Po kelionės į kosmosą Japonijos milijardierius ners į giliausią Žemės vietą

Po kelionės į kosmosą Japonijos milijardierius ners į giliausią Žemės vietą


Japonijos milijardierius Yusaku Maezawa penktadienį sakė, kad jo kelionė į kosmosą suteikė jam naują supratimą apie Žemę, ir dabar jis tikisi pasinerti į grėsmingą Marianų įdubą vandenyne.


Y. Maezawa ir jo padėjėjas Yozo Hirano praėjusį mėnesį 12 dienų praleido Tarptautinėje kosminėje stotyje (TKS), kur dokumentavo gyvenimą kosmose milijonui „YouTube“ prenumeratorių. Kalbėdamas penktadienį pirmą kartą po grįžimo į Japoniją, Y. Maezawa sakė, kad kelionė privertė jį dar labiau vertinti namus.


„Pabuvojęs kosmose imi dar labiau žavėtis Žeme. Pradedi vertinti, kad gali jausti vėją, užuosti daiktus ir patirti metų laikus, – sakė jis per spaudos konferenciją Tokijuje. – Pagalvojau: Žemė nuostabi“.


Kosmose jis sukūrė daugybę vaizdo įrašų, taip pat ir rodančių, kaip kosmose šlapintis, trinkti galvą ir valytis dantis. Penktadienį jis paaiškino kai kuriuos gyvenimo nesvarumo sąlygomis sunkumus, įskaitant miegą: „Nėra taip lengva užmigti, nes miegodamas nuolat plūduriuoji – nėra prie ko pritvirtinti kūną“.

REKLAMA



Meno kolekcininkas taip pat atskleidė pasiėmęs į TKS nedidelį japonų menininko kūrinį ir palikęs jį kitiems mėgautis. Kelionė į TKS buvo tik pirmoji, kurias dar planuoja 46 metų turtuolis. 2023 m. jis leisis į 8 žmonių misiją aplink Mėnulį, ją valdys Elono Musko „SpaceX“. Jo galvoje sukasi ir kitas tyrinėjimas. „Ne tik nukeliauti į Mėnulį, ne tik šauti į viršų, bet ir žemyn – tai dar viena mano svajonė, – sakė jis. – Mąstau nusileisti į Marianų įdubą, giliai po vandenynu“.


Marianų įduba yra giliausia vieta Žemėje, retai aplankoma žmonių. Y. Maezawa sakė, kad kai kurie planuojamos kelionės elementai, įskaitant povandeninį laivą, kurį jis naudos, ir ekspedicijos trukmę, jau nuspręsti, bet daugiau detalių nepateikė.


Y. Maezavos kosminė odisėja, manoma, kainavusi apie 10 milijardų jenų (86 mln. JAV dolerių), sulaukė prieštaringų reakcijų, kai kurie tai pavadino superturtingo didžiausio Japonijos internetinės mados prekybos centro įkūrėjo „hedonistiniu pomėgiu“. Tačiau kiti jį vertina už tai, kad atnaujino visuomenės susidomėjimą skrydžiais į kosmosą.