Muitinė: kol sankcijos Baltarusijai švelnesnės, dalis eksportuojamų prekių realizuojamos Rusijoje

Lietuvos Respublikos muitinės nuotr.


Muitinės departamentui nustačius, jog iš Europos į trečiąsias šalis eksportuoti prabangūs automobiliai atsidurdavo Rusijoje, muitinės generalinis direktorius Darius Žvironas sako, kad siekiant užkardyti tokius sankcijų apėjimo atvejus, Europos Sąjunga (ES) turėtų suvienodinti sankcijas Rusijai ir Baltarusijai.


„Sankcijos Rusijai ir Baltarusijai turi būti vienodos. Nes kai jos yra skirtingos, turime tokią situaciją, kad dalis tų prekių, kurias leidžiama įvežti į Baltarusiją, tikrai pakliūna į Rusiją“, – antradienį spaudos konferencijoje sakė D. Žvironas.


„Pirminiame etape sankcijos kaip ir neapeinamos, bet antriniame žingsnyje jos kartais apeinamos ir gana dažna. Ir prekės pakliūna į Rusijos Federaciją“, – žurnalistams teigė jis.


Bendrą tyrimą su „Lietuvos geležinkelių“ grupės krovinių vežimo bendrove „LTG Cargo“ muitinė atliko nuo birželio iki rugpjūčio. Jo metu nustatyta, kad per Lietuvą trečiosioms šalims – Baltarusijai, Kazachstanui, Kirgizijai, Uzbekistanui, Tadžikistanui, Sakartvelui, Turkmėnistanui – iš Europos eksportuojami automobiliai būna registruojami Rusijoje.

REKLAMA


„Tos prekės visgi pasiekia tą šalį, pasiekia būtent kelionės tikslą, iš tiesų atvyksta, kaip taisyklė, į Baltarusiją ar į kitą šalį kur buvo deklaruota. (...) Sumokami muitai, atliekami kiti muitinės formalumai. Ir tik po to, tiesiogiai ar netiesiogiai, jie visgi būna realizuojami Rusijos Federacijoje“, – spaudos konferencijoje sakė D. Žvironas.


Pasak muitinės vadovo, eksportuotų prabangių automobilių statistinė vertė siekia apie 43 mln. eurų, jie daugiausia transportuoti sausumos keliais. Analizuoti didesnės nei 50 tūkst. eurų vertės automobiliai.


Anot jo, du trečdaliai Rusijoje eksportuotų automobilių pirmiausia eksportuota būtent į Baltarusiją.


„Tokiu būdu buvo apeitos 2014 m. liepos 31 d. Tarybos reglamento nuostatos, draudžiančios tiesiogiai ar netiesiogiai parduoti, tiekti ar eksportuoti lengvuosius automobilius į Rusiją arba naudojimui Rusijoje“, – kalbėjo D. Žvironas.


„LTG Cargo“ antradienį jau informavo Generalinę prokuratūrą apie 4 įmones, kurios, numanoma dalyvavo tarptautinių Kremliui taikomų sankcijų apėjimo schemoje.

REKLAMA


Įmonė išplatintame pranešime taip pat teigė, jog pirmuosius įtartinus prabangių automobilių vežimo atvejus pastebėjo dar kovą, tuomet pradėjo bendradarbiauti su Muitinės departamentu ir kitomis už krovinių kontrolę atsakingomis institucijomis. Tuomet įvestos papildomos kontrolės priemonės.


Vidinio tyrimo metu nustatyta, jog iš 447 gabentų prabangių lengvųjų automobilių 75 buvo užregistruoti Rusijoje, 55 – į ją pateko per kitas valstybes. 279 automobilių registracijos vietos nustatyti nepavyko.


Nustatyta, jog apeinant sankcijas gabenti „Mercedes“, „Porche Cayenne“, „Cadilac“ markių automobiliai.


„LTG Cargo“ nuo gruodžio nebeleis į šias valstybes geležinkeliais gabenti visų pagamintų per pastaruosius penkerius metus ir didesnės kaip 50 tūkst. eurų vertės automobilių – bendrovė netvirtins jų vežimo paraiškų.


ELTA inf.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 30 (2024)

    Savaitė - Nr.: 30 (2024)