Nuo rugsėjo elektrinius paspirtukus Vilniuje bus galima statyti tik pažymėtose vietose

Nuo rugsėjo elektrinius paspirtukus Vilniuje bus galima statyti tik pažymėtose vietose


Nuo rugsėjo 1 dienos Vilniaus centre elektrinius paspirtukus privaloma palikti tik specialiose stovėjimo vietose, skelbia Vilniaus miesto savivaldybė.


„Prieš tai paspirtukus matydavote sankryžose, ant dviračių takų, perėjose, gatvėse ir tai iš principo kenkdavo kitų eismo dalyvių saugumui. Manome, kad šita transporto priemonė ne tik kad užtikrins vizualinės taršos mažėjimą mieste, bet ir prisidės prie kitų eismo dalyvių saugumo didinimo“, – pristatydamas naują tvarką ketvirtadienį žurnalistams teigė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas.


„Taip pat turime visai kitą problemą su neregiais ar silpnaregiais žmonėmis, kurie sunkiau pastebėdavo tuos paspirtukus, kliūdavo už jų. Tai buvo didelė problema mieste, kalbant ne tik apie vizualinę taršą, bet ir apie eismo dalyvių saugumą, mes ir ėmėmės tų priemonių ir tikrai, bent jau centrinėje dalyje, kur ji įdiegta, paspirtukai bet kur nesimėtys“, – pažymėjo A. Bužinskas.


Pažymima, kad naujos, pažymėtos stovėjimo vietos išdėstytos keturiuose miesto rajonuose: Senamiestyje, dalyje Naujamiesčio, Užupio ir Šnipiškių. Tvarkai užtikrinti iš viso skirta kiek daugiau nei 100 lokacijų, kurios yra paženklintos specialiu stačiakampio formos žymėjimu, o jo viduryje – paspirtuko ir „P“ raidės simboliai.

REKLAMA


„Tokių vietų mieste yra 120. (…) Jos yra gana tankiai pastatytos, tad jei atvažiavę nerandate vietos, jums tikrai neužtruks nuvažiuoti iki kitos parkavimo vietos. Pati priemonė veikia elementariai – GPS koordinačių pavidalu. Taigi, tai labai paprastai leidžia mums užtikrinti ir kontrolę. Kitur šių transporto priemonių priparkuoti nebus galima, o jei kažkas tas transporto priemones kažkur numes neužbaigę kelionės, tai jau yra dalinimosi platformų galvos skausmas, kaip jos su tais klientais elgiasi“, – sako A. Bužinskas.


„Pasižiūrėsime, kaip tai veikia centrinėje miesto dalyje, kuri yra intensyviausia kelionių skaičiumi ir tada, natūralu, seks kiti rajonai, kur naudojimasis tomis dalinimosi platformomis yra didžiausias. Tai ir bus kriterijus“, – sako savivaldybės administracijos direktorius.


Kaip praneša savivaldybė, kiekviena šių vietų talpins iki 10 paspirtukų, kuriuos bus privaloma palikti tvarkingai – statyti vertikaliai sulig stovėjimo zona, kuo arčiau krašto arba šalia esančio el. paspirtuko. Stovėjimo zonai užsipildžius – statyti kitoje artimiausioje stovėjimo vietoje.

REKLAMA


„Jei šios parkavimo vietos pasiteisins, mes rimtai svarstysime nuo kito sezono jas plėsti ir į kitus rajonus“, – pažymi savivaldybės atstovas.


„Tai yra tokia transporto priemonė, su kuria turi atvažiuoti kuo įmanoma arčiau tikslo. Jei su elektriniu paspirtuku bus taip pat nepatogu keliauti kaip su automobiliu, tai nėra mūsų tikslas. Mūsų tikslas kaip tik yra, kad žmonės rinktųsi alternatyvias transporto priemones“, – tikina A. Bužinskas.


Anot savivaldybės atstovo, vairuotojų kontroliavimas elektrinius paspirtukus parkuoti tam skirtoje vietoje bus dalinimosi platformų atsakomybė.


„Savivaldybė iš savo pusės tikrai neplanuoja jokių baudų mechanizmų. (…) Dalis platformų turi savo mechanizmus, (…) kur galima apie tai pranešti, lygiai taip pat yra savivaldybės aplikacija „Tvarkau miestą“, kur irgi galima pranešti ir savivaldybė į tai reaguoja“, – teigia A. Bužinskas.


„Natūralu, kad turime iššūkių ir turėsime edukuoti, (…) jei žmonės pradės ne vertikaliai, o horizontaliai paspirtukus statyti, turėsime problemų. Bet manome, kad viešinimu, edukacija ir bendros tvarkos palaikymu žmonės patys tuo rūpinsis“, – pažymi savivaldybės atstovas.


Pasak Vilniaus miesto savivaldybės, spalio mėnesio pradžioje planuojama įteisinti rekomendacijas, skirtas saugiam judėjimui sostinėje mikrojudumo priemonėmis. Jose bus aprašyti pagrindiniai saugaus eismo principai dalijimosi platformų ir privačių elektrinių paspirtukų naudotojams, taip pat įtrauktos gairės, skirtos mikrojudumo dalijimosi paslaugų tiekėjams.



Pažymima, kad tai prisidės prie tvarkos įvedimo bei el. paspirtukų judėjimo politikos Vilniaus mieste formavimo.


Taip pat iki šių metų pabaigos dalijimosi paslaugų bendrovės įpareigojamos paženklinti elektrinius paspirtukus identifikaciniais numeriais, kurie padėtų kitiems eismo dalyviams iš tolo identifikuoti važiuojančias priemones ir paslaugos tiekėjui pranešti ne tik apie netaisyklingą parkavimą, bet ir apie viršijamą greitį, važiavimą dviese vienu el. paspirtuku, važiavimą draudžiamoje zonoje ar kitus nusižengimus, akcentuoja savivaldybė.


Vasaros pradžioje Vilniuje apribotas elektrinių paspirtukų greitis centrinėje miesto dalyje ir ant tiltų. Taip pat, nuo kitų metų, galingesnės elektrinės transporto priemonės nebegalės vykti šaligatviais ir dviračių takais.


ELTA inf.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 18 (2024)

    Savaitė - Nr.: 18 (2024)