Dėl tiekimo grandinių trikdžių gyventojai lizingu įsigyja daugiau naudotų automobilių

Dėl tiekimo grandinių trikdžių gyventojai lizingu įsigyja daugiau naudotų automobilių


Šalies gyventojų sudarytų automobilių lizingo sutarčių skaičius per pirmąjį šių metų ketvirtį išaugo 35 proc., lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Nors pasinaudodami lizingu gyventojai dažniausiai įsigyja naujus automobilius, šiais metais pastebimai padaugėjo tokiu būdu įsigyjamų naudotų nuo 2 iki 5 metų senumo transporto priemonių.


„Pagrindinė šių metų tendencija ta, kad gamintojams dėl neatsistatančių pasaulinių tiekimo grandinių negalint visiškai patenkinti naujų modelių paklausos, žmonės dažniau pasirenka kelerių metų senumo transporto priemones. Dėl to lizingu įsigyjamų naudotų automobilių dalis nuo 30 proc. praėjusiais metais išaugo iki kone 40 proc. šiemet“, – sako Tomas Pulikas, „Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.


Remiantis „Swedbank“ lizingo duomenimis, per pirmąjį šių metų ketvirtį apie 62 proc. visų lizingo sutarčių gyventojai sudarė įsigyti automobiliams, kurių amžius iki 1 metų. 31 proc. sutarčių sudaryta dėl 2-5 metų, 7 proc. – dėl 6 metų ir senesnių automobilių įsigijimo.

REKLAMA


„Swedbank“ privačių klientų automobilių lizingo portfelis šių pirmojo ketvirčio pabaigoje siekė 184 mln. eurų, ir buvo daugiau kaip 28 proc. didesnis nei praėjusių metų kovą.


Dažniausiai renkasi miesto visureigius


Pasak T. Puliko, daugiausiai pirkėjų simpatijų ir toliau sulaukia miesto visureigiai – jų dalis visų lizingu įsigyjamų automobilių parke siekia apie 58 proc. Kompaktinės klasės automobiliams tenka 15 proc., o 13 proc. sedanams.


Kaip rodo „Swedbank“ lizingo duomenys, tarp naujų automobilių pirmauja „Toyota“ markės modeliai (26 proc.), antroje vietoje yra KIA (15 proc.), o trečioje – „Škoda“ (8 proc.) modeliai.


Tarp naudotų automobilių populiariausi pirmąjį šių metų ketvirtį buvo „Toyota“, „Volkswagen“ ir BMW markių automobiliai.


Toliau skatina įsigyti elektromobilius


Kaip pažymi T. Pulikas, maždaug 1 iš 3 lizingu įsigyjamų naujų automobilių yra draugiškas aplinkai, tai yra, jo anglies dvideginio dujų emisijos rodiklis yra mažesnis nei 130 g/km.

REKLAMA


„Jau nuo praėjusių metų stebime augantį susidomėjimą aplinkai draugiškais automobiliais. Tikėtina, kad aukštos vyraujančios degalų kainos ir nuo birželio pradžios paskelbtas naujas paramos etapas elektromobilių įsigijimui, toliau didins tokių modelių populiarumą Lietuvoje. Be to, tokių automobilių įsigijimui bankas taiko palankesnes finansavimo sąlygas“, – sako „Swedbank“ atstovas.


Aplinkos projektų valdymo agentūra prie Aplinkos ministerijos birželio 2 d. paskelbė, kad elektromobilių įsigijimui numatyti papildomi 50 mln. eurų, iš kurių 35 mln. eurų numatoma skirti šalies gyventojams.


Pasak T. Puliko, gyventojai, įsigydami naują elektromobilį, galės gauti 5 tūkst. eurų paramą, o įsigydami ne senesnį kaip 4 metų – 2,5 tūkst. eurų paramą.


Skaičiuojama, kad numatytos sumos turėtų pakakti daugiau kaip 14 tūkst. elektromobilių finansuoti, o dėl paramos bus galima kreiptis iki 2026 m. pabaigos arba kol pasibaigs paramos lėšos.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 16 (2024)

    Savaitė - Nr.: 16 (2024)