Tatuiruotės, spalvinga šukuosena ir kitos ryškios stiliaus detalės aptarnaujant klientus: vis dar tabu ar normalu?

Tatuiruotės, spalvinga šukuosena ir kitos ryškios stiliaus detalės aptarnaujant klientus: vis dar tabu ar normalu?


Tatuiruotės, auskarai, spalvinga šukuosena ir kitos ryškios stiliaus detalės dar visai neseniai galėjo tapti kliūtimi ieškant darbo, kuriame aptarnaujami klientai. Nors darbdavių baimė, jog ekscentriškos išvaizdos darbuotojas gali atbaidyti klientus, palaipsniui mažėjo jau kurį laiką, lemiamas pokytis šioje srityje įvyko pasaulinės pandemijos metu. Kas pasikeitė?


„Kompanijos vis labiau palaiko ekspresyvią, nesuvaržytą klientus aptarnaujančių specialistų ir kitų darbuotojų išvaizdą. Nors stigmos, susijusios su pastebimomis tatuiruotėmis ir kitais asmeninio stiliaus sprendimais, vis dar egzistuoja kai kurių darbdavių galvose, situaciją pastebimai pakeitė pandemijos metu suintensyvėjusios diskusijos apie įmonių kultūrą, darbuotojų saviraišką ir autentiškumą darbo vietoje“, ‒ pranešime žiniasklaidai sako Eglė Staniulionė, „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė.


Pokyčius lėmė masinis darbuotojų „atsistatydinimas“


Apie 60 proc. dirbančių amerikiečių mano, jog profesionalios išvaizdos samprata popandeminiu laikotarpiu pasidarė pastebimai laisvesnė ir pasikeitė į gerąją pusę, rodo „LinkedIn“ tyrimas.

REKLAMA


„Šios sampratos pokyčius labiausiai lėmė tarptautiniu mastu tebevykstantis masinis darbuotojų „atsistatydinimas“ (angl. The Great Resignation). Šis reiškinys prasidėjo 2021 m. pradžioje dėl koronaviruso sukeltų pasekmių, t. y. jaučiamo streso, sunkiai derinamo darbo ir laisvalaikio dirbant nuotoliniu būdu, sustiprėjusio nuovargio ir nerimo. Dėl šių priežasčių žmonės ėmė masiškai trauktis iš darbo“, ‒ sako E. Staniulionė.


Masinis darbuotojų atsistatydinimas paskatino žmogiškųjų išteklių specialistus visame pasaulyje aktyviau diskutuoti apie būdus, kurie padėtų darbuotojams kasdien jaustis ramiau ir laisviau, taip sumažinant įtampą, jaučiamą darbo vietoje.


„Skatinama darbuotojų saviraiškos laisvė ir autentiškumas ženkliai ir pastebimai prisideda prie geresnės bendros savijautos darbe ir pasitenkinimo vidine bendrovės kultūra bei darbu apskritai“, ‒ priduria ekspertė.


Darbo rinką pakeitė dvi kartos


Laisvėjantį darbdavių požiūrį į išskirtines darbuotojų išvaizdos savybes lemia ir tai, kad reikšmingą dabartinės darbo rinkos dalį užima Tūkstantmečio (angl. Millennials, gimę nuo 1981 iki 1994 m.) ir Z (gimę nuo 1995 iki 2010 m.) kartų atstovai.

REKLAMA


Formalumas ir griežtos taisyklės, kurių taikymas darbovietėje buvo savaime suprantamas dalykas ankstesnėms kartoms, daugelio Tūkstantmečio ir Z kartos atstovų yra dažniau laikoma minusu nei pliusu.


„Jiems ypač rūpi darbdavio lankstumas, į kurį įeina ir laisvesnio aprangos kodo taikymas darbe bei išskirtinių stiliaus detalių, tokių kaip masyvūs auskarai ar ryški tatuiruotė matomoje vietoje, nesureikšminimas. Netgi priešingai ‒ geidžiamiausi šiuolaikiniai darbdaviai džiaugiasi savo komandoje turėdami tiek vidumi, tiek išore, drąsių ir spalvingų asmenybių“, ‒ sako ekspertė.


E. Staniulionė priduria, kad kai žmonės darbe jaučiasi saugūs ir gali būti savimi, jie jaučia didesnį pasitenkinimą darbu, produktyvumą ir motyvaciją. Visa tai sumažina ir darbuotojų kaitos riziką. Į tai atkreipdama dėmesį „Bitė“ potencialiems ar esamiems klientų aptarnavimo srities ir kitiems specialistams netaiko išvaizdos taisyklių.