Prezidento patarėja griežta: tiems, kas daro sąžiningą verslą, pasienio su Baltarusija uždarymas neturėtų kelti jokios problemos

Teodoras Biliūnas/BNS


Prezidento vyriausioji patarėja Asta Skaisgirytė tvirtina, kad tam verslui, kuris daro sąžiningą verslą, pasienio kontrolės punktų (PKP) su Baltarusija uždarymas neturėtų kelti problemų. Pasak jos, ne visi veikę PKP turėjo galimybę pamatyti, kas yra vežama sunkvežimių viduje, o dabar liktų atidaryti tik tie PKP, kuriuose yra rentgeno aparatai.


„Verslo interesai yra visada svarbu, tačiau turime įvertinti ir tuos faktorius, kad ne visi pasienio kirtimo punktai turėjo rentgeno aparatus. Kitaip sakant, ne visi turėjo galimybę peršviesti sunkvežimius, pamatyti ką jie veža viduje“, – antradienį „Žinių radijui“ teigė A. Skaisgirytė.


„Dabar liktų atidaryti tie pasienio kontrolės punktai, kurie turi rentgeno aparatus ir tiems, kas daro sąžiningą verslą, neturėtų kelti jokios problemos“, – pažymėjo ji.


Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas tvirtino, kad Vidaus reikalų ministerijos (VRM) planai uždaryti dar du PKP su Baltarusija neigiamai paveiks transporto sektorių. Pasak jo, dėl tokio sprendimo prastės Lietuvos, kaip tranzitinės šalies, įvaizdis.

REKLAMA


Z. Buivydas tikino, kad dar dviejų PKP su Baltarusija uždarymas gali lemti eilių prie sienos padvigubėjimą. Anot jo, augančios eilės lems tai, kad Lietuvos biudžetas gaus mažiau pinigų.


VRM ketina artimiausiu metu siūlyti svarstyti dėl dar dviejų pasienio su Baltarusija punktų, Lavoriškių ir Raigardo, uždarymo. Tai pirmadienį žurnalistams tvirtino vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė, pažymėjusi, kad Lietuva yra pasirengusi laipsniškam pasienio kontrolės punktų uždarymui.


Nuo rugpjūčio vidurio jau laikinai uždaryti Šumsko ir Tverečiaus PKP su Baltarusija.


Nutraukus vykimą per minėtus PKP, pasienio kontrolę atliekantys pareigūnai perkelti į kitus PKP, o transporto srautai nukreipti į baigiamą rekonstruoti Medininkų PKP. Medininkų PKP naudojama rentgeno kontrolės sistema, kurios Šumsko ir Tverečiaus PKP nėra.


Per Šumsko PKP vyko tik lengvasis transportas, per Tverečiaus – lengvasis transportas ir tuščios krovininės transporto priemonės.

REKLAMA


Lenkijos pasienyje su Baltarusija veikia vienas PKP, Latvijos pasienyje – du, o Lietuvos pasienyje – keturi.


Antradienio ryto duomenimis, Medininkų PKP vidutinis laukimo laikas vilkikų gyvoje eilėje – apie 13 val., gyvoje eilėje laukia 137 transporto priemonės, o iš viso rezervavusių laiką sienos kirtimui yra 474. Lavoriškių PKP vidutinis laukimo laikas vilkikų gyvoje eilėje – apie 1 val., gyvoje eilėje laukė 10 transporto priemonių, iš viso rezervavusių laiką sienos kirtimui taip pat buvo 10.


Šalčininkų PKP vidutinis laukimo laikas – apie 6 val., gyvoje eilė laukia 68, o iš rezervavusių laiką sienos kirtimui yra 133 vilkikai.


ELTA inf.








  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 18 (2024)

    Savaitė - Nr.: 18 (2024)