V. Mitalas: galbūt vertėtų peržiūrėti dabartinį NT mokesčio modelį užuot jį keitus
Seime svarstomam nekilnojamojo turto (NT) mokesčio modeliui nepritariančios Laisvės frakcijos seniūnas Vytautas Mitalas mano, kad vietoje naujo būtų galima tobulinti jau esamą NT apmokestinimą.
Anot jo, iš dabartinio NT mokesčio (0,5 proc. tarifo už 150–300 tūkst., 1 proc. už 300–500 tūkst. ir 2 proc. už daugiau nei 0,5 mln. eurų vertės NT) gaunama „ne taip ir mažai“ pajamų.
„Iš dabartinio NT mokesčio surenkama ne taip ir mažai. Natūralu, kad mokėtojų bazė plėsis, nes įstatyme įrašytos vertės eurais, o ne indeksuojama suma.
Gal vertėtų pasižiūrėti, kaip šitą modelį galime vienaip ar kitaip patobulinti, bet ne versti žmones skaičiuoti tas medianas ir, pavyzdžiui, Anykščiuose, nuo pakankamai žemų sumų, pradėti mokėti kažkokius visai nemažus mokesčius“, – trečiadienį „Žinių radijui“ sakė V. Mitalas.
Seime šį ketvirtadienį turėjęs vykti NT mokesčio įstatymo projekto priėmimas buvo atidėtas, valdantiesiems konservatoriams nepavykstant sutelkti pakankamai kitų parlamento partijų balsų. Mokesčiui neketina pritarti opozicinė, koalicinė Laisvės frakcija.
REKLAMA
V. Mitalas tikino negalintis pasakyti, koks bus tolesnis NT mokesčio įstatymo projekto likimas, tačiau pažymėjo, jog siūlomas mokesčio dizainas nėra priimtinas, kadangi „išplečia mokestinę bazę ant viduriniosios klasės“.
Kartu parlamentaras tikino diskusijose apie naujo NT mokesčio galimas naudas ir įplaukas į savivaldybių biudžetus „girdėjęs daug netiesos“.
„Meras (Valdas Benkunskas) suskaičiavo, kad per metus pastatytų 4 mokyklas, 7 darželius, jei būtų įvestas, kaip jis žada, 1 proc. tarifas antram ir paskesniam NT, įskaitant sodo namelius ir garažus.
Tikrai nemanau, kad sodo namelių gyventojai Vilniaus miesto teritorijoje bus verti 1 proc. tarifo ir kad jie galės tiek susimokėti. Ir kad, tiesą sakant, miesto taryba ryšis įvedinėti tokį gana drakonišką tarifą“, – kalbėjo V. Mitalas.
„Tada turiu konstatuoti, kad tie skaičiavimai apie būsimas naudas yra gerokai pagražinti“, – akcentavo parlamentaras.
REKLAMA
Spalį Seime po svarstymo buvo pritarta NT mokesčio įstatymo pakeitimams. Tai yra vienas iš projektų, numatytų Vyriausybės pateiktoje mokesčių reformoje.
Valdančiosios koalicijos Laisvės partija yra pasiūliusi, kad net ir priėmus naująjį NT mokestį, leidžiantį savivaldybėms nustatyti 0,05–4 proc. mokestinį tarifą, pagrindinis gyvenamasis būstas nebūtų apmokestinamas.
Liberalai savo ruožtu siūlo NT mokesčio įstatyme numatyti tarifų „žirkles“ tarp 0,05 ir 3 proc.
Vyriausybės pateiktame NT mokesčio įstatymo projekte siūloma padidinti fizinio asmens pagrindinio gyvenamojo būsto neapmokestinimo ribą nuo 1 iki 1,5 savivaldybės NT verčių medianos.
Projekte dar siūloma, kad pagrindiniam fizinio asmens gyvenamajam būstui būtų taikomas progresinis apmokestinimas. Dalis tarp 1,5 ir 2 savivaldybės NT verčių medianų būtų apmokestinama 0,06 proc. tarifu, o viršijanti 2 medianas – 0,1 proc.
Finansų ministerija skaičiuoja, kad, priėmus tokius pakeitimus, vidutinis mokestis už gyvenamąjį būstą gyventojui siektų 16 eurų per metus, o du trečdaliai gyventojų mokesčio nemokėtų. Surinktos pajamos atitektų savivaldybėms.
Lietuvos banko valdybos pirmininkas Gediminas Šimkus yra tvirtinęs, kad dabar esanti NT apmokestinimo sąranga šalyje yra gera, tačiau jos parametrai – tobulintini. Pasak jo, dabar NT apmokestinimas veikia kaip prabangos mokestis ir jis neturėtų būti taikomas pagal savivaldybes.
ELTA inf.
-
-
Paskutiniai numeriai
-
-
Savaitė - Nr.: 46 (2024)
-
Anekdotas
– Nusipirkau butą naujame name, nebrangiai, bet garso izoliacija tokia, kad girdžiu, kaip kaimynas telefonu kalba!
– Tai tau dar pasisekė: pas mus girdisi, ką kaimynui pašnekovas telefonu atsako. -
-