Lietuviai Dakare: rekordinis B.Vanago pasiekimas ir nedaug atsilikęs V.Žala

Lietuviai Dakare: rekordinis B.Vanago pasiekimas ir nedaug atsilikęs V.Žala


42 val. 48 min. 17 sek. - tiek laiko savo septintajame Dakare užtruko „General Financing team Pitlane“ ekipažas - Benediktas Vanagas ir lenkas Sebastianas Rozwadowskis. Po beveik dvi savaites trukusio iššūkio iki dešimtosios vietos jiems pritrūko vos 5 sek.


Po 111 kilometrų greičio ruožo į šalia Pisko miesto esantį bivaką grįžęs ekipažas šypsojosi: sau tyliai keltus tikslus jis pasiekė, o minimalus skirtumas iki „Top-10“ esmės nekeičia - lietuviai įrodė, kad gali varžytis su stipriausiais pasaulio sportininkais. Išlaikyta drausmė ir tempas tapo raktu į sėkmingą finišą - spurtą ir didesnę riziką ekipažas prisiėmė tik paskutinių dviejų dienų metu, bet nuo aklo lėkimo susilaikyta.


„Mes buvom susitarę, kad jeigu nematom, tai nelekiam. Dulkių tikrai netrūko, o mes jau ne kartą esam pasimokę, kad bandydami lėkti, liekame stovėti“, - pasakojo B. Vanagas.


Po gana trumpų ketvirtadienio lenktynių ir sėkmingai pasiekto finišo, B. Vanagas labai apgailestavo dėl Balį Bardauską ištikusios lemties.


„Labai gaila dėl Balio. Dar starte išgirdom kas nutiko, labai gaila, - pasakojo pilotas. - Toks yra tas Dakaras ir belieka palinkėti Baliui sveikatos ir laikyti, dabar jau matyt, gipsą“.


Greičio ruože, preliminariais duomenimis, į nežymėtą duobę įkritęs sportininkas patyrė abiejų riešų lūžius ir buvo išgabentas į ligoninę. Toks nutikimas iki finišo likus 90 km yra baisiausia ką gali įsivaizduoti sportininkas, ypač dalyvaujant Dakare be mechanikų pagalbos.

REKLAMA


Kiek nurimus emocijoms, ekipažas akcentavo savo į rekordinį rezultatą atvedusias taktikas.


„Rezultatą visada lemia pasiruošimas, - analizavo pilotas. - Aš žinojau, kad mes bandom tą rezultatą iš nieko pagaminti, bet kuriuo atveju pamatai padėti prieš daugybę laiko dabar davė rezultatą“.


Komanda negailėjo pagyrų savo technikams, kurie viso Dakaro metu sėkmingai prižiūrėjo „Toyota Gazoo Racing Hilux“, o ir ištikusios bėdos rinkosi sėkmingą metą - būtent aštuntojo greičio ruožo metu iš lenktynių pasitraukė Bernardas ten Brinke, kurio „Toyota“ sustabdė būtent pavarų dėžės problema. Šis gedimas „General Financing team Pitlane“ aplankė dar maratono pradžioje. Nemaža dalis pilotų taip pat kentėjo dėl vairo stiprintuvo bėdų - itin nedėkingas reljefas vairo mechanizmą kankina negailestingais tempais, tačiau neatlaikius technika, savo darbą iki galo atlikdavo pilotai, hidraulikos problemas kompensuodami savo sveikatos sąskaita.


Bendrai apžvelgiant, Dakaras šiemet „General Financing team Pitlane“ buvo geras: ištikusios bėdos neperlipo ekipažo noro pasiekti finišą, drausmė žengė koja kojon su geru tempu, o kasdien išlaikoma aukšta moralė ir ramybė leido būti be penkių sekundžių dešimtuke. Dabar komandos laukia kelionė iki Limoje esančio podiumo, tada uosto procedūros ir beveik parą truksianti kelionė namo.
Įveikę tūkstančius kilometrų išdžiūvusiomis upėmis, kanjonais ir kopomis, Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas finišavo paskutiniame 2019 metų Dakaro ralio greičio ruože. Įveikęs dešimtąjį etapą, „Agrorodeo“ ekipažas automobilių įskaitoje klasifikuojamas 12-as. Tai geriausias ekipažo rezultatas per keturis Dakaro raliuose praleistus metus.

REKLAMA


„Paskutinis etapas trumpas, bet smagus. Kurį laiką važiavom paskui Ronaną Chabot. Kai vejiesi, matai trajektorijas, dar spėji, bet jeigu reikėtų priekyje važiuoti, būtų sunku. Taip gerai ta nauja „Toyota“ važiuoja. Apskritai, visas Dakaras praėjo puikiai. Vieta esam patenkinti. Visada yra kur pasitempti, tačiau ir mūsų automobilio riba artėja“, - dešimtojo greičio ruožo finiše pasakojo V. Žala.


Apsikabinęs su jį pasveikinti atėjusiu „Agrorodeo“ komandos mechaniku Edvardu Lucevičiumi, Vaidotas dar pajuokavo, kad automobilis sveikas. Toks, kokį ir norėjo atgabenti į finišą.


„Dabar jau ramu, tačiau ateina kažkoks vakuumas: negi jau baigėsi? Prieš paskutinę dieną organizatoriai įspėjo, kad bus sunku. Matyt tam, kad žmonės neatsipalaiduotų per daug. Apskritai ši diena nebuvo sunki, tačiau matėme ir užklimpusių, ir kitų reikalų prisidariusių ekipažų“, - kalbėjo S. Jurgelėnas.


Arūnas Gelažninkas užfiksavo geriausią rezultatą tarp motociklininkų. Jis, preliminariais duomenimis, klasifikuojamas 24-ojoje pozicijoje.


Dakaro ralis prasčiau susiklostė Antanui Juknevičiui su Dariumi Vaičiuliu, kurie dėl įvairių problemų pirmoje maratono pusėje prarado nemažai laiko ir nebeturėjo vilčių kovoti dėl aukštų pozicijų. Preliminariais duomenimis, jie finišavo 36-ojoje vietoje.


Baliui Bardauskui nepasisekė dar labiau - sėkmingai įveikęs devynis etapus, jis krito ir stipriai susižalojo dešimtajame: jis buvo nedelsiant išgabentas į ligoninę, kur nustatyta, jog motociklininkui lūžo abu riešai.


2019 metų Dakaro ralio automobilių įskaitoje nugalėjo katarietis Nasseras Al-Attiyah su Matthieu Baumeliu („Toyota“), motociklų - australas Toby Price'as (KTM), keturračių - argentinietis Nicolas Cavigliasso („Yamaha“), bagių - čilietis Francisco Lopezas Contardo su Alvaro Juanu Leonu Quintanilla („Can-Am“), sunkvežimių - rusas Eduardas Nikolajevas su Jevgenijumi Jakovlevu ir Vladimiru Rybakovu („Kamaz“).



Šiemet „Toyota“ nugalėjo pirmą kartą per visą Dakaro ralio istoriją, o KTM pirmos pozicijos neužleidžia nuo 2001 metų.


Iš viso 2019 metų Dakaro ralį sudarė 5000 km, iš jų 3000 - greičio ruožai, suskirstyti į 10 etapų. Geriausia šiemet Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno užima vieta etape - 11-oji.


„Agrorodeo“ komanda 2018 metų Dakaro ralyje užėmė 18-ąją vietą, o 2016 ir 2017 metais finišo pasiekti nepavyko.