Spalio pradžioje streikuos Vilniaus viešojo transporto darbuotojai

Spalio pradžioje streikuos Vilniaus viešojo transporto darbuotojai


Vilniaus viešojo transporto (VVT) profesinė sąjunga praneša apie spalio 3 d. planuojamą protestą. Jos pirmininkas Algirdas Markevičius skelbia, kad jame jau sutiko dalyvauti apie 100 įmonės darbuotojų.


„Profesinė sąjunga rugsėjo 15 d. Vilniaus miesto savivaldybei ir bendrovei įteikė įspėjimą apie būsimą streiką, kuriame pažymėta, kad 2021 m. spalio 18 d. VVT darbuotojų profesinės sąjungos tarybos sprendimu paskelbtas streikas šių metų spalio 3 d. Jis vyks VVT Verkių, Viršuliškių ir Antakalnio departamentuose“, – antradienį surengtoje spaudos konferencijoje teigė A. Markevičius.


Pasak A. Markevičiaus, antradienį profesinė sąjunga kreipėsi į darbuotojus, kurie į streiką registruojasi. Jame, anot jo, jau sutiko dalyvauti virš šimto VVT darbuotojų. Iš viso, planuojama, kad jame dalyvaus apie 1000 jų.


Streiko metu bus užtikrinta 50 proc. paslaugų kiekviename maršrute.


„Teismas pasisakė, kad streiko metu būtų užtikrintas 50 proc. kiekvieno maršruto minimalių paslaugų teikimas. Šiandien susitiksime su įmone (...) derinti minimalių paslaugų teikimą“, – teigė A. Markevičius.

REKLAMA


Įmonės darbuotojų atstovo teigimu, nors VVT skelbia, kad padėtis įmonėje yra stabili, o atlyginimai auga, „skaičiai ir faktai yra visai kitokie“.


Pasak A. Markevičiaus, profesinė sąjunga stebi, kad VVT „nuosekliai bando pateikti žiniasklaidai vienašališką poziciją, kuri kartais neatitinka realybės“. Pavyzdžiui, skelbia, jog profesinė sąjunga nesidera, o tik kelia įmonei ultimatumus.


VVT darbuotojų atstovo teigimu, yra atvirkščiai – būtent VVT pernai lapkritį pareiškė profesinei sąjungai, jog jei ši nepasirašys sutarties su įmone iki to mėnesio 29 d., VVT negalės išlaikyti iki tol suderėtų sąlygų dėl atlyginimų kėlimo bei finansinės paramos profesinei sąjungai.


„Bendrovė siekia ne pasirašyti kolektyvinę sutartį, o apskritai panaikinti visas papildomas socialines naudas, kurios įmonėje buvo taikomos dešimtmečiais“, – kalbėjo VVT profesinės sąjungos pirmininkas.


Jis pasakojo, kad įmonės vadovybės darbuotojų atstovai daug kartų prašė surengti visuotinį susitikimą, kuriame darbuotojai galėtų išsakyti savo problemas ir nuomonę bei kartu visi rastų bendrą sprendimą.

REKLAMA


„Bet direktorius viską sprendžia tik su savo gausėjančia komanda, išbraukdamas konsultavimą su profesine sąjunga“, – pabrėžė A. Markevičius.


„Direktorius negaili pinigų užsakomiesiems straipsniams, pateikia vienašališką informaciją, kuri, realiai yra toli nuo tikrosios įmonėje padėties. Socialinė krizė įmonėje pasiekė dugną (...) ją palieka dešimtys vairuotojų, nesutikdami su autokratinio valdymo modeliu, kuri atsinešė naujas vadovas“, – VVT vadovybę kritikavo profesinės sąjungos vadovas.


Pasak jo, nesusikalbėjimas tarp darbuotojų ir įmonės lemia prastėjančią paslaugų kokybę vilniečiams – vis daugiau vairuotojų VVT palieka, esą vien birželį įmonėje buvo virš 200 laisvų vairuotojų etatų.


„Vairuotojai toliau išeina ir tai atsiliepia aptarnavimo kokybei. Įmonė negali šiandien vykdyti prisiimtų įsipareigojimų susisiekimo paslaugoms ir užtikrinti sutartinius įsipareigojimus. Šiandien 34 transporto priemonėmis į Vilnių išleidžiama mažiau, o tai, be abejo, atsiliepia keleiviams. (...) Ta padėtis su kiekviena diena blogėja“, – pažymi A. Markevičius.


Profesinė sąjunga, kalbėjo jos pirmininkas, tikisi greitų ir atsakingų sprendimų iš VVT, kad ji labiau įtrauktų darbuotojus į įmonės veiklą, didintų jų pasitikėjimą bendrove, kurtų deramas darbo sąlygas ir užtikrintų „orų atlyginimą ne tik vadovams, bet ir eiliniams darbuotojams“. Tai esą ilguoju laikotarpiu išspręstų ir darbuotojų trūkumo problemą.



„Tačiau iki šiol matome, kad bendrovė eina tiesmukiškai taupymo keliu. Paskutinį gavome dokumentą – socialinių naudų paketą, kuriame iš kolektyvinės sutarties liko tik keletas naudų. Net bendrovė peržengė tam tikras ribas ir iš darbuotojų atima tam tikras visąlaik buvusias naudas, pavyzdžiui, kad vairuotojai galėtų nemokamai važiuoti viešuoju transportu“, – teigė A. Markevičius.


„Ir toliau matome, kad darbo, poilsio sąlygos toliau bloginamos“, – akcentavo jis.


Profesinė sąjunga siekia su VVT pasirašyti kolektyvinę sutartį, kurioje būtų įtvirtintas 10 proc. didesnis atlygis, gerinamos darbo sąlygos vairuotojams.


Planuojamas streikas turėjo vykti dar pernai spalį, tačiau tada tam leidimas suteiktas nebuvo – dėl tuomet vykusių teismų. Šiemet pavasarį leidimas gautas, tačiau streikas vykti negalėjo dėl iki šių metų rugsėjo 16 d. visoje šalyje galiojusios nepaprastosios padėties.


Profesinė sąjunga siekia su VVT pasirašyti kolektyvinę sutartį, kurioje būtų įtvirtintas 10 proc. didesnis atlygis, gerinamos darbo sąlygos vairuotojams.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 47 (2022)

    Savaitė - Nr.: 47 (2022)