Prestižinės klasės būstas: pasiūla rinkoje maža, o ar yra paklausa?

Prestižinės klasės būstas: pasiūla rinkoje maža, o ar yra paklausa?


Maždaug kas tryliktas, arba apie 8 proc., iš pirminėje sostinės nekilnojamojo turto (NT) rinkoje parduodamų būstų yra prestižinės klasės. NT ekspertų nuomone, poreikis prestižiniam būstui yra vis didesnis, nes galinčių jį įsigyti pirkėjų pastaraisiais metais yra daugiau, tačiau šio būsto segmento augimą stabdo ribota pasiūla.


NT bendrovės „Realco“ duomenimis, per pastaruosius dvejus metus sostinėje buvo parduoti 5047 būstai, iš jų 391-as, arba 7,7 proc., buvo prestižinės klasės.


Pasak NT bendrovės „Realco“ pardavimų direktoriaus Marijono Chmieliausko, iš sostinės NT pirkėjų yra jaučiamas poreikis prestižinio būsto projektams, nes, nors pastaraisiais metais Lietuvos ekonomika lėtėjo, ilguoju periodu ji augo ir atsirado daugiau aukštas pajamas gaunančių žmonių.


„Pats Vilnius auga, jame kuriasi sparčiai augantys verslai, startuoliai, technologijų įmonės, mokančios darbuotojams didelius atlyginimus, tad sostinėje atsiranda vis daugiau gyventojų, ne tik galinčių įpirkti brangesnį būstą, bet ir norinčių išskirtinumo. Tokie būstai neretai perkami nuosavomis lėšomis, be paskolų. Stebėdami rinką ir vertindami susidomėjimą savo vystomu prestižinės klasės projektu „Algirdo 3“, matome, kad paklausa yra didelė. Dažniausiai prestižinės klasės projektai pirkėjus randa vos paskelbus apie pardavimus“, – sako M. Chmieliauskas.

REKLAMA


Svarbiausia – vieta ir išskirtinumas

Vienas pagrindinių dalykų, lemiančių, kad NT projektas gali vadintis prestižiniu, yra vieta. Pasak M. Chmieliausko, Vilniuje prestižine vieta įprastai laikoma miesto centrinė dalis, kai ji yra gamtos apsuptyje, arba senamiestis, jo prieigos, tačiau tai sąlygoja ir tokio būsto pasiūlos ribotumą.


„Centrinėje miesto dalyje, o ypač senamiestyje sudėtinga rasti vietos NT projektui, nes tose vietose miestas jau yra tankiausiai užstatytas, be to, senamiestis įprastai yra saugomas dėl kultūros paveldo ir jame vystant NT projektus taikoma daug apribojimų. Dėl šių priežasčių smarkiai padidinti prestižinio būsto pasiūlą yra sudėtinga“, – aiškina ekspertas.


Vis tik vien vieta nepadaro būsto prestižiniu, tam reikalingi ir kiti komponentai: būsto dydis, privatumas, vaizdas pro langus, nestandartinės, didelės erdvės aukštomis lubomis, didelės terasos ar balkonai, parkavimo užtikrinimas, būsto saugumas, konsjeržo paslaugos, išskirtinė architektūra, kokybiškos statybinės ir apdailos medžiagos.

REKLAMA


„Prestižinis būstas yra išskirtinis savo sprendimais, jame paprastai galima rasti tai, kas nebūdinga žemesnės klasės būstams: labai aukštas lubas, neįprastą architektūrą, itin didelius panoraminius langus ir panašiai. Viskas, kas yra netipiška, traukia potencialių prestižinio būsto pirkėjų dėmesį. Pavyzdžiui, sostinės Naujamiestyje mūsų vystomame prestižinės klasės projekte „Algirdo 3“ pritaikyti netipiniai architektūriniai sprendimai, kuriantys išskirtinai unikalią atmosferą, naudojamos itin kokybiškos, natūralios medžiagos, projektuojamas išskirtinis privataus uždaro kiemo apželdinimas, netipiniai butų planai“, – komentuoja NT ekspertas.


Prestižinio būsto pirkėjas jaunėja

M. Chmieliausko teigimu, pastaraisiais metais keičiasi prestižinio būsto pirkėjo paveikslas. Jei anksčiau tai dažniau buvo tradicinių verslų savininkai ar gyvenime daug pasiekę žmonės, kiek vyresnio amžiaus pirkėjai, tai dabar prestižiniu būstu dažniau domisi ir jaunesni, karjeras anksti padarę sėkmingose įmonėse dirbantys asmenys.


„Pastebime, kad ypač technologijų sektoriaus darbuotojai anksti pasiekia aukštą pajamų lygį, leidžiantį įsigyti prestižinius būstus. Pirkėjus dažnai domina didelio, nuo 100 iki 200 kv. m, ploto būstai turintys erdvės kurti išskirtinį interjerą. Pirkėjai pageidauja būstų su erdviomis lauko terasomis, panoraminiais langais ir aukštomis lubomis“, – vardina pašnekovas.


Sostinės pirkėjų akyse prestižinis būstas neatsiejamas ir nuo privačių automobilių parkavimo vietų. Bendrovės atstovas pastebi, kad labai dažnai pirkėjai norėtų turėti dvi ar net tris automobilio parkavimo vietas. Tai irgi gali tapti iššūkiu prestižinio būsto vystytojams, ypač jei NT projektas yra senamiestyje, kur parkavimo erdvių įrengimo galimybės yra labai ribotos.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 08 (2024)

    Savaitė - Nr.: 08 (2024)