Baltijos šalių pirkėjų įpročiai: kas apsipirks saugiausiai, o kas – išleis daugiausiai?

Baltijos šalių pirkėjų įpročiai: kas apsipirks saugiausiai, o kas – išleis daugiausiai?


Koronavirusas formuoja naujus pirkėjų įpročius Baltijos šalyse. „Pigu.lt“ prekybos centro internete užsakymu lapkritį atliktos apklausos duomenimis, Lietuvoje, lyginant su kaimynais latviais ir estais, pirkėjai labiausiai linkę saugiai apsipirkti neišėję iš namų – kalėdinių dovanų jie šiemet ieškos internete. Tuo metu latviai labiausiai linkę prekes pirkti gyvai fizinėse parduotuvėse, o estai – dovanoms išleisti daugiausiai.


Daugėja perkančių kalėdines dovanas tik internetu


Bendrovės „Pigu.lt“ užsakymu „Norstat“ atliktos apklausos duomenimis, 29 proc. lietuvių šiemet kalėdines dovanas planuoja įsigyti internetu. 5 procentams jų tai bus pirmieji metai, kai dėl COVID-19 pandemijos visas dovanas pirks neišėję iš namų. Net 24 proc. apklaustųjų teigia, jog internetu dovanas perka kasmet. Tai – didžiausias skaičius tarp Baltijos šalių (Latvijoje šis rodiklis siekia 19 proc., Estijoje – 13 proc.).


„Džiugu, kad lietuviai, laikydamiesi visų saugumo rekomendacijų, dovanas planuoja įsigyti internetu. Kasmet tokių pirkėjų dalis – tik didėja. Pastebime ir kitą tendenciją, kad Kalėdų dovanas klientai perka vis anksčiau. Pavyzdžiui, šiųmetis „Vienišių dienos“ išpardavimas „Pigu.lt“ platformoje viršijo visus lūkesčius ir nustelbė pernykščius „juodojo penktadienio“ rezultatus. Šio išpardavimo metu pirkėjai iš trijų Baltijos šalių įsigijo net apie 50 tūkst. prekių“, – sako „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas.

REKLAMA


Pusė šalies gyventojų pirks ir internetu, ir fizinėse parduotuvėse


Pusė apklaustųjų Lietuvos gyventojų teigia, kad dovanas šiemet pirks tiek internetu, tiek parduotuvėse, jei tą leis pandeminė situacija šalyje. Tiek internetu, tiek fizinėse parduotuvėse dovanų linkę ieškoti 44 proc. latvių ir 57 proc. estų.


Apsipirkimą vien tik fizinėse parduotuvėse daugiausiai renkasi Latvijos gyventojai – 23 proc. apklaustųjų. Tokį patį apsipirkimo būdą linkę rinktis 16 proc. respondentų iš Lietuvos ir 21 proc. iš Estijos. Dovanas gyvai linkę pirkti vyresni, 60-74 m. amžiaus asmenys.


„Tai, kad vyriausia grupė pirkėjų dovanų ieško fizinėse parduotuvėse, neramina – juk šiai visuomenės daliai viruso pasekmės yra skaudžiausios. Vis dėlto šie apklausos duomenys nestebina – nors daug vyresnių žmonių, ypač skatinami siaučiančios pandemijos, atranda technologijas, jų teikiamus privalumus vis dar gerokai labiau išnaudoja jaunoji karta“, – pastebi E. Kačerauskas.

REKLAMA


Latviai – taupesni, estai išleis daugiau


Apklausos rezultatai taip pat atskleidžia, kad pirkėjų įpročiai perkant internetu kasmet tampa vis labiau racionalesni. Siekdami sutaupyti žmonės planuoja biudžetą ir būsimas dovanas, vis dažniau nusižiūrėtas prekes įsigyja didžiųjų išpardavimų metu. Pusė apklaustų lietuvių kalėdinėms dovanoms per „juodojo penktadienio“ ir kalėdinių išpardavimų laikotarpį ketina išleisti tarp 50 ir 150 eurų. Daugiau nei 150 eurų išleisti planuoja 26 proc. Lietuvos gyventojų.


Latviai planuoja būti taupesni – 65 proc. apklaustųjų ketina išleisti iki 100 eurų. Daugiau nei 150 eurų išleisti planuoja tik 21 proc. respondentų. Patys išlaidžiausi iš visų trijų Baltijos šalių – estai: 49 proc. apklaustųjų didžiųjų išpardavimų metu dovanoms ketina išleisti 50-150 eurų. 33 proc. – daugiau nei 150 eurų.


„Pirkdami internetu žmonės gali palyginti vykstančias akcijas ir pardavėjų siūlomas nuolaidas bei vienoje vietoje rinktis iš plataus asortimento prekių. Panašu, kad ir šią savaitę vyksiančio „juodojo penktadienio“ išpardavimų proga šventėms galimybe apsipirkti ne paskutinę minutę ir pasinaudoti nuolaidomis tradiciškai suskubs ne vienas pirkėjas“, – teigia E. Kačerauskas.


Reprezentatyvus Baltijos šalių tyrimas parodė, kad išpardavimo metu į virtualius pirkinių krepšelius dažniausiai turėtų patekti kūno priežiūros ir grožio priemonės – tai yra populiariausias dovanų pasirinkimas tarp lietuvių (38 proc.) ir latvių (36 proc.). Estai dažniau renkasi stalo žaidimus ir vaikų žaislus (36 proc.). Dar viena visose šalyse populiari prekių kategorija – elektroniniai, išmanieji prietaisai. Ją ketina rinktis bemaž ketvirtadalis apklaustųjų Baltijos šalyse.