1000 registruotų elektromobilių Lietuvoje – jau nebe svajonė

1000 registruotų elektromobilių  Lietuvoje – jau nebe svajonė


Pasaulyje sparčiai populiarėja tendencija atsisakyti iki šiol įprastų automobilių, varomų benzinu, dyzeliu ar dujomis, ir vietoje jų rinktis elketromobilius. Kol ši tendencija bando įsitvirtinti ir Lietuvoje, apžvelkime, kaip mūsų šalies vairuotojai priima tokias naujoves.


Iš pirkėjams per skelbimus siūlomų naudotų elektromobilių dominuoja 10–15 tūkst. eurų kainuojantys apynauji „Nissan Leaf“, sakoma portalo autogidas.lt pranešime. Pasak jo, dar į šių metų pabaigą galima tikėtis, jog Lietuvos vairuotojai nupirks tūkstantąjį elektromobilį. Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, 2018 metų kovo 1 dieną Lietuvoje buvo registruotos 678 lengvosios elektra varomos transporto priemonės.


Autogido.lt tvirtinimu, maždaug tiek pat, kiek naudoti „Nissan Leaf“, vidutiniškai kainuoja ir kompaktinės klasės elektriniai hečbekai „Ford Focus Electric“, tačiau beveik visi jie importuoti iš JAV – Lietuvoje nauji tokie modeliai neparduodami. Panaši yra ir naudotų elektromobilių „Fiat 500e“ bei „Mitsubishi i-MiEV“ kaina, tačiau, autogido.lt teigimu, pirkėjai dažniau renkasi „Nissan Leaf“ dėl jo dydžio. Japoniška elektra varoma transporto priemonė yra priskiriama prie kompaktinių automobilių ir siūlo tiek erdvės, kaip ir populiarusis „Volkswagen Golf“.


Už 20 tūkst. eurų, arba perpus pigiau nei naują, Lietuvoje galima įsigyti 3–4 metų elektromobilį BMW i3. Iš daugiau nei 30 tūkst. eurų kainuojančių mašinų lietuvių žvilgsnis paprastai krypsta į prabangius „Tesla Model S“. Tai itin greiti ir dažniausiai bent 300 km viena įkrova galintys nuvažiuoti sedanai. Tačiau, pažymėjo autogidas.lt, kol šalyje nėra „Tesla“ atstovybės, šių modelių savininkams yra labai brangus kasko draudimas. Jis kainuoja kelis tūkstančius eurų metams, jame įrašytos frančizės sumos – keturženklės, ir tai dažnai nuo pirkinio atbaido potencialius pirkėjus.

REKLAMA


Kodėl lietuviai renkasi elektromobilius, nors jie dažniausiai yra naudoti? Anot autogido.lt, nors elektromobiliai pirmiausia siejami su ekologija, jie turi ir kitų neginčytinų privalumų. Pagrindinis iš jų – pigus išlaikymas, nes elektromobiliui tereikia pildyti baterijas, langų plovimo skystį, keisti stabdžių trinkeles, salono filtrą ir padangas. Nereikia keisti alyvos, aušinimo skysčio, degalų, oro ir kitų filtrų, elektromobilyje nėra gendančių generatorių, žvakių, sankabos ir daugybės kitų detalių.


Baterijų pildymas iš namuose įrengto elektros lizdo leis nuvažiuoti 100 kilometrų už maždaug 2–3 eurus. Tačiau viešose stotelėse įkrovimas – nemokamas. Tokių šiandien vien aplink kelią Vilnius–Klaipėda yra 11, o iki šių metų pabaigos ties pagrindiniais magistraliniais keliais bus 28. Didžiuosiuose miestuose greitojo įkrovimo stotelės taip pat nebėra egzotika.


Pakabos dalys, tikėtina, taip pat geresnės būklės nei panašių metų benzinu ar dyzelinu varomo modelio – elektromobilis tiesiog nuvažiuoja mažiau. Rinkoje tėra vienas kitas daugiau nei 100 tūkst. kilometrų įveikęs, o 4–5 metų dyzelinio automobilio rida dažnai perkopia 200 tūkst. km.


Naudotų elektromobilių pirkėjams nerimą dažnai kelia baterija ir jos efektyvumas bėgant metams. O be reikalo: daugelis automobilių gamintojų garantuoja, kad baterija per 8 naudojimo metus praras ne daugiau nei 30 proc. savo talpos.

REKLAMA


„Svarbiu privalumu įvardyčiau komfortą: dyzelinis modelis elektromobiliui mieste pagal šį kriterijų neprilygsta. Tyla salone, nulis vibracijų, staigi reakcija į akceleratoriaus paspaudimą – pagal šiuos parametrus elektromobiliui neprilygsta niekas kitas“, – priduria N.Paketūras.


Lietuvoje elektromobiliams taip pat suteikiamos lengvatos: parkavimas mokamose miestų zonose, įsigijus specialų leidimą, nekainuoja, galima važiuoti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis bei daugelyje viešų įkrovimo vietų baterijas pildyti nemokamai. N.Paketūras juokauja, kad prie lengvatų galima priskirti ir jų portalo iniciatyvą – elektromobilių skelbimus galima paskelbti nemokamai.


Elektromobiliai populiarėja


Dar 2014-aisiais, valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje buvo 67 lengvieji elektromobiliai. 2015-aisiais skaičius išaugo iki 164, 2016 m. – 353, o 2017 m. – 621. 2018 m. kovo 1 d. duomenimis, šalyje elektra varomų lengvųjų automobilių (M1 kategorijos) skaičius pasiekė 678.


„Stebint pastarųjų metų tendencijas, kai elektromobilių skaičius per metus išaugdavo maždaug dvigubai, dar šiemet galima tikėtis sulaukti tūkstantosios Lietuvoje registruotos lengvosios transporto priemonės, varomos elektra“, - pažymima autogidas.lt pranešime.


Iš viso įregistruotų M1 klasės lengvųjų automobilių skaičius pagal degalų rūšį (iki 2018 m. kovo 1 d.):


1000 registruotų elektromobilių  Lietuvoje – jau nebe svajonė