Įsigyti naują automobilį – vis dar prabanga

Įsigyti naują automobilį – vis dar prabanga

Išperkamosios nuomos bendrovėse vidutinis Lietuvos gyventojas naujam automobiliui įsigyti pernai skolinosi nuo 25,5 tūkst. iki 27,3 tūkst. eurų.


2017 metais 39 proc. visų išperkamosios nuomos būdu įsigytų lengvųjų automobilių buvo nauji. Ar tai reiškia proveržį naujų mašinų rinkoje, kai lietuviai staiga pirks vis mažiau naudotų transporto priemonių ir atsisuks į naujas?


Vidmantas UŽUSIENIS


Naujieną apie daugėjantį skaičių Lietuvos vairuotojų, pasinaudojus lizingu įsigijusių naujų automobilių, paskelbė SEB bankas. Jo duomenimis, 2016-aisiais gyventojų, kurie išperkamosios nuomos būdu pirko naujus automobilius, buvo 32 proc. Vadinasi, per metus tokių pirkėjų dalis lengvųjų transporto priemonių rinkoje išaugo visais 7 procentais. Gražu.


Vis dėlto vargu ar tai reiškia persilaužimą rinkoje apskritai. SEB analitikai kažkodėl nepateikė tikslių skaičių, kiek fiziniai asmenys išperkamosios nuomos būdu įsigijo mašinų pernai ir kiek – 2016 metais. Skaičiavimai rodo, jog jis, tas skirtumas, neturėtų būti labai didelis. Gali būti ir taip, kad lizingu įsigyjančiųjų naujas mašinas dalis didėjo ir dėl to, kad mažėjo perkančiųjų tokiu būdu naudotus automobilius.

Padaugėjo puse tūkstančio?

REKLAMA


Portalo autoplius.lt duomenimis, 2017 m. mūsų šalyje buvo sudaryta 438,2 tūkst. sandorių automobiliams pirkti. Palyginti su 2016 metais, jų skaičius išaugo 12,1 proc., arba maždaug penkiasdešimčia tūkstančių. Didžiausią pokytį parodė net ketvirtadaliu (25,5 proc.) šoktelėję naujų automobilių pardavimai. Naujų automobilių atstovai per 12 pernai metų mėnesių pardavė rekordinį skaičių - 29 tūkst. mašinų. 13,9 proc. – iki 2 mlrd. eurų – paaugo ir rinkos apyvarta. Tačiau kiek čia sudarė fizinių asmenų lizingu įsigyti nauji automobiliai?


Autoplius.lt tvirtinimu, 2017 metais Lietuvoje fiziniai asmenys įsigijo 19,8 proc. visų naujų lengvųjų transporto priemonių. Tai – 2,5 proc. mažiau, nei 2016-aisiais. Tiesa, tais metais ir naujų automobilių pardavimas buvo 26 proc. mažesnis. 2016 metais Lietuvoje buvo įregistruota 23 075 naujų automobilių, pernai – 29 044.


Gyventojai iš jų įsigijo atitinkamai pagal metus – 5148 ir 5663 naujas mašinas. Žinant, kad beveik visi fizinių asmenų pirkti nauji automobiliai dažniausiai įsigyjami išperkamosios nuomos būdu, darytina išvada, kad 2017-aisiais lizingo paslaugomis pasinaudojo apie pusę tūkstančio daugiau gyventojų nei 2016-aisiais. Jei vertintume bendrą teigiamą pokytį (+9,1 proc.), teigiamos tendencijos aiškiai regėti. Bet iki ryškaus proveržio – kaip iki dangaus.

Daugiausia skolinosi keturiasdešimtmečiai

REKLAMA


Anot SEB pranešimo, lietuviai ir toliau lieka ištikimi vokiečių gamintojui „Volkswagen“. Banko duomenimis, pernai, kaip ir užpernai, gyventojai dažniausiai skolinosi naudotam ketverių metų senumo „Volkswagen Passat“. Tiesa, užpernai už „Passat“ vidutiniškai mokėjo po 11,8 tūkst. eurų, o praėjusiais metais vidutinė automobilio kaina ūgtelėjo iki 13,5 tūkst. eurų.


Norintieji naujo automobilio pernai noriausi rinkosi „Volkswagen Tiguan“. Šiam modeliui anksčiau turėtas pozicijas užleido 2016-aisiais dominavęs Pietų Korėjos gamintojo „Kia“ miesto visureigis „Sportage“, už „Tiguan“ kainavęs 5 tūkstančiais eurų mažiau.


Pernai lietuviai ir už naudotus, ir naujus automobilius mokėjo brangiau. SEB tyrimas atskleidė, kad vidutinė lizingu įsigyjamo naudoto automobilio kaina buvo 14,5 tūkst. eurų, kai tuo tarpu 2016-aisiais už naudotą vidutiniškai paklodavo po 12,9 tūkst. eurų. Augo, tačiau šiek tiek mažiau ir naujų automobilių, kuriuos gyventojai įsigijo skolindamiesi, vidutinė kaina – nuo 25,5 tūkst. užpernai iki 27,3 tūkst. eurų praėjusiais metais.


Tarp naudotų automobilių populiariausi išliko „Volkswagen“, „Toyota“, „Volvo“, „BMW“, „Audi“. Įdomu, kad tarp naujų lizingu įsigytų automobilių pernai ir užpernai vieni populiariausių buvo „Volkswagen“ koncernui priklausančio gamintojo „Škoda“ ir prancūzų „Peugeot“ modeliai, o kiti gamintojai pasikeitė. 2016-aisiais populiarius „Opel“, „Nissan“, „BMW“ vardus 2017-aisiais pakeitė „Toyota“, „Volkswagen“ ir „Kia“.


Banko duomenimis, dažniausiai lizingu įsigyti automobilius nusprendžia didmiesčių gyventojai, vidutiniškai 40–41 metų amžiaus asmenys. Vyriausiam pernai lizingu automobilį įsigijusiam pirkėjui buvo 70 metų.








  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 13 (2024)

    Savaitė - Nr.: 13 (2024)





Daugiau >>