Investavimas į programuotojo patirtį: būdas pritraukti ir išlaikyti IT specialistus įmonėse

Investavimas į programuotojo patirtį: būdas pritraukti ir išlaikyti IT specialistus įmonėse


Tokie terminai kaip „vartojo patirtis“ (angl. user experience) daugeliui technologijas išmanančių žmonių nebėra naujiena, informacijos daugėja, o ir įvairiausių kursų šia tema netrūksta. Tačiau programuotojo patirtis (angl. developer experience) yra ne mažiau svarbi. IT specialistas aiškina, ką šis terminas reiškia ir kodėl įmonėse turėtų būti vis daugiau šią sritį išmanančių talentų.


Dažnai lyginama su terminu „kliento patirtis“

Terminas „programuotojo patirtis“ apibūdina programuotojo lengvumo ir pasitenkinimo lygį dirbant su įvairiausiais įrankiais, platformomis ar technologijomis siekiant įvykdyti darbo užduotis. „Kilo Health“ Programuotojų patirties skyriaus vadovas Justinas Židonis teigia, kad tai panašu į kliento patirtį naudojantis kokiu nors produktu, tik šiuo atveju klientas yra programuotojas.


„Gera programuotojo patirtis yra svarbi, nes ji padeda programuotojams dirbti efektyviau, nešvaistyti laiko užduotims, kurios nesusijusios su tiesioginiu darbu, naudotis patogiais įrankiais ir platformomis, skirti visą dėmesį sprendžiamoms užduotims“, – teigia „Kilo Health“ atstovas.

REKLAMA


Pašnekovas pratęsia, kad už šią sritį atsakinga komanda daugiausia dėmesio skiria problemoms identifikuoti. Tai gali būti bet kas nuo procesų, įrankių, platformų iki dokumentacijos ar to, kaip programuotojas jaučiasi savo darbo vietoje, naujų technologijų, įrankių ar platformų pritaikymas. IT yra labai sparčiai besikeičianti sritis, todėl labai svarbu sekti naujoves ir jas įdiegti, jei tai gali padėti būti efektyvesniems.


Kodėl svarbu skirti daugiau dėmesio šiai sričiai?

Tokios pozicijos kaip programuotojų patirties specialistai yra gan naujos, tačiau susidomėjimas jomis greitai auga. J. Židonis pabrėžia, kad pastebima vis didesnė šios srities įrankių pasiūla, pavyzdžiui „Get DX”.


„Lietuvoje dar gana mažai įmonių investuotoja į šią sritį, tačiau manau, kad ateityje susidomėjimas tik augs. Nuolat augant IT specialistų paklausai, įmonės turės atkreips dėmesį, kaip šiems specialistams palengvinti kasdienes užduotis, norint išlikti patraukliems. O juk ir įmonei nauda tampa labai aiški – programuotojai susikoncentruoja į svarbiausias užduotis ir kuria geresnius produktus“, – teigia pašnekovas.


J. Židonis papildo, kad, norint pagerinti programuotojų patirties komandos darbą, svarbu išmokti klausytis programuotojų ir nepamiršti kiekybinių duomenų. Vieno programuotojo perspektyva, nors ir galinti pateikti labai aiškų problemos apibrėžimą, nebūtinai bus tokia pati kaip kito programuotojo. Todėl labai svarbu kartais atsitraukti ir pamatyti bendrą vaizdą, o tai išryškėja tik sujungus kokybinius (programuotojų atsiliepimai) ir kiekybinius duomenis (angl. engineering metrics).







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 17 (2024)

    Savaitė - Nr.: 17 (2024)