„LinkedIn“ naujovės: darbo paieška pagal vertybes ir profilį tobulinantis dirbtinis intelektas

„LinkedIn“ naujovės: darbo paieška pagal vertybes ir profilį tobulinantis dirbtinis intelektas


Darbo užmokestis ir užimamos pareigos ieškantiesiems darbo jau nebėra pagrindiniai prioritetai, lemiantys apsisprendimą, rodo naujausi „LinkedIn“ duomenys. Populiariausias profesinis socialinis tinklapis savo paieškų sistemą neseniai papildė galimybėmis potencialius darbdavius rinktis pagal jų puoselėjamas vertybes. O tam, kad jūsų interesus atitinkančioje įmonėje įsidarbinti būtų daugiau šansų, „LinkedIn“ dirbtinis intelektas dar ir sutvarkys jūsų profilį.


Pristatyti naująsias funkcijas „LinkedIn“ pastūmėjo 2020-2022 m. atlikta darbo paieškų skiltyje vartotojų įvedamų raktažodžių analizė, kurioje pastebėta, kad su vertybėmis susijusių terminų paieška išaugo net 154 proc. Poslinkius įdarbinimo srityje liudija ir platformos atlikta apklausa – net 84 proc. Z kartos atstovų pripažįsta, kad jų ir darbdavio požiūrio į darbo kultūrą sutapimas yra būtinas.


„Socialiai atsakingų įmonių amžiuje žmonės nori dirbti ten, kur jie jaučia organizacijos pagarbą ir rūpestį bei žino jos požiūrį į žmogų, bendravimą, žmogiškas vertybes, kur kartu su kolegomis galės siekti bendro tikslo. Tai gali būti susiję tiek su kompanijos požiūriu į darbo ir asmeninio gyvenimo balansą, tiek su tolerancija skirtingoms visuomenės grupėms ar tvarumo tikslais – įmonė turi turėti vietą visuomenėje ir nešti jai naudą. Šios „LinkedIn“ naujovės nėra tik pagalba ieškantiesiems darbo vietos, tai taip pat yra gera proga įmonėms, kurios dar to nepadarė, išsigryninti savo pagrindines vertybes ir panaudoti tai talentingiausių darbuotojų pritraukimui“, – teigia „Telia Global Services Lithuania“ personalo vadovas Mindaugas Šestilo.

REKLAMA


Daugiau peržiūrų ir susidomėjimo

Naujasis „LinkedIn“ įrankis – „Commitments“ (liet. įsipareigojimai) – leidžia organizacijoms paskyros skiltyje „apie save“ atvaizduoti penkias vertybes: karjeros augimą ir mokymąsi, draugiškumą aplinkai, įvairovę, socialinį teisingumą ir integraciją bei darbo-poilsio balansą.


„Viena pagrindinių priežasčių, kodėl bendrovėms verta užpildyti „Commitments“ skiltį – geresnis skelbiamų pozicijų matomumas „LinkedIn“ vartotojams. Tyrimas parodė, kad tarptautinės organizacijos, vienu iš savo įsipareigojimų pažymėjusios lankstumą ar įgūdžių ugdymą, sulaukdavo maždaug tris kartus daugiau peržiūrų, nei to nepadariusios. Tikėtina, kad prie to prisideda ir „LinkedIn“ algoritmai, naująjį įrankį naudojančių įmonių įrašus naujienų sraute pozicionuojantys aukščiau nei pasirinkusių jo nenaudoti“, – teigia pašnekovas.


A. Šestilo pastebi, kad deklaravus vertybes galima pritraukti talentingesnius ir aukštesnių kompetencijų darbuotojus. „Qualtrics“ apklausa rodo, kad daugiau nei pusė apklaustųjų mieliau sutiktų dirbti mažesnį atlyginimą mokančioje, bet jų įsitikinimus atitinkančią politiką įgyvendinančioje įmonėje, nei šiems principams nusižengiančioje darbovietėje su didesne alga.

REKLAMA


Prašo pagrįsti, bet netikrina

Visgi daugeliui gali kilti abejonių, kiek galima pasitikėti šiais iš pažiūros kilniais įmonių įsipareigojimais ir ar tai nevirs eiliniu masalu sprendžiantiems savo karjeros ateities klausimus. Juk jeigu vertybes galima sužymėti keliais pelės paspaudimais, kas gali sutrukdyti naftą Arktyje kasančiai bendrovei deklaruoti tvarumą ir draugiškumą aplinkai, o Azijos fabrikuose vaikus išnaudojančiam greitosios mados atstovui pareikšti rūpestį socialiniu atsakomybe?


„LinkedIn“ apie tai pagalvojo ir deklaruotas vertybes prašo pagrįsti. Po kiekvienu įsipareigojimu prašoma įkelti tai pagrindžiančius dokumentus arba nuorodas į internetinius puslapius. Tam tinka metinės ataskaitos, korporatyvinės politikos aprašai ir netgi naujienų portalų straipsniai.


Spustelėjus klaustuko ikoną prie kompanijos įsipareigojimų, vartotojai pamatys, kad „LinkedIn“ netikrina kiekvienos iš deklaruojamų vertybių ir jas pagrindžiančių šaltinių patikimumo. Tai reiškia, kad pareiga tikrovę atitinkančią informaciją paskelbti paliekama organizacijai ir jos puslapio administratoriui, o priimti galutinį sprendimą – kandidato nuojautai ir duomenų tikrinimo įgūdžiams.


Geriau pasirodyti galės ir darbuotojai

Darbovietės paiešką per vertybinę prizmę palengvinusi „LinkedIn“, taip pat pagerino ir galimybes būti pastebėtiems darbdavio. Jei iki šiol stokojate idėjų, kaip sukurti patrauklesnę savo profilio antraštę ar santrauką, už jus tai nuo šiol galės atlikti pastaruoju metu internetą drebinantis ir pagaliau į „LinkedIn“ integruotas dirbtinio intelekto robotas „ChatGPT“.



„Matydami daugybę pretendentų užklausų, personalo atrankos specialistai ne visada turi laiko detaliai įsigilinti į kiekvieno žmogaus darbo patirtį, todėl gero pirmo įspūdžio sudarymui antraštė ir profilio santrauka yra kritiškai svarbios. „LinkedIn“ tai supranta, todėl tvarkingai supildžius savo darboviečių ir įgūdžių sąrašą, „ChatGPT“ įrankis gali pats išrinkti būsimiems darbdaviams patraukliausią informaciją ir ją žmogiškai perteikti matomiausiose kiekvieno profilio dalyse“, – detalizuoja „Telia Global Services Lithuania“ personalo vadovas Mindaugas Šestilo.


Tiesa, šios patogios „LinkedIn“ galimybės kol kas prieinamos „LinkedIn Premium“ prenumeratą įsigijusiems socialinio tinklo vartotojams. Laimė, neturintieji prenumeratos už šių puikių galimybių borto nebus palikti. Patys „LinkedIn“ kūrėjai tokiu atveju pataria tiesiog nukopijuoti pozicijos aprašą ir darbo patirtį iš savo CV, visa tai įklijuoti į „ChatGPT“ laukelį ir jo paprašyti sukurti patrauklią antraštę bei santrauką. Pokalbių robotas greičiausiai pateiks net keletą variantų, iš kurių bus galima pasirinkti geriausią.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 11 (2024)

    Savaitė - Nr.: 11 (2024)