Ugdymas per nuotolį: kokios yra virtualios mokyklos galimybės?

Pexels


Šiuolaikinių šeimų gyvenimo būdas – vis mažiau sėslus. Tapo įprasta bent kartą metuose planuoti didesnes keliones, kuriam laikui likti svetur ar skirtingais sezonais gyventi skirtingose šalyse. Vienas didžiausių iššūkių – vaikų ugdymas. Net kai keičiasi gyvenimo būdas ar lokacija, čia norisi išlaikyti nuoseklumą, reguliarumą, rutiną.


Tiesa, vis labiau globaliai mąstančios šeimos to paties tikisi ir iš ugdymo sistemos – tėvai nori, kad vaikas augtų pasaulietiškas, gebėtų pasitelkti naujausias technologijas ne tik laisvalaikio metu, bet ir edukacijoje, tęsti mokslus net kai keičiasi gyvenimo būdas ar vieta. Ar įmanoma suderinti visus šiuos lūkesčius? Pasirodo, tikrai taip. Atsakymas – novatoriška virtuali mokykla. Bet apie viską iš pradžių.


Galimybės


Planuojate išvykti ilgesniam laiko tarpui, o galbūt svečią šalį pamažu vadinate antraisiais namais? Laukti pokyčiai neretai apipinti ir dvejonėmis, ypač kai vaikai Lietuvoje jau lanko mokyklą – nesinori prarasti ryšio su bendraklasiais ir gimtąja šalimi. Šiandien šį klausimą išsprendžia kokybiškos nuotolinio mokymo(si) Lietuvoje galimybės. Vaikai gali mokytis nuotoliu kone iš bet kurio pasaulio kampelio. Žinoma, kartais alternatyvaus mokymo(si) galimybių ieškoti paskatina ne tik gyvenamosios vietos keitimas, bet ir, pavyzdžiui, sporto ar meno aukštumų siekiai, galiausiai, iššūkiai susikaupti klasėje ar iki šios atvykti.

REKLAMA


Šįmet 30-metį švenčiančios „Vilniaus privačios gimnazijos“ (VPG) plėtros vadovas Klaudijus Melys sako, kad šiandien nuotolinio ugdymo platformos gali tapti tiek laikinu sprendimu, tiek visaverte alternatyva įprastoms pamokoms. Inovatyviais ugdymo metodais garsėjanti mokykla – kol kas vienintelė Lietuvoje suteikia galimybę jų virtualią mokyklą lankyti 1–12 klasių mokiniams ir net pasiruošti egzaminams bei juos laikyti per nuotolį. Daugiau informacijos rasite čia: https://www.gimnazija.lt/virtuali-mokykla/.


Mokymas(is) namuose ir per nuotolį – kuo iš esmės skiriasi programos?

Tie, kam neteko spręsti mokslo per nuotolį dilemos, dažnai tarp mokymosi namuose ir nuotolinio ugdymo programų deda lygybės ženklą. Vis dėlto, tai dvi skirtingos programos. Namų mokymo programa yra tiems, kurie nori mokytis būtent namuose. Tuomet mokykla pateikia mokomąsias užduotis ir vėliau vertina progresą. Tačiau čia, priešingai nei nuotolinio mokymo(si) programoje, vaikai neturi galimybės dalyvauti klasėje vykstančiose pamokose.

REKLAMA


O štai, pavyzdžiui, jau minėtoje VPG virtualioje mokykloje, pasirinkę nuotolines pamokas, 1–12 klasių moksleiviai turi galimybę per specialią platformą prisijungti prie bendraklasių pamokose, vykstančiose hibridiniu būdu. Besimokantys nuotoliu įtraukiami į dalį vykstančių pamokų, tačiau lygiai taip pat didelė dalis yra savarankiškas darbas – atliekamos užduotys, jei yra poreikis, dalyvaujama individualiuose užsiėmimuose, papildomose veiklose ar net antreprenerystės akademijos užsiėmimuose.


Kas trukdo šeimoms priimti efektyvų nuotolinio ugdymo sprendimą


Bene didžiausia tėvų baimė, kad mokslas nuotoliu bus neefektyvus – neva vaikas nieko neveiks ir per daug laiko praleis prie kompiuterio. Tokį mitą galimai suformavo neseniai praūžusi pandemija, kai daugelis mokyklų tam nepasiruošusios buvo priverstos perkelti pamokas į virtualią erdvę. Vis dėlto, specializuotos virtualios mokyklos dirba būtent ties tokiu ugdymo modeliu, taiko novatoriškus EdTech sprendimus ir puikiai suvaldo savarankiško ir nuotolinio darbo klasėse procesus. Vaizdo pamokų kiekis taip pat atitinkamai ribojamas, kad vaikas nepraleistų per daug laiko prie kompiuterio ekrano.


Svarbiausi čia – laiko planavimas ir disciplina. Nusprendus pereiti prie mokymo(si) per nuotolį, reikia tiesiog šiek tiek laiko adaptacijai ir aiškaus tvarkaraščio. Virtualių mokyklų atstovai sako, kad būtina nuolatinė komunikacija – pačioje šeimoje, tarp vaiko ir mokytojų, tėvų ir mokytojų. Atgalinis ryšys leidžia susikurti individualiai efektyviausią mokymo(si) procesą.


Naujausios technologijos ir novatoriškos virtualios mokyklos suteikia itin daug galimybių, nesvarbu, ar tai laikina alternatyva įprastoms pamokoms klasėse ar visavertis nuolatinis mokymo(si) būdas. Nereikia priešinti kontaktinio ir nuotolinio ugdymo – šie gali papildyti vienas kitą ir leisti išlaikyti gerus mokslo rezultatus, nepriklausomai nuo asmeninio gyvenimo pokyčių ir planų. Turbūt tai ir yra esminis tikslas – rasti efektyviausius ugdymo sprendimus šiuolaikinio, vis mažiau sėslaus gyvenimo fone.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 18 (2024)

    Savaitė - Nr.: 18 (2024)