Vakar ir šiandien: 5 vartotojų apsipirkimų skirtumai

Vakar ir šiandien: 5 vartotojų apsipirkimų skirtumai


Pasaulis kasdien keičiasi, o kartu su juo keičiasi ir prekyba bei vartotojų pirkimo įpročiai. Šiandien prekių ženklai, kuriuos rasdavote tik Londone, rytoj ar poryt jau gali būti ir pas jus namuose.


Tyrimų duomenimis, 8 iš 10 Didžiosios Britanijos ar Skandinavijos šalių gyventojų apsiperka tik internetu. Praėjusiais metais Europoje internetu apsipirkinėjo 69 proc. gyventojų. Lietuvoje kasmet taip pat sparčiai daugėja vartotojų, perkančių interneto parduotuvėse.


Pasak Juliaus Bujanausko, modernią internetinę prekybą plėtojančio prekybos tinklo „Senukai.lt“ rinkodaros vadovo, labiausiai vartotojus pirkti internetu vilioja galimybė įsigyti naujausių prekių, sutaupyti pinigų ir laiko. Tad kokie ryškiausi pokyčiai įvyko vartotojų apsipirkime per pastarąjį dešimtmetį?


1. Šiandieniniai pirkėjai žino tiek pat, kiek ir pardavėjai, o kartais ir dar daugiau

Anksčiau pirkėjai įžengdavo į parduotuves, neturėdami beveik jokių žinių apie būsimą prekę ir pasitikėdavo pardavėju, kuris patardavo, ką pirkti.


Šiandien pirkėjai atlieka savo namų darbus-tyrimus, nes nori nusipirkti naujausią ir kokybišką prekę, išsamiai nagrinėja produktų charakteristikas.


2. Prekės ir pasiūlymai ateina tiesiai „į rankas“

Anksčiau parduotuvių darbuotojai informuodavo apie atvežamas prekes, galimas nuolaidas ar įmonės ateities planus. Šiandieniai žmonės nuolat ieško informacijos apie produktus, paslaugas, įvairius pasiūlymus, prekių palyginimus, pristatymo terminus, nuolaidas internete.

REKLAMA


Mobilieji telefonai, planšetės ar kompiuteriai tėra tik tarpininkas tarp to, kas iš tikrųjų svarbu – galimybės prekybininkams susipažinti su vartotojais ir įsiminti kiekvieno jų ypatumus: vartojimo įgūdžius, pirkimų ir prekių paieškos istoriją ir panašiai. Tai yra nepaprastai reikalinga ir svarbi informacija, kuri padeda atrinkti pirkėjams geriausius ir tinkamiausius pasiūlymus, iš esmės atkuriant tuos senų laikų parduotuvių savininkų pokalbius, tik su tūkstančiais vartotojų vienu metu.


3. Mobilieji įrenginiai pakeitė prekių paiešką

Anksčiau tam, kad surastumėte reikalingą produktą, reikėjo gerai susipažinti su visomis mieste esančiomis parduotuvėmis ir jų turimomis prekėmis.


Šiandien, kai linijos tarp interneto ir fizinių parduotuvių beveik išnyko. Visuomet pirkėjo kišenėje esantis mobilusis telefonas yra ir žemėlapis, ir pirkinių sąrašas, ir asmeninis pirkėjas-pardavėjas, ir produktų ieškiklis viename. Tad vos panaršius internete randama ir užsakoma norima prekė, o prireikus pasikonsultuoti – pakanka paskambinti nurodytais kontaktais.


4. Galinga socialinių tinklų įtaka

Anksčiau informacija apie prekes dalindavosi artimiausi žmonės – šeima, draugai, giminės, kolegos. Šiandien „Youtube“, „Facebook“, „Instagram“ ar kituose socialiniuose tinkluose, žmonės dalinasi savo nuomone apie produktus ne tik su savo draugais, bet ir su milijonais kitų jiems nepažįstamų žmonių. Komentarai turi didelės įtakos pirkėjų apsisprendimui.

REKLAMA


5. Galimybė prekę „pasimatuoti“

Anksčiau internetas atliko vartotojų elgsenos tyrimus, tačiau nesuteikė vartotojui visapusiškos produkto apžiūros. Interaktyvus vaizdo įrašas, 360 laipsnių panoraminė nuotrauka, gestų valdikliai – tai tik kelios šiandien egzistuojančios funkcijos, leidžiančios produktus „atgaivinti“ keliuose kliento ekranuose.


Kiekvienas skaitmeninis žingsnis atveria naujas galimybes, pašalina atstumą tarp ekrane rodomo vaizdo ir prekės parduotuvėje. Šiandien galime geriau suprasti, kaip prekė atrodo iš tikrųjų. Kai kurie novatoriški prekybininkai netgi siūlo virtualius bandymus, demonstruoja produktus išskirtiniu būdu, sukuria klientams galimybes „emociškai bendrauti“ su produktais.