Vilnius taps pirmuoju Europos miestu, kur veikia autonominiai automobiliai

ELTA / Marius Morkevičius


Nuo antradienio Vilniaus centre pradės veikti „IKI Lietuva“ autonominiai prekių pristatymo automobiliai. Su šia naujove Vilnius tampa pirmuoju miestu Europoje autonominius automobilius įdarbinantis realiomis eismo sąlygomis.


Šie automobiliai įvertinti kaip saugūs, kadangi nuo praeitų metų rudens vienas tokių automobilių kursavo Vilniaus Balsių rajone, kur buvo bandomos jo galimybės saugiai dalyvauti eisme. Taip pat, anot Susisiekimo ministerijos atstovų, jie atitinka visus saugumo standartus.


Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė teigia, kad toks autonominių technologijų panaudojimas tai Lietuvos lyderystės Europoje parodymas. Taip pat ji tikisi, kad dar 2018 metais sudarius sąlygas autonominiam transportui ir į Vilniaus gatves paleidus šiuos pristatymo automobilius, bus padėtas pamatas tolimesnei technologijos plėtrai ir inovacijoms.


„Aš nepaprastai džiaugiuosi, kad Lietuvoje turėsime jau praktiškai naudojamų autonominių technologijų. Ne visi turbūt žino, kad Lietuvoje jau nuo 2018 metų įstatymu yra sudarytos sąlygos autonominiam transportui. Natūralu, kad technologijoms vystantis nepaprastai greitai, mes ir priartėjome prie realių pavyzdžių Lietuvos keliuose“, – antradienį žurnalistams teigė A. Vaiciukevičiūtė.

REKLAMA


„Aš tikiuosi, kad ši lyderystė ir pirmas bandymas paleisti autonominius automobilius Vilniaus gatvėmis yra tik pradžia ir jau po kelerių metų mes matysime daugybę inovacijų, kuriomis galėsime didžiuotis“, – paminėjo ji.


Taip pat viceministrė paminėjo, kad 5G ir autonominių technologijų inovacijų paramai yra paruošti skirti 25 mln. eurų.


„Kitas svarbus dalykas yra tai, kad mes ne vien tik siekiame sudaryti sąlygas, ne tik norime turėti kokybišką internetą, kuris atvertų visiškai kitokias kokybines galimybes daiktų interneto pasaulyje, bet mes taip pat esame iniciavę „Sandbox“ projektą, kuriuo valstybė yra pasiruošusi skirti 25 mln. eurų būtent tokių inovacijų pritaikomumui ir praktiniam panaudojimui Lietuvoje“, – sakė ji.


IKI generalinė direktorė Nijolė Kvietkauskaitė teigė, kad prekybos tinklas numatęs ne vieną panašų inovatyvų projektą, kuris yra ruošiamas pristatyti Vilniaus ir apskritai Lietuvos gyventojams. Pasak jos, Lietuva yra pasiruošusi platesniam tokio tipo technologijų pritaikymui.

REKLAMA


„Jeigu praėjusį rudenį nedrąsiai testavome savo pirmąjį autonominį automobilį ir pristatėme nedidelio transporto srauto miegamajame rajone, dabar trys automobiliai išvažiuos į pačią judriausią Vilniaus vietą. Ir tai dar ne viskas, tai tik dalis iš inovacijų, kurias IKI kartu su „LastMile“ planuoja įgyvendinti Lietuvoje. Džiaugsmas yra Lietuvai atidarinėti naujas patirtis Lietuvai. Nes mūsų šalis tokioms technologijoms tikrai yra pasiruošusi“, – sakė. N. Kvietkauskaitė.


„LastMile“ platformos įkūrėjas ir vadovas Tadas Norušaitis paantrino šią mintį. Taip pat, anot jo, Balsių rajono bandymo metu automobilis buvo paslauga besinaudojančių įvertintas 4,8 iš 5 balų.


„Tai ką jūs matote, yra tik pradžia“, – teigė T. Norušaitis.


„Klientų pasitenkinimas buvo didžiulis. Balsiuose nuvažiavome porą tūkstančių kilometrų ir planas yra, kad minimaliai kiekvienam iš šių automobilių nuvažiuotų tiek pat. Klientų vertinimu surinkome 4,8 balo iš 5“, – komentavo jis.


Automobilius sukūrusios Estijos įmonės „Clevon“ pardavimų projektų vadovas Mart Mathisen paaiškino, kad šie automobiliai miesto gatvėmis galėtų judėti iki 50 km/val. greičiu, tačiau siekiant užtikrinti maksimalų saugumą, jų greitis Vilniaus mieste kuriam laikui bus sumažintas iki 25 km/val. Anot jo, dėl tokio mažo greičio buvo sutarta su Susiekimo ministerija.


Taip pat, anot jo, iš automatinio automobilio prekes bus galima atsiimti suvedus PIN kodą, kuris bus pateiktas užsisakius prekes. Visgi, jis įspėjo, kad atvežę prekes automobiliai atsiėmimo lauks ribotą laiką, ribotai galios ir užsakymo PIN kodai.


Numatyta, kad šie automobiliai iš Mindaugo gatvėje esančio prekybos centro IKI judės Senamiesčio ir Naujamiesčio gatvėmis.


ELTA inf.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 17 (2024)

    Savaitė - Nr.: 17 (2024)