Opiausios išvaizdos problemos Lietuvoje: kosmetologė patarė, kokių veiksmų imtis

Opiausios išvaizdos problemos Lietuvoje: kosmetologė patarė, kokių veiksmų imtis


Specialistai vasarą akcentuoja rūpinimosi veido oda, kūnu ir plaukais svarbą, tačiau kaip tai daryti teisingai? Kosmetologė Ramunė Uosienė paaiškina, kad daugelis žmonių yra įsitikinę, jog pagrindinis sveikos veido odos, kūno ir plaukų elementas yra drėgmės balanso palaikymas. Tačiau pravartu žinoti, jog yra gausybė kitų, lygiai tiek pat svarbių rodiklių, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį.


Opi problema Lietuvoje – odos raudonis ir dehidratacija


R. Uosienė pažymi, jog per pastaruosius ketverius metus dešimtys tūkstančių lietuvių kreipėsi prašydami atlikti veido odos analizę, kuri parodo drėgmės kiekį, odos tipą, porėtumą, kapiliarus, raukšleles, aknę bei pigmentines dėmes.


„Pavasarį ir vasarą visada sulaukiame daugiau žmonių, tiek vyrų, tiek moterų, kurie nori išsitirti savo odos būklę, tačiau pastarąjį pusmetį apsilankančiųjų skaičiai išaugo bene dvigubai. Kai kurie atvyksta jau nutuokdami, kad turi aknę, pigmentines dėmes ar išsiplėtusius kapiliarus, tačiau kiti – siekia sužinoti daugiau informacijos apie tai, kas odoje juos neramina, o kadangi nemokamas tyrimas atliekamas čia pat vaistinėje, tai – labai paprasta“, – įvardija kosmetologė ir priduria, kad nemaža dalis žmonių, kuriems buvo atliktas veido odos tyrimas, vėliau buvo priversti kreiptis į dermatologą, nes pastebėjo pradėjusias vešėti problemas.

REKLAMA


Anot R. Uosienės, viena iš pagrindinių lietuvių veido odos problemų yra veido raudonis. Deja, žmonės ne visada į tai atkreipia dėmesį, nes jiems atrodo natūralu parausti iš šalto oro atėjus į šiltą patalpą, ar išgėrus karštos arbatos. Visgi, jei tyrimas parodo, kad kapiliarinis tinklas yra labai arti odos paviršiaus, laikui bėgant raudonis veide gali atsirasti daug dažniau ir galų gale – nebeišnykti.


„Dar viena opi problema Lietuvoje yra drėgmės trūkumas odoje. Vasarą ši bėda pasitaiko dėl nuolatinių maudynių, dažnesnio veido prausimo, karšto oro ar saulės. Jei oda dehidratuota, žmonės dažniausiai net ir panaudoję veido kremą jaučia tam tikrą tempimo jausmą, tad tokiu atveju reikia į savo veido priežiūros rutiną įtraukti papildomas priemones: serumus, kaukes, tonikus, esencijas.


Jose reikėtų ieškoti tokių ingredientų, kaip hialurono rūgštis ar glicerinas, alijošius. Tarkime, jei naudojame priemonę su hialurono rūgštimi, prie jos reikėtų derinti kremą pagal veido odos tipą. Jei žmogaus oda jautresnė, galima rinktis kremą praturtintą pantenoliu, jei oda brandi – peptidais, o jei linkusi į raudonį ir norima ją paskaistinti, puikiai tinka kremas su vitaminu C. Tokiu atveju oda ne tik bus sudrėkinta, bet ir stabdomi senėjimo procesai“, – paaiškina ekspertė.

REKLAMA


Odos šveitimas – ne tik veidui ar kūnui


R. Uosienė pažymi, kad rūpintis veido bei kūno oda specialiomis priemonėmis lietuviai jau beveik įprato – daugelis tai atlieka paprasčiausiai namuose. Visgi, galvos oda bei plaukais rūpinamasi gerokai rečiau. Vaistinėje atliekamas skalpo odos ir plaukų tyrimas, anot R. Uosienės, taip pat labai populiarus šiltuoju metų periodu, ypač tiems asmenims, kurie nežino, kaip iš tiesų reikia rūpintis būtent savo plaukais.


„Analizės metu pamatome, kiek plaukas pasišiaušęs, išsišakojęs, ar žvilga. Stebime ir tai, kiek plaukų auga iš vieno folikulo – tai atspindi, ar plaukai linkę retėti, slinkti, o tada galima gilintis, kodėl tai vyksta. Persirgusieji koronavirusu dažnai skundžiasi slenkančiais plaukais, tad nustatę plauko pažeidimo lygį, pasiūlome skirtingas, tik to žmogaus plaukams reikalingas priemones – tonikus, kaukes, ampules, maisto papildus, o geriausi rezultatai pasiekiami šiuos elementus komponuojant“, – sako R. Uosienė.


Tiriant galvos odą galima pastebėti tai, kiek ji yra užsiteršusi, taip pat, ar ji yra sausa ar atvirkščiai – riebi. Pasak R. Uosienės, būtent nuo to, o ne nuo plaukų tipo, priklauso, kokį šampūną reikėtų rinktis. Dar vienas vertingas komponentas galvos odos priežiūros rutinoje, kurį, deja, daugelis pamiršta – galvos odos šveitimas.


„Nešvari ir neprižiūrėta galvos oda gali trukdyti augti naujiems plaukeliams, taip pat sukelti pleiskanotumą bei riebalų perteklių. Galvos odos šveitimas – būtinas elementas plaukų priežiūros rutinoje – tai reikėtų atlikti bent kartą per savaitę. Reikėtų žvalgytis šveitiklio su granulėmis arba vaisių rūgštimis, tinkančių tiek moterims, tiek vyrams“, – rekomenduoja kosmetologė.



Svarbu atkreipti dėmesį ir į vidinius organizmo riebalus


Anot vaistininkės Lauros Mockutės, vienas mėgiamiausių vyresnių žmonių bei sportininkų mėgėjų tyrimų yra kūno kompozicijos analizė, kuri parodo kūno masės indeksą, riebalinį kiekvienos kūno dalies sluoksnį bei raumenų masę, skysčių kiekį organizme, kaulų masės kiekį, reikiamų suvartoti kalorijų skaičių, vidinių riebalų kiekį bei metabolinį amžių.


„Atlikti šį tyrimą sporto treneriai dažnai atsiunčia savo mokinius, kadangi jis labai išsamiai parodo, kur ir kiek reikia patobulinti figūrą. Šis tyrimas svarbus, jei norima pakeisti savo gyvenimo būdą, įskaitant ir lieknėjimą ar raumenų auginimą. Štai parodomas vidinių riebalų kiekis skatina atkreipti dėmesį į cholesterolį arba paslapčia tūnančias ligas, tokias kaip diabetas.


Labiausiai klientus stebina nustatomas metabolinis amžius, nes, tarkime, apsilanko 40-ies metų asmuo, o pagal jo organizmą, jam – tik 16. Taip pat svarbu pasitikrinti ir tai, ar suvartojama pakankamai vandens, nors pasitaiko atvejų, kada rodikliai nustato net per didelį skysčių kiekį organizme, o tai jau gali būti rimtų sveikatos problemų požymis“, – sako L. Mockutė.


Ji priduria, jog šį tyrimą atlikę žmonės neretai atranda giliau organizme slypinčias sveikatos būkles, jei analizės rezultatai nebūna pozityvūs. Antsvorio ar per didelį riebalų kiekį turintys asmenys paskatinami kreiptis į dietologus ar sporto trenerius, o per didelį vidinių riebalų kiekį pastebėję žmonės kreipiasi į šeimos gydytoją.


Anot eksperčių, kai kurių bėdų, tokių kaip veido raudonis, nešvari galvos oda ar pakitusi plaukų būklė galima nė neįtarti, todėl norint pasirinkti sveikesnę kasdienybę, būtina reguliariai tikrintis dėl visuomenėje paplitusių problemų, mat kai kurios jų – gali būti iš tiesų rimtos. Tik papildžius savo žinių bagažą asmeniniais sveikatos patyrimais ir žiniomis apie organizmą bus galima tikslingai rūpintis savo kūnu.