R. Šimašius atmeta kritiką dėl per mažo įsitraukimo VVT streiko istorijoje: politikų dalyvavimas čia yra žalingas

R. Šimašius atmeta kritiką dėl per mažo įsitraukimo VVT streiko istorijoje: politikų dalyvavimas čia yra žalingas


Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius laikosi nuomonės, kad kritika skirta jam dėl to, kad „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) vairuotojų streiko pradžioje buvo „dingęs”, yra nepagrįsta. Anot jo, politikų dalyvavimas ir bandymas spręsti konfliktą tarp VVT vadovybės ir profsąjungos yra žalingas.


„Tai yra įmonės streikas, ir iš tikro politikų dalyvavimas jame yra žalingas. Ir beje, ta kandidatų į merus pliada, kuri yra išsirikiavusi pas streikininkus, rodo labai žalingą požiūrį, tai yra tuščių pažadų dalinimas. Lygiai taip pat, kai komunikuoju apie tai, tai susilaukiu iš kai kurių žinovų irgi priekaištų ir klausimų dėl to, ar tai turėtų virsti politiniu klausimu ir veikimu“,– ketvirtadienį LRT radijui komentavo R. Šimašius.


Politikas taip pat aiškina, kad situacija, kuomet reikalaujama, jog už streiką apmokėtų darbdavys tampa visos Lietuvos išbandymu. Pasak jo, jeigu bus užmiršta, kad būtent darbas yra tai, kas sukuria vertę, tai toli nebus nuvažiuota.


„Ši situacija tampa Lietuvos išbandymu ir testu, nes gaunu laiškus iš kitų profesinių sąjungų, kad už streiką turėtų apmokėti darbdavys ir tai, man atrodo, iš principo yra labai neteisinga ir tai gali pakirsti visuomenės pamatus. Jeigu užmiršime, kad būtent darbas yra tai, kas sukuria vertę ir darbu mes tarnaujame kitiems, o ne streikais, tai tada mes toli nenuvažiuosime“, – tvirtino R. Šimašius.

REKLAMA


Meras pažymėjo, kad streikas yra teisė, bet, jo manymu, nereikėtų prašyti, kad „kenčiantys klientai“ sumokėtų už tai, kas yra nesąžininga ir nemoralu.


„Labai apmaudu, kad tas streikas vis dar tęsiasi. Ir kartais susidaro įvaizdis, kad profesinė sąjunga nenori dėl kažkokių priežasčių pabaigti streiko“, – sakė jis.


Gruodžio 5 d. prasidėjo neterminuotas „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų streikas. Skaičiuojama, kad streike dalyvauja apie 35 proc. VVT vairuotojų.


Gruodžio 19 d. duomenimis, streikuoja 433 darbuotojai. Nuo streiko pradžios iš viso į darbą grįžo 97 darbuotojai, nuo ketvirtadienio tai padarė 30 darbuotojų.


VVT skaičiuoja, kad viena streiko diena jai kainuoja apie 150 tūkst. eurų negautų pajamų.


VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Nuo ketvirtadienio užtikrintas 50 proc. autobusų ir daugiau nei 50 proc. troleibusų kursavimas.


Streikas turėjo vykti spalio mėnesį, bet buvo atidėtas, nes buvo pasiektas susitarimas nuo lapkričio vidurio VVT darbuotojų atlyginimą kelti 10 proc. Bet nebuvo sutarta dėl reikalavimo įtraukti darbo apmokėjimo sistemą į kolektyvinę sutartį.








  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 18 (2024)

    Savaitė - Nr.: 18 (2024)