Lietuviai Dakare: kaip jiems sekėsi pirmajame etape?

Lietuviai Dakare: kaip jiems sekėsi pirmajame etape?


Pirmadienį Peru prasidėjusio Dakaro ralio pirmajame etape automobilių klasėje geriausiai iš lietuvių pasirodė Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas.


Finišavus 68 iš 99 startavusių ekipažų, Lietuvos atstovai klasifikuojami 17-i.


Pirmoji vieta atiteko katariečiui Nasserui Al-Attiyah. Jis 84 km greičio ruožą įveikė per 1 val. 1 min. 41 sek. ir praėjusių metų nugalėtoją ispaną Carlosą Sainzą aplenkė 1 min. 59 sek. Trečias liko lenkas Jakubas Przygonskis (+2.00).


Pirmasis Dakaro ralio greičio ruožas neretai pavadinamas prologu - jis būna trumpesnis nei vyksiantys vėliau, tačiau tai toli gražu nereiškia, kad jis paprastesnis. 84 km trukmės etape jau pasitraukė pirmieji sportininkai, tačiau visi jame startavę lietuviai finišą pasiekė.


„Agrorodeo“ komandos ekipažas - V. Žala ir S. Jurgelėnas - nugalėtojui pralaimėjo 7 min. 1 sek.


Vos išlipusį iš automobilio V. Žalą pakalbino oficialūs Dakaro ralio žurnalistai, o netrukus sportininką apsupo lietuviai.


„Šiandien pirmas greičio ruožas, tad važiavom ramiai, nesidraskėm, viskas pagal planą. Buvo daug greitų vietų, kur turi arba labai rizikuoti, arba pasisaugoti - akmenuotose upių vagose buvo galima prisidaryti problemų“, - stovėdamas Dakaro finišo zonoje įspūdžiais dalijosi V. Žala.


Pirmasis Dakaro ralio etapas vyko kitaip nei buvo planuota - automobilių įskaitos dalyvių startas atidėtas daugiau nei valanda, nes prieš juos startavę motociklininkai trasoje užtruko ilgiau nei skaičiavo organizatoriai. Šis etapas buvo panašus į vieną iš pernykščių, tik kad važiuoti reikėjo į kitą pusę.

REKLAMA


„Pagaliau prasidėjo Dakaras! Viskas šiandien buvo gerai, navigacija gana lengva, važiavom sklandžiai, po truputį didinom tempą. Pamažu greitėdami aplenkėm kelis varžovus. Apskritai, labai smagus greičio ruožas. Daug tokių kontrolinių taškų, kuriuos paimti paprasta, jie išdėstyti labai aiškiai. Vienoje vietoje kelias sekundes praleidom, kai taško per kelis metrus nepaėmėm, turėjom daryti ratą ir apsisukti, bet apšilimas geras, užskaitom. Dabar labai gerai jaučiuosi“, - finiše džiūgavo „Agrorodeo“ komandos šturmanas S. Jurgelėnas.


Benedikto Vanago ir lenko Sebastiano Rozwadowskio duetas klasifikuojamas 20-as (+7.43). Situaciją apkartino dėl kol kas nežinomų priežasčių pradingusi šeštoji pavara.


„Yra truputėlį neramu, tačiau manau, kad mes tikrai rasime ir išspręsime problemą“, - iš karto po finišo sakė „General Financing team Pitlane“ pilotas.


Nesijungianti aukščiausia pavara apribojo B. Vanago galimybes išvystyti maksimalų „Toyota Gazoo Racing Hilux“ greitį, o anot jo ir kitų kalbintų pilotų, progų tam tikrai buvo. Ne itin sudėtingas ruožas leido pasidžiaugti dideliu vidutiniu greičiu, kurį kiek pristabdė tik keliolika kilometrų trukusi atkarpa, nuvedusi dalyvius išdžiūvusių upių vingiais. Čia komanda išlaikė drausmę ir, paisydama pavojaus nesunkiai pradurti padangas, važiavo labai konservatyviai.

REKLAMA


„Paruošus automobilį važiavimui kopose, nuleidus padangų slėgį, jas pradurti lengva, tad buvome itin atsargūs“, - pasakojo pilotas.


Dėl itin trumpos distancijos aukoti laiką ir prisipūsti ratus iki tinkamo akmenuotai dangai tiesiog nebuvo prasmės.


Finiše apžvelgus kitus automobilius, buvo galima suprasti, kad ramios taktikos laikėsi tikrai ne visi. Apgadinti „Peugeot“, keletas „Mini“ finišavę nuleistomis padangomis įrodė, kad vietos susikurti nereikalingų nuotykių tikrai buvo, tad ekipažas džiaugiasi šios progos išvengęs.


Finišavus visiškai šalia pirmosios dienos bivako, lengvai sugedęs visureigis perduotas technikams. Jeigu kitus lietuvių ekipažus bėdos ištiko dar testų metu, „Black Hawk V“ savo kaprizus parodė tik įveikęs du trečdalius pirmojo greičio ruožo. Kol kas gedimas nėra aiškus.


„Jungiant šeštąją pavarą, svirtyje juntamas it prasisukimas. Keletą kartų pavyko ją įjungti, o paskui iš viso ją praradome“, - pasakojo sportininkas.



Šeštosios pavaros gedimas turbūt yra geriausia iš blogiausių dalykų, kurie gali nutikti šiam agregatui, tad nors buvo prarastos sekundės, pasiektas finišas ir užimta vieta visiškai tenkina išsikeltus lūkesčius.


Tobula savijauta po greičio ruožo pasigirti negalėjo ir pats pilotas.


„Šiąnakt kažkaip negerai miegojau ir pabudęs jaučiau kaklo skausmą. Jis išliko ir kiek paūmėjo per greičio ruožą, tad reiks pasistengti pailsėti“, - su nerimu veide dalinosi B. Vanagas.


Ankstesniame interviu jis neslėpė, kad dėl gana audringos sportinės karjeros ir ne vienos avarijos su įvairiais skausmais susiduriama neretai, tačiau pastovus sportinis krūvis leidžia su tuo susitvarkyti. Pirmi tikri sportiniai kilometrai šiemet galimai išjudino vieną iš anksčiau fiksuotų išvaržų, tad belieka tikėtis, kad šis negalavimas būtų laikinas ir netrukdytų tolimesnių greičio ruožų metu.


Po nakties remontų, „General Financing team Pitlane“ komanda į startą preliminariai stos antrojo dešimtuko ribose.


Greičiausiųjų 20-uke startavęs Antanas Juknevičius pasirinko taktiką greičiau važiuoti kopomis ir saugiau akmenuotais ruožais. Ši taktika lietuviui atnešė 24-ąją vietą.


Kelias itin pavojingas vietas iš 84 km trasos prieš startą išskyręs „Craft bearings“ komandos navigatorius Darius Vaičiulis pakoregavo komandos taktiką - patyręs Dakaro vilkas ilgų tiesiųjų kupinoje trasoje norėdamas kompensuoti variklio galių skirtumą padangų slėgį susimažino labiau nei priešininkai, tai leido būti greitesniems kopose.



„Mes žinom, kad mūsų variklis yra silpniausias tarp dvidešimtuko sportininkų, todėl mes specialiai pasirinkome žemesnį padangų slėgį nei konkurentai. Šis sprendimas mums leido būti greitesniems supustytose kopose, tačiau pavojingiausioje atkarpoje išdžiūvusioje upės vagoje su akmenimis privalėjome būti atsargesni, - pasakojo dešimtajame Dakaro ralyje dalyvaujantis lietuvis. - Šis greičio ruožas buvo 1-1,5 proc. viso Dakaro, tai čia kovoti dėl sekundžių būtų mažų mažiausiai kvaila, todėl mes važiavom užtikrintai, savo tempu ir esame patenkinti“.


A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio ekipažas nugalėtojui pralaimėjo 9 min. 42 sek.


Motociklų klasėje pergalę šventė ispanas Joanas Barreda („Honda“) - 57 min. 36 sek.


Lietuvos atstovas Arūnas Gelažninkas (KTM), preliminariais duomenimis, užėmė 55-ąją vietą (+23.14).


Kitas lietuvis - Balys Bardauskas (KTM, +44.58) - klasifikuotas 105-as.


Vilnietis B. Bardauskas etapą pradėjo susidūręs ne itin sėkmingai - išsikrovė navigacinės įrangos baterija, tačiau po ilgų klajonių sportininkas finišą pasiekė, važiavęs pagal kitų sportininkų vėžes. Lenktynininkas oficialiai nepasiekė abiejų kelio taškų („way pint“). Dėl išsikrovusios baterijos įranga nenusiuntė duomenų teisėjams. B. Bardauskas tikino, kad vieną kelio tašką jis pasiekė.


„Sakoma, jeigu pirmąją dieną sekasi labai gerai, tai reiškia, kad po to bus labai blogai, - po finišo guodė save 41-erių metų B. Bardauskas. - Praėjus penkioms minutėms po starto, išsikrovė navigacinės įrangos baterija. Nežinojau savo kilometražo, tad vienoje vietoje suklydau, pravažiavau vieną kelio tašką“.


Kitoje vietoje sportininkas įkrito į duobę užsižiūrėjęs į keturratį.


„Vienoje vietoje užsižiūrėjau į keturratį, kuris virto, tai ir aš virtau kartu su juo į nedidelę duobę. Keturračiui lenktynės baigtos, o aš užsikūriau motociklą. Pirmąją dieną lenktynes baigti yra labai, labai skaudu“, - lenktynių įspūdžiais dalijosi sportininkas.

REKLAMA


Kad ir kaip ten būtų, vilnietis nepraranda optimizmo.


„Manau, kad čia yra menki praradimai. Buvau užsipylęs nepilnus bakus degalų, kad motociklas būtų lengvesnis. Viskas kol kas labai gerai“, - kalbėjo lenktynininkas.


Varžybas pradėjo 137 motociklininkai.


Keturračių klasėje nugalėjo argentinietis Nicolasas Cavigliasso („Yamaha“).


Antradienį sportininkų laukia kur kas ilgesnis maršrutas. Iš viso jie įveiks 553 km, iš kurių 342 km - greičio ruožas. Startavę Pisko miesto bivake, jie finišuos San Chuan de Markonoje. Dakare paprastai pirmieji važiuoja motociklininkai ir keturračių vairuotojai, tačiau antradienį pirmi startuos automobilių ekipažai - jų šturmanų laukia sudėtinga užduotis naviguojant, nes neturės motociklininkų paliktų vėžių pagalbos.