Pelno nebepakanka: visuomenė verslui jau turi gerokai didesnius reikalavimus

Pelno nebepakanka: visuomenė verslui jau turi gerokai didesnius reikalavimus


Jeigu manote, kad vienintelis verslo tikslas yra generuoti akcininkams maksimaliausius įmanomus pelnus, labai klystate. Šiuolaikinės tendencijos rodo, kad visuomenė iš verslų nori gerokai daugiau. Visų pirma, socialinės atsakomybės. Nauda abipusė. Tokio tipo projektai verslui padeda ne tik gerinti savo reputacija, bet ir visiškai kitaip įprasminti savo veiklą, išplečiant savo ilgametę viziją ir misiją.


Socialinė atsakomybė – vidinės kultūros dalis

Augančią socialinės atsakomybės projektų svarbą geriausiai iliustruoja pati jų gausa. Prie įvairių iniciatyvų norintys prisidėti pavieniai žmonės ir verslai šiandien turi kaip niekada daug pasirinkimų. Skiriasi ne tik projektai, bet ir problemos, kurias jis sprendžia. Vienas atvejais siekiame sutaisyti kažką labai konkretaus. Kitais – pamažu spręsti įsisenėjusius visuomenės skaudulius.


Vienas iš tokių pagyvenusių žmonių priežiūra. Jų gyvenimo sąlygų gerinimui projektų suskaičiuotume ne vieną ir ne du. Vienas iš pačių efektyviausių – „Orūs namai“. Šio projekto tikslas – kurti daugiabučius, kuriuose butus geresnėmis ir saugesnėmis nei rinkos sąlygomis nuomotų savų namų neturintys, jų netekę ar juose oriai ir saugiai nebegalintys gyventi senjorai.

REKLAMA


Vienais iš pagrindinių šio projekto partnerių tapo baldų įmonė „Baldai1“. Kaip sako šios kompanijos vadovas Pijus Makarevičius, tokia partnerystė – tai viena geriausių jo ir jo komandos investicijų.


„Man asmeniškai tai buvo pats smagiausias praėjusių metų projektas. Toks komandinis susikooperavimas ir pastato senelių namams nupirkimas yra didžiulis pasiekimas. Nors absoliučiais skaičiais šis projektas tarsi ir nebuvo didelis, jis buvo finansuotas daugiausiai remiantis tik mūsų komandos žmonių indėliu. Tai suteikė labai didelį pasididžiavimo jausmą“, – teigia jis.


Kodėl verslas remia socialinius projektus?

Prisidėjimas prie „Orių namų“ iniciatyvos toli gražu nebuvo pirmasis „Baldai1“ socialinis projektas. Šiandien jie jau net tapę esmine kompanijos vidinės kultūros dalimi. Pašnekovas teigia nelabai įsivaizduojantis, kad galėtų būti kitaip. O kuo komandos nariai aktyviau įsitraukia į įvairias iniciatyvas, tuo galima daugiau nuveikti.

REKLAMA


„Visi tie pinigai yra mūsų bendrai uždirbti. Sakyčiau, kad tai yra labai didelė atsakomybė – juos sąžiningai paskirstyti įvairioms socialinėms iniciatyvoms. Kiekvienam iš mūsų rūpi skirtingos problemos ir kiekvienas savo asmeninę paramą skiriame skirtingai. Suderinti visos komandos nuomones ir pasirinkti tiek visiems tinkančias, tiek didžiausią vertę kuriančias iniciatyvas dažnai būna sudėtinga užduotis“, – neslepia jis.


Viena iš pagrindinių „Baldai1“ filantropinių iniciatyvų – tai bendradarbiavimas su aukojimo portalu aukok.lt. Kaip sako P. Makarevičius, platforma siūlo patį praktiškiausią mechanizmą, kaip remti įvairius projektus. Ji supaprastina procedūras ir sprendžia pasitikėjimo klausimą, duodama patvirtinimą, kad paramos gavėjas yra jau patikrintas socialinis projektas.


„Vėliau, ieškodami būdų, kaip išsirinkti socialinius projektus, kuriuose mūsų komandos nariai matytų daugiausiai prasmės, išbandėme skirtingus sprendimus. Nuo pasitarimų ir balsavimų, iki modelio, kai kiekvienas išsirenka patinkančią iniciatyvą. Pastarajam mums labiausiai tinka aukok.lt dovanų kuponai. Jų pagalba kiekvienas gavėjas gali visiškai skaidriai, viešai arba anonimiškai pasirinkti sau labiausiai artimą socialinį projektą“, – pasakoja pašnekovas.


Anot jo, „Baldai1“ nuolat ieško teisingiausios formulės, kam skirti paramą. Kaip bebūtų, ištekliai nėra neriboti. Net labai norint neįmanoma paremti visų egzistuojančių ar paramos prašančių projektų. Todėl įmonės išsigrynino kelias kryptis, kur suteikta pagalba sukurtų didžiausią vertę ilguoju laikotarpiu. Tokie projektai kaip „Orūs namai“ yra idealus pavyzdys.



Auganti socialinės atsakomybės svarba

Socialinė atsakomybė – tai gerokai daugiau nei vien moralinė investicija. Vis svarbesne jitampa tiek klientams, tiek darbuotojams. Tai patvirtina ir duomenys. Pavyzdžiui, devyni iš dešimties darbuotojų teiktų prioritetą socialiai atsakingam verslui, o taip pat mieliau jį rekomenduotų darbo ieškančiam draugui. Tuo tarpu septyni iš dešimties vartotojų mano, kad verslas turėtų dirbti ir tam, kad padarytų pasaulį geresne vieta.


P. Makarevičiaus tokia statistika per daug nestebina. Anot jo, visa visuomenė po truputį sąmoningėja. Ir tai jau nebe vieno ar kito socialinio burbulo kuriama iliuzija, o gana aiškiai matoma tendencija.


„Mano manymu įmonės socialinė atsakomybė jau tapo vienu svarbesnių kriterijų renkantis darbo vietą. Taip, tai nėra esminis faktorius, bet įmonės vertybės (realios, o ne tiesiog viešai deklaruojamos) ir socialinė atsakomybė daugeliui yra svarbiau už visokias papildomas ofiso naudas, pramogas ar vakarėlius. Sąmoningesni tampa ir klientai. Jie aktyviau renkasi socialiai atsakingus verslus ar prekės ženklus“, – dėsto „Baldai1“ vadovas.


Pašnekovas įsitikinęs, kad su laiku turėtų pasikeisti pats mūsų supratimas, ką reiškia būti sėkmingu verslu. Gaunamos pajamos – tai tik vienas iš sėkmės aspektas. Tačiau labai svarbu ir tai, kokią vietą jis užima bendruomenėje.


„Džiaugiuosi, kad sėkmingas verslas vis dažniau siejamas su socialine atsakomybe ar filantropija. Idealiu atveju kiekvienas verslas turėtų būti socialiai atsakingas, ir rūpintis ne tik finansiniais rezultatais, bet ir savo kuriama verte visuomenei. Tai ir vienas iš pagrindinių „Baldai1“ tikslų. Augant verslui, mokomės būti socialiai atsakingi, dalintis mūsų vizija ir vertybėmis su savo įmonėmis kitose šalyse“, – teigia P. Makarevičius.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 17 (2024)

    Savaitė - Nr.: 17 (2024)