Vairuotojų ateitis: sėsti už vairo – tik turint alkobloką

Vairuotojų ateitis: sėsti už vairo – tik turint alkobloką


Nuo 2022 metų Europos Sąjungos šalių laukia naujovė: už vairo bus galima sėstis tik turint specialią priemonę – alkobloką. Tai įgalino ES šalių nuolatinių atstovų komitetas „Corper“, kuris patvirtino Europos Komisijos (EK) siūlytą transporto priemonių rinkos saugumo standartų paketą.


Tarp visoms naujoms transporto priemonėms nuo 2022-ųjų privalomų saugumo standartų - ir alkotesteris, susietas su variklio blokavimu (alkoblokas), sakoma „Coreper“ pranešime.


Pasak „Coreper“, šie saugumo standartai padės gerokai sumažinti keliuose nukentėjusių ir žuvusių žmonių skaičių. Tiesa, šį naująjį standartų paketą dar turės patvirtinti Europos Taryba ir Europos Parlamentas (EP), su kuriais dokumento tekstas jau yra suderintas.


„ES pristatė naują reguliavimo sistemą, kuriai reikia griežtesnių saugumo standartų automobilių gamintojams, kad reikšmingai sumažėtų kelių eismo įvykiuose nukentėjusių ir žuvusių žmonių. Nuolatinių atstovų komitetas patvirtino su Europos Tarybai pirmininkaujančia Rumunija ir EP suderintą projektą dėl bendrų transporto priemonių ir jų keleivių saugumo normų“, - sakoma „Coreper“ pranešime.


„Nuo 2022 m. naujos sistemos ir technologijos taps privalomos visoms naujoms įvairių rūšių transporto priemonėms visoje ES rinkoje“, - teigiama pranešime.


Europos Komisija taip pat pabrėžė, kad ši iniciatyva turės padėti pasiekti strateginį Bendrijos tikslą - iki 2050-ųjų kelių eismo įvykių aukų skaičių ES šalyse sumažinti iki nulio.

REKLAMA


„Coreper“ teigimu, visose naujose transporto priemonėse, įskaitant lengvuosius automobilius, sunkvežimius, autobusus ir kitų rūšių motorines transporto priemones, turės būti įdiegti įvairios saugumą užtikrinančios sistemos.


Tarp privalomų sistemų bus alkoblokas, „juodoji dėžė“ transporto priemonės sistemų darbo registravimui, vairuotojo mieguistumo kontrolės sistema, tikslūs visų padangų slėgio matuokliai, įjungus atbulinį bėgį bus būtini ir kliūčių jutikliai, o sustojus avariniu būdu - automatiniai signalai.


Tačiau tai dar ne viskas. Lengvuosiuose automobiliuose ir mikroautobusuose turės būti įdiegtos papildomos pažangios išorinio stabdymo, apsaugos nuo smūgių ir trajektorijos kontrolės sistemos.


Tuo tarpu autobusuose ir sunkvežimiuose, be anksčiau minėtų priemonių, turės būti įdiegtos ir modernios radarų sistemos, kurios leis aptikti pėsčiuosius šalia transporto priemonės ir taip iki minimumo sumažinti sunkiasvorių transporto priemonių „akląsias zonas“.