Dalis gyventojų gali likti be susisiekimo autobusais

Dalis gyventojų gali likti be susisiekimo autobusais


Būsimiems rajonų savivaldybių merams gali tekti imtis spręsti tarpmiestinio susisiekimo autobusais problemas.


Pasak Lietuvos keleivių vežimo asociacijos vadovo Gintaro Nakučio, institucijų nesusikalbėjimas rinkoje kelia chaosą.


„Visuomet sakėme – kad ir kokius pokyčius valstybė šioje rinkoje beįgyvendintų, mūsų visų pagrindinis tikslas turi būti, kad sąlygos keleiviams nepablogėtų. Dabar matome, kad šiam pamatiniam tikslui kyla grėsmių“, – sako G. Nakutis.


Pranešime minima, kad Susisiekimo ministerija yra parengusi Kelių transporto kodekso (KTK) pataisas, kuriomis bus apibrėžta liberali patekimo į tolimojo susisiekimo rinką procedūra. Joms lapkritį Seimo Ekonomikos komitete buvo pritarta, tačiau svarstymas atidėtas iki pavasario sesijos.


Visgi, pasak vežėjų asociacijos prezidento, ministerijai pavaldi Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), nelaukdama pataisų priėmimo, paskelbė konkursus, skirtus naujiems vežėjams atrinkti. Motyvuojama tuo, kad dabar galiojančios sutartys su esamais vežėjais baigs galioti balandžio 1 d.

REKLAMA


„Susiklosto tokia dviprasmiška situacija: Susisiekimo ministerija parengė pataisas, kad patekimas į rinką būtų liberalus ir nereikėtų konkursų, o jai pavaldi įstaiga – organizuoja konkursą. Kaip šis chaosas bus sprendžiamas, jei Seimas pavasarį priims KTK pataisas, o konkursai jau bus įvykę ir vežėjai maršrutams atrinkti?“, – klausimą kelia G. Nakutis.


Anot jo, Vilniaus apygardos administracinį ir Vilniaus apygardos teismus jau yra pasiekę vežėjų ir kitų suinteresuotų asmenų skundai dėl LTSA vykdomo konkurso. Pranešime teigiama, kad yra keliami ne tik konkurso teisinio pagrįstumo klausimai, bet ir praktinio įgyvendinimo problemos.


Keleiviai piktinasi: negali planuoti kelionių Velykoms


Dabartinių vežėjų sutartys su LTSA baigiasi kovo pabaigoje, nuo balandžio yra stabdomi pardavimai ir informacijos teikimas keleiviams apie tarpmiestinių autobusų eismą portale www.autobusubilietai.lt, autobusų stotyse, turizmo centruose ir kituose informacijos kanaluose.

REKLAMA


„Savaitė, kai bus sustabdytas tiek bilietų pardavimas, tiek informacijos teikimas – priešvelykinė, kai tradiciškai autobusais keliaujama daugiau. Tai Lietuvos gyventojams ir šalies svečiams gali turėti ypač neigiamos įtakos. Žmonės nežinos nei kaip važiuos autobusai, nei kaip nusipirkti bilietą“, – teigia bendrovės „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.


Klaipėdos autobusų parko generalinio direktoriaus Vaido Ramanausko teigimu, ši situacija –atbaidanti nežinomybė ir keleiviams, ir vežėjams. 


„Tenka aiškintis keleiviams, kodėl negalime jiems suteikti informacijos apie autobusų eismą Velykų švenčių laikotarpiu, teisintis, jog tai – ne mūsų, vežėjų, problema. Nežinomybė atbaido keleivius, skatina juos rinktis alternatyvius keliavimo būdus, nors valstybė deklaruoja žengianti Žaliojo kurso keliu ir teikianti prioritetą viešajam transportui“, – sako V. Ramanauskas.


Rokiškio autobusų parko direktorius Antanas Taparauskas tikina, kad tampa neaišku, kaip keleiviai galės iš rajonų nuvykti į didžiuosius miestus.


„Gali nutikti taip, kad žmonės, užsiregistravę pas gydytojus, laukę eilėje apie pusmetį ir suplanavę važiavimus po balandžio 1-osios, liks be galimybės nuvykti taip lauktos konsultacijos. Galbūt kam nors tai – gyvybės ir mirties klausimas“, – pabrėžia A. Taparauskas.


Siūlo išduoti laikinus leidimus vežti keleivius turimais maršrutais


Vežėjų atstovai nesupranta, kam LTSA prireikė skelbti konkursą, kol tebevyksta Susisiekimo ministerijos parengtų pataisų projekto svarstymas Seime.



„Mūsų manymu, visų pirma derėtų sulaukti teisinio tolimojo susisiekimo autobusais reguliavimo, Seimo sprendimų, nes kitaip pasekmės gali atsiliepti daugeliui mūsų šalies gyventojų“, – sako G. Nakutis.


Jo teigimu, iki tol, kol bus priimtos KTK pataisos ir įsigalios naujas teisinis reguliavimas, dabartiniams keleivių vežėjams galėtų būti išduoti laikini leidimai vežti keleivius turimais maršrutais.


„Tokiu atveju neliktu dviprasmybės, keleiviai net nepajustų, kad kažkas pasikeitė įstatymuose. Jie jau dabar vėl galėtų įsigyti bilietus iš anksto, žmonėms nereikėtų nerimauti iki paskutinės kelionės dienos – pavyks ar nepavyks? Turime ieškoti geriausio sprendimo keleiviams jau dabar, nes priešingu atveju pirmas darbas, kurio turės imtis naujai išrinkti rajonų merai – spręsti užgriuvusias susisiekimo problemas“, – pažymi G. Nakutis.


Nuogąstavimą, kad šalyje gali sumažėti tarpmiestinių autobusų maršrutų ir gyventojams taps sunkiau pasiekti kitus miestus žiniasklaidoje praėjusią savaitę išreiškė ir Lietuvos savivaldybių asociacija.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 13 (2024)

    Savaitė - Nr.: 13 (2024)





Daugiau >>