Gero virškinimo paslaptis – ne tik taisyklinga mityba, bet ir judėjimas

Gero virškinimo paslaptis – ne tik taisyklinga mityba, bet ir judėjimas


Šiuolaikiniam žmogui laikytis visų mitybos rekomendacijų – nelengva užduotis. Stresas, mažas fizinis aktyvumas, ne visada sveiki užkandžiai – tai daugybė kasdienių įpročių, kurie gali lemti sutrikusį virškinimą. „Eurovaistinės“ sveikatos priežiūros specialistai teigia, kad dalį virškinimo problemų gali pavykti išspręsti tiesiog pakeitus kai kuriuos įpročius.


Nors apie tai dažnai nesusimąstoma, virškinimas – gana sudėtingas organizme vykstantis procesas, kuris prasideda burnoje ir baigiasi storojoje žarnoje. Pasak „Eurovaistinės“ vaistininko Lauryno Ruko, šis procesas ypač svarbus, nes virškinant sukramtytą maistą fermentai padeda paversti į tirpius junginius, o šie patenka į kraujo ir limfos sistemas. Taip žmogus pasisavina organizmui reikalingas medžiagas. Tiesa, geras virškinimas nėra duotybė, o jo sutrikimai yra mūsų įpročių atspindys. L. Rukas pažymi, kad tam įtakos gali turėti stresas, žalingi įpročiai, mažas fizinis aktyvumas ar įvairių vaistų vartojimas.


Pasak vaistininko, fizinis aktyvumas yra svarbus veiksnys, lemiantis ne tik geresnį virškinimą, bet apskritai bendrą savijautą. „Šiomis dienomis išėjimas ramiai pasivaikščioti gryname ore, atokiau nuo žmonių, arba esant galimybei bėgiojimas ne tik bus naudingas virškinimui, bet ir kitų žmogaus sistemų veiklai. Įprastai manoma, kad aktyviai nesportuojančiam žmogui užtenka 45 min.–1 val. fizinės veiklos per dieną“, – sako farmacininkas ir priduria, kad šiandien sportą gali atstoti intensyvus namų tvarkymas ar pratimai, atliekami stebint vaizdo treniruotės, kurių galima rasti internete.

REKLAMA


Gero virškinimo paslaptis – paprasta


Lietuvai gyvenant karantino režimu žmonės daugiau laiko praleidžia namuose, dažniau užkandžiauja, tačiau, pasak vaistininko, tai daryti vertėtų atsakingai. „Idealu būtų valgyti tris kartus per dieną, o tarp valgių rinktis sveikus užkandžius. Svarbu nepamiršti, kad užkandžiai negali atstoti įprasto valgio, ir nederėtų užkandžiauti saldumynais“, – sako „Eurovaistinės“ atstovas.


Pasak jo, svarbu rinktis tinkamus užkandžius, kurie būtų naudingi organizmui, – džiovintus vaisius, sėklas, varškę, jogurtą, riešutus. Vis dėlto svarbu prisiminti, kad riešutai bei įvairios sėklos yra sveiki, bet lėčiau virškinami užkandžiai, todėl žmogus, valgydamas įprastus patiekalus ir užkandžiaudamas šiais produktais, gali gauti didesnį kalorijų kiekį, o tai gali turėti įtakos svorio augimui.


Vaistininko teigimu, geru virškinimu gali džiaugtis tie, kurie sugeba rasti pusiausvyrą tarp tinkamos mitybos ir fizinio aktyvumo. Gerą virškinimą užtikrinti gali padėti subalansuotas maisto racionas, kuriame didžiausią dalį sudaro daržovės, vaisiai, grūdai, pieno produktai, o mažiausią – saldumynai, riebi mėsa, alkoholis, taip pat svarbu nepamiršti vartoti ir pakankamai vandens.


„Svarbu į maisto racioną įtraukti daugiau produktų, turinčių skaidulinių medžiagų. Tai grūdiniai maisto produktai, džiovinti vaisiai. Be to, reikėtų vartoti gerąsias žarnyno bakterijas. Jeigu nejaučiame nemalonių pojūčių, tokių kaip pilnumo jausmas, vidurių užkietėjimas, pykinimas, galime džiaugtis geru virškinimu“, – sako L. Rukas.

REKLAMA


Susirūpinti savo virškinimu vertėtų pajutus pilvo pūtimą, skrandžio skausmus, vidurių užkietėjimą, pykinimą bei padidėjusį skrandžio rūgštingumą – tai dažniausiai pasitaikantys sutrikusio virškinimo simptomai.


Gero virškinimo paslaptis – ne tik taisyklinga mityba, bet ir judėjimas


Partnerių informacija.