„Volkswagen“ karas – ir su savais, ir su svetimais

„Volkswagen“ karas – ir su savais, ir su svetimais

Naujojo „Volkswagen T-Rock“ vienas didžiausių kozirių – originali jo išorė, kuri, nepaisant lengvai atpažįstamų „Volkswagen“ linijų, visureigį daro modernų ir veržlų.


Po „dyzelgeito“ skandalo nukentėjęs Vokietijos koncernas atsigauna ir ,atrodo, nori visam pasauliui parodyti, kas planetos automobilių rinkoje yra tikrasis šeimininkas. Praeitų metų pabaigoje vokiečiai pristatė visiškai naują miesto visureigį „Volkswagen T-Roc“, kuris kovos su beveik trimis dešimtimis konkurentų, ir mažąjį “Pollo“, savo dydžiu jau pretenduojantį vadintis ir kompaktiniu automobiliu.


Vidmantas UŽUSIENIS


Šiuolaikiniai nauji automobiliai kuo toliau, tuo labiau vienodėja. Sunku jų įvairovėje nepasiklysti pirkėjui, dar sunkiau surasti skirtumų mašinų bandytojui. Automobiliai panašėja savo išore, variklių darbiniais tūriais ir savo specifikacijomis, važiavimo patogumu. Kainų skirtumas išlieka, tačiau galiausiai pirkėjas vis tiek gauna tai, už kiek yra užmokėjęs.


Nežymiai laisviau manevruoti rinkoje gali nebent didieji automobilių gamintojai, kurie pasiūlo netikėtų malonių smulkmenų, mašinos kainos dažniausiai nepadidinančių, užtat konkurencinėje kovoje tampančių svarbiu koziriu. Sakykim, kad ir naujasis „Volkswagen Polo“. Jo ilgis peržengė 4 metrus, jis jau laisvai gali būti priskirtas kompaktinių mašinų klasei, tačiau tradiciškai vis dar yra pozicionuojamas mažylių sąraše. Ar tai suteikia pranašumo prieš jo klasės automobilius „Fiat Punto“, DS3, „Opel Corsa“ ir kitus? Atsakymas, be abejonės, yra teigiamas.


Vasario viduryje naująjį “Volkswagen Polo” bandžiau iškart po dar vienos to paties gamintojo Lietuvą pasiekusios naujienos – visureigio ”Volkswagen T-Rock”. Kelios praleistos dienos su šiomis mašinomis atskleidė daug netikėto.

REKLAMA


Konkuruos ir tarpusavyje


Paradoksas, bet „Volkswagen Polo“, kuris dabar Lietuvoje konkuruoja dar su, bendrovės „Autotyrimai“ duomenimis, 19-ka savo klasės konkurentų, smūgio gali sulaukti visai iš netikėtos pusės. Koncernas „Volkswagen“, kuris 2017 metais ir taip gamino daugiausia automobilių pasaulyje, nutarė brautis ir į mažų miesto visureigių rinką. Dėl to praeitų metų pabaigoje rinkoje atsirado agresyvusis „T-Roc“. Anot „Autotyrimų“, kovo pabaigoje mūsų šalyje savo klasėje jam buvo dar 24 konkurentai, tačiau automobilis gali mesti pirštinę ir savo markės atstovams „Polo“ ir „Golf“, nors tai greičiausiai ir neatsitiks labai dažnai.


Nuo konkuravimo tarp savo pačių automobilių šeimynų gamintojai paprastai apsisaugo diferencijuodami kainas. SUV klasės visureigio „Volkswagen T-Rock“ kaina prasideda nuo 18 497, mažojo „Polo“ – nuo 13 906 eurų. Skirtumas – 4571 eurai.


Dar daugiau skyrėsi bandytų mašinų kainos. Už „Volkswagen Polo“ su 1 l darbinio tūrio ir automatine 7 laipsnių pavarų dėže buvo prašoma, pagal portalo autoplius.lt duomenis (visos kitos kainos irgi pateiktos iš šio katalogo – aut.), nuo 18 367 eurų. „T-Rock“, kurio ratus suko 1,5 l ir 150 AG benzininis variklis, o sukimo judesį keturiems varantiesiems ratams perdavė mechaninė 6 laipsnių pavarų dėžė, kainavo lygiai dešimčia tūkstančių daugiau. Yra ir dviem ratais varomo tos pačios modifikacijos versija, kurios kaina prasideda nuo 24 600 eurų. Šešių tūkstančių eurų skirtumas. Aišku, daug.

REKLAMA


Tačiau nusprendus rinktis brangiausią benzininį „Volkswagen Polo“ su 1 l ir 115 AG motoru ir automatine 7 laipsnių pavarų dėže, kurio kainos pradžia – nuo 19 601 eurų, tikrai galima pagalvoti, ar ne verčiau pasirinkti pigiausią “T-Rock“. Šis modelis standartinėje įrangoje jau turi svarbiausias saugos sistemas „Front Assist“ su miestui pritaikytais avariniais stabdžiais ir pėsčiųjų stebėjimu, automatinę stabdymo ir juostos laikymo „Lane Assist“ bei kitas gyvybiškai svarbias saugos funkcijas.


Mainais gaunama 15 centimetrų ilgesnė su talpesniu bagažo skyriumi mašiną, kurios dizainas yra ir viduje, ir išorėje kone labiausiai vykęs savo klasėje, o visureigio pavadinimas papildomai suteikia dar ir tam tikro solidumo, nors šios versijos mašina yra varoma dviem ratais.


Dar didesne grėsme naujasis “T-Rock” gali tapti kompaktiniam savo prekinio ženklo atstovui „Volkswagen Golf“, tarp kurio ir miesto visureigio kainų skirtumai – labai minimalūs. Tokiu atveju daugiau gali išlošti naujesnis modelis.


„Volkswagen“ karas – ir su savais, ir su svetimais

Vos 1 l darbinio tūrio trijų cilindrų „Volkswagen Polo“ 95 AG benzininis motoras mažosios mašinos ratus gali įsukti iki 187 km/h greičio. Autoriaus nuotraukos


Spėrūs kelyje


Ar buvo justi didelis skirtumas važinėjant “Volskwagen Polo” ir “Volkswagen T-Rock”? Paprastame kelyje mašinos savo važiavimo savybėmis - labai panašios. Abu modeliai yra tikri savo vokiškos „liaudies automobilių“ veislės atstovai. Standi važiuoklė, kuri būdinga visiems „Volkswagen“, nė akimirkai neleido mašinoms įsisiūbuoti žvyrkeliuose įveikiant nelygias kelio vietas.


Tikslus ir jautrus vairas užtikrino sklandų ir malonų vairavimą. Girti „Volkswagen T-Rock“ 6 laipsnių mechaninės pavarų dėžės gal ir nereikėtų, nes jos Vokietijos koncerno automobiliuose jau seniai yra ištobulintosiki tobulumo. O šit mažylių klasės „Polo“ automatinė 7 laipsnių dviejų diskų (DSG) dėžė maloniai nustebino. Ji veikė lygiai taip pat sklandžiai, kaip panašios pavarų dėžės dar neseniai veikdavo prabangiose mašinose, pavyzdžiui, tokiose kaip „Audi A3 Sportback“ ar „Audi A4“. Be menkiausių dinaminių duobių ir vairuotojo dėmesio blaškymo.


Bet galbūt buvo justi automobilių dinamikos skirtumas kelyje? Benzininis 1 l darbinio tūrio motoras su turbina mažojo „Polo“ ratus suko lygiai taip pat energingai, kaip ir didesnio „T-Rock“. Pirmosios pajėgumas buvo 95 AG ir ji 100 km/h greitį galėjo pasiekti per 10,8 sek. bei važiuoti didžiausiu 187 km/h greičiu, antrosios – atitinkamai 150 AG, 8,4 sek., 205 km/h.



Tiesa, bandžiau mašinas gatvėse ir keliuose, o ne lenktynių trasose, todėl galbūt viršijus didžiausią leistiną 110 km/h greitį dinamika ir būtų parodžiusi savo skirtumus. Tačiau važinėjant leistinu greičiu jie nebuvo dideli. Matyt, juos kompensavo mašinų svorių skirtumas. Visureigis sveria 1330 kg, tuo tarpu „Polo“ yra beveik pusantro šimto kilogramų (1190 kg) lengvesnis.


Visais keturiais ratais varomo „Volkswagen T-Rock“ pranašumai išryškėjo iškart, kai išsukau į nebarstytu ledu nuklotą kaimo kelią ar važiuojant bekele. Žiemą užmiestyje šis automobilis – puikus pagalbininkas. Keturi varantieji ratą užtikrina didesnį stabilumą kelyje, o užbuksavus – didesnę tikimybę išvažiuoti.


Tiesioginius savo konkurentus vokiečių mažasis visureigis pirmiausia stengiasi gožti savo išore. Jis panašus į didesnius savo šeimynos visureigius, ypač – itin sėkmingą modelį „Volkswagen Tiguan“. Tačiau turi ir išskirtinių detalių. Pavyzdžiui, dienos šviesos LED žibintai yra daug didesni už jų apačioje įmontuotus rūko žibintus, yra ryškūs. „Volkswagen T-Rock“ salone modernumo įspūdį sukuria vairuotojui tiesiai į akis nukreiptas skaitmeninis prietaisų skydelis „Active Info Display“.


Tačiau apdailos medžiagos visureigio viduje prastesnės. Matyt, gamintojai stengėsi, jog naujasis „Volkkswagen T-Rock“ nesudarytų konkurencijos dar ir savo vietą rinkoje jau užsikariavusiam „Tiguan“.


„Volkswagen“ karas – ir su savais, ir su svetimais „Volkswagen“ karas – ir su savais, ir su svetimais „Volkswagen“ karas – ir su savais, ir su svetimais„Volkswagen“ karas – ir su savais, ir su svetimais „Volkswagen“ karas – ir su savais, ir su svetimais „Volkswagen“ karas – ir su savais, ir su svetimais „Volkswagen“ karas – ir su savais, ir su svetimais