Kaip paprastai ir greitai atsipalaiduoti?

Kaip paprastai ir greitai atsipalaiduoti?


Mūsų laikais gyventi ramiai beveik neįmanoma. Atrodo, kad stresinės situacijos, kaip ir virusai, mūsų tyko visur: namuose, darbe, viešajame transporte, kultūriniuose renginiuose. Dėl nervingumo sutrikusia sveikata, dideliu dirglumu ir dvasiniu nuovargiu skundžiasi vis daugiau žmonių.


Remigija ZINKEVIČIENĖ


Įtampą patyrusio žmogaus organizme atsiranda daug adrenalino, šis hormonas priverčia širdį plakti dažniau, pagreitėja kvėpavimas, įsitempia raumenys. Nuolatinis stresas gali stipriai sutrikdyti sveikatą, tapti nervų ir psichikos ligų priežastimi. Vidinės įtampos ir nerimo reikia atsikratyti kuo skubiau, kol tokia būsena dar nesukėlė rimtesnių sveikatos sutrikimų. Neskubėkite gerti raminamųjų vaistų, pabandykite paprastai ir greitai atsipalaiduoti pasitelkę liaudies medicinos priemonių, daugelis jų yra paprastos, pigios ir gana veiksmingos.

Nervus raminantis maistas

REKLAMA


* Nervus padės nuraminti 3 kartus per dieną geriamos raudonųjų burokėlių sultys, lygiomis dalimis sumaišytos su medumi. Šviežiai išspaustas burokėlių sultis prieš vartojimą 2–3 valandas palaikykite šaldytuve, nusistovėjusius tirščius išmeskite. Per dieną sulčių suvartokite po pusę stiklinės, gerkite jų 3–4 savaites.


* Nervams stiprinti liaudies medicina siūlo petražolių – jos tinka ir maistui pagardinti, ir arbatai paruošti: 2 šaukštelius šviežiai sukapotų petražolių užpilkite stikline verdančio vandens, palikite trumpam, kol pritrauks, paskui nukoškite.


* Stresas mažina magnio kiekį organizme, todėl žmogus jaučiasi nuolatos pavargęs. Magnis ramina nervus ir pagerina miegą. Daug magnio yra riešutuose, ypač migdoluose. Kasdien sukramtykite po 10–15 branduolių.


* Nuotaiką gerina ir padeda atsipalaiduoti graikiniai riešutai su medumi: susmulkintus graikinių riešutų branduolius sumaišykite su medumi (lygiomis dalimis). Šio mišinio vartokite po šaukštelį 3 kartus per dieną 2–3 savaites.

REKLAMA


* Norėdami atsipalaiduoti pasiruoškite stiklinę gėrimo iš šilto vandens ir šaukštelio muskato miltelių – jų sudėtyje yra medžiagų, sukeliančių malonią savijautą ir mieguistumą.


Vaistinių augalų pagalba


* Raminamoji arbata: susmulkinkite ir sumaišykite po 2 dalis pipirmėčių ir trilapių puplaiškių lapų ir po 1 dalį valerijonų šaknų bei apynių spurgų, 2 šaukštus mišinio užpilkite 2 stiklinėmis verdančio vandens, uždenkite ir palikite 20 minučių, kad pritrauktų, paskui nukoškite. Gerkite arbatos po pusę stiklinės ryte ir vakare, jei esate sudirgę ir kankina nemiga.


* Nuo nervingumo, sukelto psichinės įtampos, veiksmingai padeda vaistinių veronikų antpilas: 1–2 šaukštelius susmulkintos vaistinių veronikų žolės užpilkite stikline vandens, užvirkite, uždenkite ir palikite 10–15 minučių, paskui nukoškite. Antpilą išgerkite prieš miegą. Be to, šis antpilas gerina atmintį, malšina galvos skausmą ir svaigimą.


* Jei esate nervingi ir nuolatos jaudinatės dėl smulkmenų, gerkite raudonėlių antpilo: 2 šaukštus susmulkintų paprastųjų raudonėlių žolės užpilkite stikline verdančio vandens, uždenkite ir palikite valandai, paskui nukoškite. Gerkite antpilo po 2 šaukštus 3 kartus per dieną.


* Valerijonas yra veiksmingas natūralus raminamasis vaistas: 2 šaukštelius susmulkintų valerijonų šaknų užpilkite stikline šalto virinto vandens ir palikite keletui valandų, paskui nukoškite. Gerkite antpilo kasdien po stiklinę, geriausia prieš miegą, 3–4 savaites.



Judėjimas ir kvėpavimo pratimai


Veiksmingai atsipalaiduoti padeda kvėpavimo pratimai. Šiuos pratimus galima atlikti net darbe.


* Sėdėdami arba stovėdami kvėpuokite giliai ir lėtai. Iškvėpimas turėtų būti dvigubai ilgesnis nei įkvėpimas. Pabandykite susitelkti ir galvoti tik apie patį kvėpavimo pratimą, kol pajusite, kaip atsipalaiduoja pilvo raumenys. Dešimties minučių tokių kvėpavimo pratimų turėtų pakakti atsipalaiduoti.


* Giliai įkvėpkite ir sulaikę kvėpavimą įtempkite visus kūno raumenis. Kvėpavimą sulaikykite 5–6 sekundes, paskui lėtai iškvėpkite atpalaiduodami visus raumenis. Pratimą kartokite 9–10 kartų, kiekvieną kartą ilgindami įkvėpimo, iškvėpimo ir atsipalaidavimo laiką.


* Daugiau judėkite: nustatyta, kad įtampai rečiau pasiduoda tie žmonės, kurie kasdien mankštinasi bent po pusvalandį.


* Jei esate susinervinę, pabėgiokite arba paėjėkite sparčiu tempu, pasivažinėkite dviračiu. Greitas judesys nukreips dėmesį nuo sunkių minčių, padeda pamiršti neigiamas emocijas.


* Nusiraminti padės ir pasivaikščiojimas gryname ore gražiose apylinkėse, nes malonūs gamtos vaizdai nuslopina sudirgusius nervus.


* Sudirgusią nervų sistemą gerai nuramina ir paprasti, lengvi namų ruošos darbai.


Naudingi patarimai


* Patyrę stresą leiskite išsilieti emocijoms: išsikalbėkite su kitais, paverkite, šaukite (kai būsite vieni ir niekas jūsų negirdės), tik nelaikykite savyje.


* Mažiau galvokite apie ateitį ir praeitį, nes šios mintys dirgina centrinę nervų sistemą ir kelia įtampą.


* Labai svarbu išsiugdyti įprotį problemas spręsti ne staiga, isteriškai, bet truputį palaukus, nors kelias minutes, kol nervinė įtampa sumažės ir ramiau bus galima aptarti iškilusią problemą net su priešiškai nusiteikusiais žmonėmis. Per tas kelias minutes patartina išgerti vandens stiklinę skaičiuojant gurkšnius.

REKLAMA


* Stenkitės ilgiau žiūrėti į žalius augalų masyvus ir matyti daugiau žalios spalvos: japonų tyrimai parodė, kad tai veikia raminamai ir sumažina vidinę įtampą.


* Veiksmingai padeda atsipalaiduoti žiūrėjimas į ugnį. Tai gali būti laužo šviesa, degantis židinys arba uždegta žvakė.


* Prisikimškite pagalvėlę apynių spurgų. Apynių kvapas veikia raminamai, todėl pagalvėlė padės geriau išsimiegoti.


Geros nuotaikos – į vonią


* Nuo seniausių laikų žinomos levandų raminamosios ir atpalaiduojamosios savybės. Vonią ruoškite taip: 200 gramų levandų užpilkite 3 litrais verdančio vandens ir 10 minučių palikite, paskui nukoškite, tirščius nuspauskite. Antpilą supilkite į paruoštą vonią. Vonios trukmė 15–20 minučių.


* Atpalaiduojanti vaistinių augalų mišinio vonia: susmulkinkite ir sumaišykite po 100 gramų ramunėlių, levandų, šeivamedžių žiedų, eglių ūglių ir ajerų šaknų, užpilkite 2–3 litais vandens ir pavirkite pusvalandį ant mažos ugnies, paskui nukoškite ir supilkite į paruoštą vonią. Vonios trukmė – 15 minučių.


Daugiau įdomių ir aktualių straipsnių rasite žurnale „Savaitė“. Jį galite gauti tiesiai į savo namus – užsiprenumeravę.