Šie įstatai buvo priimti siekiant juos suderinti su pakeistu Sporto įstatymu. UEFA ir FIFA tvirtino, kad LFF įstatai iš esmės atitinka nurodytas gaires bei pasiūlė pagalbą federacijai kuriant darbo grupę, kuri svarstytų galimus pokyčius dėl LFF valdymo gerinimo.


Tarptautinių futbolo organizacijų, kurių narė yra Lietuvos futbolo federacija, vertinimu, tokio įstatymo priėmimas yra FIFA ir UEFA statuto nuostatų pažeidimas, už kurį Lietuvos futbolui gresia tiesioginės pasekmės: nacionalinių rinktinių ir klubų dalyvavimo FIFA ir UEFA organizuojamuose turnyruose suspendavimas, finansinės pagalbos Lietuvos futbolui nutraukimas.


Tačiau, praėjusį antradienį pranešta, kad LFF Specialioji darbo grupė darbinio posėdžio metu nutarė aukščiausiam LFF valdymo organui – visuotinei narių konferencijai – teikti įstatų pakeitimo projektą.


Vis tik, paskelbus apie planuojamą teikti federacijos įstatų pakeitimo projektą, Seimo nariai išliko griežti – LFF tiesioginio valdymo įstatymo likimas priklauso nuo to, ar jame įrašytos nuostatos bus pilnai įgyvendintos. Seimo narys M. Majauskas tvirtino, kad kompromisiniai LFF sprendimai neatkurs visuomenės pasitikėjimo. Jam pritarė ir L. Kasčiūnas, tikinęs, kad LFF sprendimai nereiškia, jog politikai sėdės sudėję rankas.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 48 (2022)

    Savaitė - Nr.: 48 (2022)