Dzūkijoje - nenuspėjamas automobilių ralio finalas

Dzūkijoje - nenuspėjamas automobilių ralio finalas

Automobilių ralio lenktynės visada kupinos įtampos, netikėtų skrydžių trasose. A.Rakausko nuotr.


Kitą savaitgalį, rugsėjo 29 ir 30 dienomis, Druskininkų ir Lazdijų apylinkių tylą drums automobiliai – vyks šių metų Lietuvos automobilių ralio čempionato finalas.


Jonas KATKAUSKAS


Lietuvos automobilių ralio finalas jau septintus metus iš eilės rengiamas Druskininkų ir Lazdijų apylinkėse: netoli Veisiejų, Kapčiamiesčio, Leipalingio, kitų miestelių. Būtent šiose Dzūkijos vietovėse daugybė įdomių, nenuspėjamų ir gana sudėtingų kelių. Pirmoji šventės diena, penktadienis, bus skirta sportininkų prisistatymui ir diskusijoms, o antroji, šeštadienis, – lenktynėms.


Organizatorių dalia


„Pernai miškovežiai sugadino dalį trasų, todėl užtrukome, kol Druskininkų įmonių padedami jas sutaisėme. Lenktynininkai nuvažiuos 276,23 kilometro. Bus naujų ir jau žinomų greičio ruožų: iš viso – devyni. Vėl rengsime naktinį greičio ruožą, kuriam reikia itin daug pastangų, nes milžinišku greičiu tenka lėkti siauru keliuku, kuriame vos telpa automobilis“, – pasakoja vienas iš finalo organizatorių, buvęs garsus lenktynininkas, Lietuvos automobilių ralio vicečempionas Jonas Balčiūnas.

REKLAMA


Pašnekovas priduria, kad automobilių ralio lenktynės visada kupinos įtampos, netikėtų skrydžių trasose, neprognozuotų klaidų ir nelaukiamų avarijų. Tai lenktynininkų duona: kiek įmanoma saugiai lėkti didžiausia pavara greičio ruožais, patirti jaudulį ir adrenalino pliūpsnį.


O lenktynių organizatoriai turi savų rūpesčių ir renginiu jie džiaugiasi jau viskam pasibaigus... Organizatoriai visų pirma ieško sudėtingos lenktynių trasos – kad greičio ruožuose būtų tramplinų, netikėtų posūkių ar kitų sudėtingų elementų. Jeigu lenktynių kelio danga kieta, dėlioja ją taip, kad tuo ruožu pilotai pralėktų du kartus, jeigu minkšta – pakanka vieno karto (ralio dalyviai lenktyniniu režimu važiuoja tik uždaruose greičio ruožuose, o nuo vieno greičio ruožo iki kito važiuoja atvirais keliais, laikydamiesi visų Kelių eismo taisyklių). Dar rengėjai privalo rasti vietų, iš kurių lenktynes galėtų stebėti žiūrovai, o ekipažas turėtų galimybių parodyti jiems meistriškumą. Raliui tinkamų ruožų Žemaitijoje ar Aukštaitijoje yra daug, o Dzūkijoje kelio danga dažnai minkšta, o kur kieta – kelias platus ir neįdomus, štai kodėl lenktyniaudami Dzūkijoje automobiliai dažnai įnyra į miškus. Tik ten stebėti lenktynes nepatogu, patirtį apibendrino J. Balčiūnas. Beje, ralio lenktynininkai su trasomis supažindinami likus dienai ar dviem iki starto – ekipažai dukart pravažiuoja lenktynių trasa, o šturmanai savaip stenogramose susižymi kelio ypatumus.

REKLAMA


Finalas – įsimintina pramoga


„Ralio finalas – tai šventė, renginys, ugdantis vienybę, patriotiškumą, galimybė susitikti bendrų pomėgių žmonių ir praleisti puikų savaitgalį. Juolab kad paskutinėmis rugsėjo dienomis Druskininkuose vyks ir Turizmo šventė – automobilių lenktynės derės su koncertais, parodomis, spektakliais“, – pridūrė pašnekovas.


Oficialus renginio atidarymas – penktadienio, rugsėjo 29-osios, vakare Druskininkų pramogų aikštėje. Čia bus galima susipažinti su visais ralio ekipažais, nes rengėjai jau beveik įrodė žiūrovams, kad lenktynininkai – įdomūs žmonės ir bendrauti su jais – malonumas. Bus galima prašyti sportininkų autografų, su jais nusifotografuoti. Kaip ir kasmet, bus apdovanoti fotografijų konkurso nugalėtojai: tie, kurie užfiksuoja įdomiausius ralio finalų vaizdus. Įsigiję ralio pasus žiūrovai turės daugiau galimybių patogiai stebėti varžybas ir jų užkulisius.


Dzūkijoje - nenuspėjamas automobilių ralio finalas

Druskininkuose ir Lazdijuose tikimasi atkaklių lenktynių, nes būtent čia tampama čempionais. E.Buiko nuotr.


Ralio startas šeštadienį 9 val. ryte, planuojama pabaiga – 20.15 val. Organizatoriai tikisi, kad finale pasirodys praėjusių etapų dalyviai ir tie, kurie nedalyvavo ankstesniuose etapuose: rengėjai norėtų pagerbti visus raliui jėgas ir laiką skiriančius sportininkus.


J. Balčiūnas mano, kad lietuviai – gana emocingi žiūrovai, bet jiems vis dar trūksta tvarkos. Vaikinams po lenktynių derėtų atvėsti – prisižiūrėję, kaip vairuoja meistrai, namo jie lekia manydami galį taip pat virtuoziškai valdyti automobilį. „Gebėjimus reikia demonstruoti kartodromuose, o ne gimtojo miestelio gatvėse“, – sakė pašnekovas ir paprašė, kad žiūrovai būtų dėmesingi, saugotų save, augtų drauge su lenktynininkais. Na, o lenktynininkams J. Balčiūnas linkėjo kuo greičiau pasiekti finišą, kad nelūžtų automobiliai ir daugybės rėmėjų.


Unikali taurė


,,Ralio meistrai – ralio karaliai, todėl nugalėtojams teiksime nepaprastą taurę. Dizainerio Stasio Beišio sukurta taurė simbolizuoja skrydį aukštyn, saulės lankstą ir karūną“, – pasakojo viena iš ralio finalo organizatorių Vilma Garlinskienė.


Paklausta, lengviau organizuoti ralį ar jame dalyvauti, V. Garlinskienė sakosi, kad organizuoti varžybas bene taip pat sudėtinga, kaip ir jose varžytis: reikia atidumo, atsidavimo ir azarto, kad viskas būtų atlikta nepriekaištingai. Juk tai – ne eilinis ralio etapas, o finalas. Pasiruošimo darbai šių metų varžyboms prasidėjo iškart pasibaigus pernykščiam finalui. Beje, po ralio organizatoriams visada lieka dar vienas darbas – sutvarkyti kelius, kuriuose buvo lenktyniaujama: keliai tvarkomi tą pačią dieną arba iškart po ralio.



„Ralio scenarijaus rengėjai vadovaujasi intuicija ir turi režisūrinių gebėjimų, – sakė ralio rengėja. –Sportinė dalis – sustyguoti, kur ir kaip vyks lenktynės, – pati sudėtingiausia, kitoms renginio dalims irgi reikia daug darbo ir laiko. Reikia sudėlioti, kas, kur ir kada, pasirūpinti, kad sportininkai būtų tinkamai pagerbti, o žiūrovai liktų patenkinti renginiu. Ralio rengėjai jau žino, kad automobilių sporto šventė Druskininkuose šiemet vėl bus įdomi ir kitokia nei pernai. Lenktynininkai varžysis kitose trasose, žiūrovams įrengtos patogesnės ir saugesnės stebėjimo zonos, bus daug kitų naujovių“, – šypsojosi pašnekovė.


Čia tampama čempionais


Druskininkuose ir Lazdijuose tikimasi atkaklių lenktynių, nes būtent čia tampama čempionais. O štai priešpaskutiniame, penktame, Lietuvos automobilių ralio etape, rugsėjo pradžioje vykusiame Elektrėnų apylinkėse, lenktynių dėl avarijų ar techninių gedimų nebaigė garsūs ir patyrę mūsų lenktynininkai Benediktas Vanagas, Giedrius Notkus, Egidijus Valeiša, svečiai iš kitų šalių. Pergalės šampano gurkšniai Elektrėnuose atiteko latviams – daugkartiniams Latvijos čempionams, Europos ralio ir kitų turnyrų dalyviams Janiui Vorobjovui ir Ivui Pūkiui, važiavusiems „Mitsubishi Mirage Space Star“. Jie žada lenktyniauti ir Druskininkuose.


Visa informacija: http://www.rallyclassic.lt/
www.facebook.com/RallyClassic.lt







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 13 (2024)

    Savaitė - Nr.: 13 (2024)