„Facebook“ mokės Prancūzijos žiniasklaidai už turinį

„Facebook“ mokės Prancūzijos žiniasklaidai už turinį


„Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad pasiekė susitarimą su kai kuriais Prancūzijos laikraščiais dėl mokėjimo už naujienų turinį, kuriuo dalijasi jo vartotojai. Prieš kelis mėnesius ir „Google“ paskelbė apie planus mokėti jiems už straipsnius, rodomus interneto paieškose.


„Facebook“ sakė, kad licencijavimo susitarimas su nacionalinių ir regioninių laikraščių aljansu APIG „reiškia, kad žmonės „Facebook“ galės ir toliau laisvai įkelti ir dalytis naujienomis tarp savo bendruomenių, kartu užtikrinant, kad mūsų leidybos partnerių autorių teisės būtų apsaugotos“.


Žiniasklaidos priemonės, susiduriančios su mažėjančia spaudos leidinių prenumerata, jau seniai piktinasi, kad „Google“ nenori joms skirti dalies tų milijonų, kuriuos uždirba iš reklamų, rodomų šalia žiniasklaidos straipsnių.


Sausio mėnesį „Google“ pranešė, kad pasiekė pirminį susitarimą su APIG, pagal kurį leidėjams bus mokama už atrinktą turinį, rodomą per paieškas.

REKLAMA


Šis susitarimas buvo laikomas Prancūzijos pergale kovoje už spaudos ir naujienų agentūrų leidybos teisių apsaugą.


Prancūzija buvo pirmoji ES šalis, 2019 metais įgyvendinusi ES direktyvą dėl vadinamųjų gretutinių teisių, tačiau „Google“ iš pradžių atsisakė jos laikytis, teigdama, kad žiniasklaidos grupės jau gauna naudos, nes jų interneto svetaines lanko milijonai žmonių.


„Facebook“ teigė, kad ne tik mokės už prancūzišką turinį, bet ir sausio mėnesį atidarys prancūziškų naujienų tarnybą „Facebook News“, kad „suteiktų žmonėms erdvę, specialiai skirtą turiniui iš patikimų ir solidžių naujienų šaltinių“.