Dešimtys milijonų už senovinį automobilį: 5 brangiausi pasaulio automobiliai

Dešimtys milijonų už senovinį automobilį: 5 brangiausi pasaulio automobiliai


Pagalvojus apie aukščiausios klasės ir brangiausius automobilius, į galvą ateina markės, kaip „Rolls-Royce“, „Bugatti“, „Pagani“ ir kelios kitos. Tačiau vienas geidžiamiausių pirkinių turtuolių pasaulyje yra legendiniai automobilių modeliai, kurie skaičiuoja daugiau nei 50 metų nuo sukūrimo. Ekspertas atskleidžia, kurie kolekciniai automobiliai šiuo metu yra brangiausi pasaulyje.


„Kolekciniai automobiliai, tai pirkiniai reikalaujantys ne tik specifinių žinių bet ir didelio finansinio kapitalo. Riboto leidimo arba nebeegzistuojančio gamintojo, reti ir išskirtiniai automobiliai, laikomi kolekciniais dėl to, kas juos vairavo filme arba gyvenime. Tokie automobiliai dažnai atsiduria aukcionuose ir keičia savininkus, jų kainos nuolat auga ir siekia milijonus eurų”, – pasakoja kolekcinių automobilių platformos įkūrėjas Vilius Oškeliūnas.


Pasak eksperto, šie penki automobiliai dėl vienų ar kitų priežasčių šiuo metu laikomi brangiausiais kolekciniais modeliais pasaulyje:


Dešimtys milijonų už senovinį automobilį: 5 brangiausi pasaulio automobiliai


5. Ferrari 335 Sport Scaglietti (1957)


Kaina: 33,2 mln. eurų.


Šis legendinio kūrėjo automobilis išsiskiria lenktomis savo formomis. Automobilio modelio lenktynių istorija lemia jo garbingą vietą šiame sąraše. Šis „Ferrari” modelis buvo sukurtas 1957 metais ir dalyvavo legendinėse to meto lenktynėse, kaip Mille Miglia ir Le Mano.


Dešimtys milijonų už senovinį automobilį: 5 brangiausi pasaulio automobiliai


4. Ferrari 250 GTO (1962)


Kaina: 35,4 mln. eurų.


1962 m. sukurtas automobilis 2014 m. tapo brangiausiu, kuris kada nors buvo parduotas aukcione, rekordas laikėsi net ketverius metus. Unikalus automobilis buvo sukurtas varžytis 1963 m. FIA ilgų distancijų pasaulio čempionate, kuriame su juo buvo pasiekta pergalė.


„Ferrari“ pagamino tik 36 šios markės automobilius, tad rinkoje jie yra itin reti. O šis konkretus automobilis yra vienas iš geriausiai išsilaikiusių modelių.


3. Ferrari 250 GTO (1962)


Kaina: 45 mln. eurų.


Antrasis šiame sąraše atsidūręs to paties modelio automobilis „Ferrari 250 GTO“ buvo parduotas 2018 m. „RM Sotheby's” aukcione, Monterėjuje.


Prieš tai automobilis dešimtmečius priklausė „Ferrari“ entuziastui Gregui Whittenui. Automobilio atvežimas į aukcioną neliko nepastebėtas, kadangi už automobilio vairo sėdėjo legendinis lenktynininkas – penkis kartu Le Mano lenktynių nugalėtojas Derekas Bellas. Manoma, kad tai tik pakėlė aukcione parduodamo automobilio kainą, o už įspūdingą sumą jis buvo parduotas vos per 10 minučių.

REKLAMA


Dešimtys milijonų už senovinį automobilį: 5 brangiausi pasaulio automobiliai


2. Ferrari 330 LM 250 GTO by Scaglietti (1962)


Kaina: 48,1 mln. eurų.


Šis „Ferrari“ modelis yra vienas geidžiamiausių pasaulio klasikinių modelių. Tai įrodė 2023 m. Niujorke vykęs „Sotheby's“ aukcionas, kurio meto automobilis buvo parduotas už įspūdingą sumą. Įdomu, tai, kad automobilių kategorijoje jis neatitiko savo pradinio įvertinimo, todėl buvo parduodamas meno kategorijoje.


Automobilis turi itin spalvingą istoriją ir įveikė ne vieną lenktynių trasą. Tai yra vienintelis tokio tipo automobilis, kuriame lenktyniavo Scuderia Ferrari. Už šio vairo sėdėjo ir pergales skynė tokie lenktynininkai kaip Mikeas Parkesas ir Lorenzo Bandinis.


Dešimtys milijonų už senovinį automobilį: 5 brangiausi pasaulio automobiliai


1. Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe (1955)


Kaina: 135 mln. eurų.


Vienas iš dviejų pasaulyje pagamintų tokių automobilių už 135 mln. buvo parduotas išskirtiniame aukcione. Į „Mercedes-Benz” muziejuje Štutgarte, Vokietijoje vykusį aukcioną buvo kviečiami tik išskirtiniai svečiai.


Per 69 metus nuo sukūrimo šis automobilis nuvažiavo tik apie 6 tūkst. kilometrų. Nors su šiuo automobiliu nebuvo lenktyniaujama, jo variklis buvo paimtas iš legendinio, du kartus Grand Prix pasaulio čempionatą laimėjusio W196 R modelio, kurį vairavo Juanas Manuelis Fangio.


„Iš pirmo žvilgsnio šių automobilių pasaulis atrodo prieinamas tik siauram, labai pasiturinčių investuotojų ir kolekcininkų ratui. Tačiau situacija rinkoje keičiasi”, – pastebi V. Oškeliūnas.


BNS inf.








  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 29 (2024)

    Savaitė - Nr.: 29 (2024)