Lietuvos oro uostai iki 2052 m. ketina aptarnauti triskart daugiau keleivių

Lietuvos oro uostai iki 2052 m. ketina aptarnauti triskart daugiau keleivių


Lietuvos oro uostai (LOU) pristatė ilgalaikį viso tinklo plėtros planą (angl. „master plan“) iki 2052 metų. Bendrovės vadovas Simonas Bartkus tvirtina, kad planuojama gerinti efektyvumą ir laike aiškiai išdėlioti Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų infrastruktūros plėtros žingsnius, jog ateityje per metus būtų galima sklandžiai aptarnauti 17 mln. keleivių, t. y. tris kartus daugiau negu dabar.


Numatoma, kad iki 2030 metų, bus siekiama išspręsti per ankštos infrastruktūros problemą ir užtikrinti metinį 10 mln. keleivių pralaidumą visame tinkle. Tolesnėje perspektyvoje siekiama išplėsti pajėgumus visuose trijuose oro uostuose ir aptarnauti 17 mln. keleivių.   


„14 mln. keleivių srautas per metus Lietuvos oro uostuose yra realus ir pagrįstas ateities modeliavimais, o pagal optimistinį scenarijų po kelių dešimtmečių galime turėti net 17 mln. keleivių per metus. Turėdami šį ir kitus ekspertų pateiktus rodiklius bei įžvalgas, infrastruktūrą turime paruošti maksimaliam apkrovimui. Esame įgalinti jau dabar susidėlioti aiškius prioritetus, reikiamus resursus, kompetencijas, procesus“, – teigė S. Bartkus. 

REKLAMA


Ilgalaikis plėtros planas buvo parengtas tarptautinių konsultantų Nyderlandų kompanijos „Royal HaskoningDHV“. Ruošiant dokumentą, buvo įvertintas tarptautinis kontekstas, aviacijos srities tendencijos ir ekonominės perspektyvos.


Studiją atlikusios Nyderlandų konsultacinės bendrovės ekspertų komanda per visus 2023 metus analizavo skirtingų sričių duomenis, modeliavo įvairius galimus Lietuvos oro uostų raidos scenarijus, įvertino stipriąsias jų puses, taip pat – ir trūkumus, kuriuos panaikinus ar sušvelninus, bendrovei atsivertų naujos galimybės vystyti aviacines ir neaviacines veiklas.


ELTA inf.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 15 (2024)

    Savaitė - Nr.: 15 (2024)