Fizinio rengimo trenerė I. Šimkutė: „Pagailėkite savo nugaros ir nedirbkite gulėdami lovoje“

Fizinio rengimo trenerė I. Šimkutė: „Pagailėkite savo nugaros ir nedirbkite gulėdami lovoje“


Darbas iš namų – anksčiau skambėjo kaip svajonė: sutaupytas laikas, praleidžiamas kamščiuose, laisvai organizuojamas darbo grafikas, jokie papildomi trikdžiai iš kolegų. Remiantis darbo organizavimo ir darbo laiko nustatymo tvarkos statistinio tyrimo rezultatais 2019 metais keturi iš penkių (81,5 proc.) užimtų gyventojų savo pagrindines darbo užduotis atliko darbdavio patalpose, 3,2 proc. – namuose.


Susidarius ekstremaliai situacijai šiuo metu Lietuvoje visiems darbuotojams rekomenduojama perkelti darbus į namus. Tačiau yra pavojus: sumažėjus fiziniam aktyvumui yra kur kas lengviau priaugti papildomo svorio. Fizinio krūvio trūkumas taip pat neigiamai veikia žmogaus emocinę būseną. Kaip to išvengti ir kaip palaikyti fizinę formą pataria fizinio rengimo trenerė Ieva Šimkutė.


Stenkitės rinktis sveikus užkandžius


Būnant darbe yra kur kas lengviau ignoruoti pyragus, bandeles ar kitus kaloringus užkandžius. Namuose šiuos užkandžius rasti kur kas lengviau.


„Siūlau visiems peržiūrėti spinteles ir jose esančius užkandžius. „Bloguosius“ arba, kitaip sakant, kaloringus, bet mažai maistingus, sudėti į aukščiausią lentyną. Tokiu atveju matysite juos mažiau ir rinksitės riešutus, vaisius ar tiesiog vandens stiklinę“, – teigia trenerė.


Taip pat patariama užkandžius padalinti porcijomis, nes valgant iš pakuotės sunku suprasti saiko jausmą. Tuo tarpu sudėjus į dėžutes rekomenduojamą kiekį – mažesnė tikimybė, kad vėl bandysite papildyti.


Užkandžiavimas, persivalgymas, rūkymas – visa tai žalingi įpročiai ar net priklausomybės, kurių reikėtų atsisakyti kiekvienam, tačiau tai nėra taip paprasta. Psichologai teigia, kad visos priklausomybės kyla iš žmogaus psichologinių problemų, o jas išspręsti be specialisto įsikišimo yra sudėtinga.

REKLAMA


„Pagal visas rekomendacijas siūloma stengtis nevalgyti ir neužkandžiauti prieš sportą. Vieni rekomenduoja nevalgyti tris valandas, kiti valandą. O nerūkyti bent kelias valandas iki bet kokio fizinio aktyvumo. Kai kurie sportuojantys žmonės, siekdami sumažinti rūkymo žalą pradėjo naudoti mažiau kenksmingas alternatyvas, kaip elektroninės cigaretės ar kaitinamas tabakas. Naudojant alternatyvas į organizmą patenka mažiau žalingų medžiagų.


Tačiau taisyklė nevartoti tabako gaminių prieš sporto užsiėmimus galioja tiek įprastiems tabako gaminiams, tiek alternatyvoms. Idealu būtų sportuojantiems visai atsisakyti priklausomybės nuo tabako. Tenka pastebėti, kad dažniausiai tariamas žalingo įpročio atsisakymas, sukuria kitą priklausomybę, tai gali būti ir alinantis sportas, ilgų distancijų maratonai. Bet kokie kraštutinumai irgi nėra naudingi“, – teigia I.Šimkutė


Nusistatykite priminimą sportui


Sporto įtraukimas į dienotvarkę – būtinas dalykas kiekvienam, norinčiam palaikyti gerą savijautą ir nepriaugti papildomo svorio. Labai svarbu, kad susidėliotumėte darbus ir pertraukas bei šio plano tiksliai laikytumėtės net jei dirbate iš namų.


„Trumpas pertraukas rekomenduojama daryti kas 45 minutes. Jų metu galite padaryti lengvus raumenų tempimo ar nugarą atpalaiduojančius pratimus. Jei gyvenate penktame aukšte, nusileiskite laiptais išnešti šiukšles, patikrinti pašto dėžutę ar išvesti šunį. Tačiau pasistenkite bent kartą per dieną, ryte arba vakare, atrasti laiko ir pilnai treniruotei. Internete yra puikių video treniruočių, kurias galite atlikti kartu su profesionaliais treneriais“, – akcentuoja trenerė.

Neatsisakykite pietų

REKLAMA


Bendri pietūs su kolegomis dažnai yra neatsiejama nuo nusistovėjusio darbo dienos ritmo. Dirbant iš namų dažnai pamirštama reguliariai papietauti, o pritrūkus energijos – užkandžiaujama. Išnaudokite savaitgalius protingam maisto apsipirkimui bei paruošimui.


„Pietums rekomenduojama rinktis patiekalus, kuriuose yra baltimų. Taip pat nepamirškite daržovių. Tik nepamirškite, pietus valgykite iš lėkštės, o ne iš bendro puodo. Sotumo jausmas ateina tik po kurio laiko, tad nepersistenkite su pakartojimais“, – pasakoja I.Šimkutė.


Nemūvėkite kelnių elastingu liemeniu


Dažnai žmonės, dirbantys namuose, atsipalaiduoja ir pasirenka vilkėti patogius, neaptemptus drabužius. Tokiu atveju žmogus nejaučia ribų ir diskomforto dėl didėjančių apimčių.


„Jaustis patogiai yra svarbu, bet visiems klientams, kurie dirba iš namų, patariu bent kelis kartus per savaitę mūvėti kelnes, kurių liemuo jiems yra aptemptas. Diskomfortas padės orientuotis, ar yra pokyčiai kūno formose“, – patirtimi dalinasi I.Šimkutė.


Susikurkite darbui tinkamą erdvę


Gali atrodyti, kad tik nubudus, neišlipus iš lovos yra labai patogu per telefoną atsakyti į laiškus. O dar patogiau – atsinešti nešiojamą kompiuterį į patogią lovą.


„Patikėkite, dirbdami iš lovos labai pakenksite savo nugarai, kaklui, pečiams. Pradėsite jausti skausmus ir ilgainiui padarysite kūnui didelę žalą, kurią vėliau teks atstatinėti su profesionalais. Rinkitės darbą prie stalo. O dar geriau – prie stovimo stalo. Tada jūsų nugara patirs mažiausią neigiamą poveikį“, – tikina trenerė.