Patikimas verslas apie save kalba kitų lūpomis

Patikimas verslas apie save kalba kitų lūpomis


Rekomendacijos ir ryšiai: patikimas verslas apie save kalba kitų lūpomis


Tautvydas Lukaševičius


Viename renginyje ant scenos kviesdamas didelio ir įtakingo koncerno vadovą aktorius, renginio vedėjas Rolandas Kazlas juokais paklausė: „Tikriausiai jums sekasi versle, nes susidorojate su visais konkurentais?“ Vadovas akimirksniu atsakė, kad jokių duobių konkurentams po ratais nekasa, tačiau vedėjas nesutriko: „Taip, duobių nekasate, kam jos, jei galite iškasti didžiulius griovius?“ Salėje prapliupo juokas ir ovacijos, tačiau ši situacija puikiai iliustruoja, kaip daugybę metų buvo suvokiama verslo plėtra. Visgi situacija Lietuvoje sparčiai keičiasi, vis daugiau verslininkų supranta, kad ne konkurencija, o bendradarbiavimas ir sinergija gali padėti sukurti didesnę vertę. Būtent patikimo verslo augimas, suteikiant papildomą pelningų užsakymų srautą, panaudojus verslo rekomendacijas, yra BNI Lietuva misija. „Pasigirti ir gražiai apie save pakalbėti gali kiekvienas, tačiau klientus ir partnerius daug labiau įtikina kitų pasakyti žodžiai, rekomendacijos“, – teigė BNI Lietuva ir Latvija nacionalinis direktorius Nerijus Lungys.

REKLAMA


Patikimas verslas apie save kalba kitų lūpomis

Nerijus Lungys, BNI Lietuva ir Latvija nacionalinis direktorius


Beprotiškai naudinga investicija


Kai kurie BNI (Business Network International) nariai juokauja, kad tarptautines verslo bendradarbiavimo ir plėtros galimybes atveriančios organizacijos pavadinimas turėtų būti verčiamas šiek tiek kitaip. „Beprotiškai naudinga investicija“ yra vienas iš variantų, o vadovo pateikiami skaičiai tai patvirtina. „Mūsų siekis, kad BNI Lietuva nariai vienas kitam generuotų per metus vieną milijardą eurų papildomų užsakymų. Be konteksto tai suvokti gana sunku, bet dabar jau šią akimirką esame padėję generuoti 110 milijonų eurų rekomendacijų apyvartą BNI Lietuva nariams, o vidutinė kėdės vertė yra beveik 100 000 eurų per metus. Siekiame nuosekliai didinti vidutinę BNI kėdės (metinės narystės) vertę “, – dėstė Nerijus Lungys.


Iš esmės BNI keičia tai, kaip plėtojamas verslas, todėl BNI nariams siūlomas net 10 unikalių verslo mokymų ciklas, kurio tikslas susikurti pelningesnį verslo modelį, paremtą verslo ryšių plėtra ir bendradarbiavimu. Dažniausias klientas – jau sėkmingas, tačiau dar „alkanas” verslo savininkas, 30-55 metų amžiaus, norintis turėti pelningesnį verslo modelį ir suprantantis, kad sukurtas ryšių tinklas gali turėti abipusės naudos.


BNI Lietuva ir Latvija direktorius tikina, kad jei verslininko ir BNI vertybės sutampa, galima pasiekti gana įspūdingų rezultatų ir, pavyzdžiui, iš šio kanalo gauti net 70 proc. pajamų: „Nesame aiškiaregiai, tačiau siekiame, kad organizacijos nariai būtų tik patikimi verslai, o BNI taptų savotišku kokybės ženklu. Tikriname kreditų istoriją, potencialų narį turi rekomenduoti jau esamas narys. Tiesa, svarbiausia tam tikros BNI esminės vertybės, kurių laikantis viskas turėtų būti gerai, o nesilakant nieko negausi. Pagrindinis principas – laimi besidalijantis (GiversGan filosofija). Pirmiausia turi pasistengti sukurti vertę kitiems ir tada aišku, kad atsidėkodami duos tau naudos. Be to, itin svarbus santykių kūrimas, turi atsirasti žmogiškas ryšys, pasitikėjimas, draugystė, o tada jau kiekvienas žino, kokiai situacijai esant ir kada užsiminti apie narius, ką rekomenduoti. Dar viena esminė BNI vertybė yra atskaitingumas. Jei tu pasakai, bet nepadarai, tai labai greitai prarandi pasitikėjimą ir susidomėjimą, o to atsakingas verslas šiandien sau leisti negali.”

REKLAMA


Raktas nuo eksporto vartų


BNI nariai ir jų rekomendacijos padeda surasti tinkamiausius ir perspektyviausius eksporto kanalus. „Pirmieji pasaulyje sukūrėme specializuotą eksporto-importo BNI skyrių, naudojantį tiesioginį teletiltą su užsienio šalimis. Sujungus žmones teletiltu, iš karto jaučiamas pozityvus noras padėti vienas kitam, rekomenduoti tinkamiausius partnerius ar kelius plėtoti verslui, dalytis patirtimi, net pasakoti apie padarytas klaidas ir receptus, kaip jų nekartoti. Suveikia toks žmogiškas, psichologinis efektas, o tai tikrai yra svarbu, kad narystė būtų sėkminga”, – aiškino direktorius.


Pokalbininkas pabrėžė, kad visas pasaulis juda nuo konkurencijos prie kooperavimosi ir sinergijos, naudojami netgi tokie terminai, kaip bendrakūra. Jo nuomone, daugiausia naudos gauna tie, kurie randa sinergijų, randa bendrų interesų, suvokia, kad gali daug daugiau pasiekti su partneriais, kad verta specializuotis siauriau, tikrai būti geriausiu vienoje srityje, o ne stengtis vienam padaryti viską, visur ir visada. „Stengiamės pakeisti verslo plėtros suvokimą – verslą galima kurti lengvesniu keliu, o ne sunkesniu. Reikia partnerių, reikia padėti jiems, nes ateityje jie tuo atsilygins tau. Dažnai partnerystės pagrindu rezultatai pasiekiami daug greičiau ir išeikvojant mažiau išteklių, veikia ekonominis bendradarbiavimo efektas. Po 4 veiklos metų pastebėjom, kad galime būti naudingi ir įmonėms, kurių rinka nėra Lietuva. BNI veikia 70 šalių, turi daugiau negu 200 tūkstančių narių, dėl mūsų teletilto idėjos verslininkas gali daug greičiau įvertinti savo galimybes užsienio rinkose: nuo Nigerijos iki Meksikos”, – pasakojo N. Lungys



Ne Lietuvai, ne Vilniui, ne Kėdainiams…


Pasakodamas apie BNI veiklos Lietuvoje iššūkius, vadovas prisimena, kad iš pradžių buvo sunku įtikinti būsimus organizacijos narius, kad partnerystė gali būti naudinga, o patikimos verslo rekomendacijos turi realios naudos ir didina pajamas. „Stebuklų ir greitų rezultatų nebūna. Čia kaip sportuojant – reikia susidaryti programą su profesionalais ir nuosekliai dirbti. Juk tas, kuris tik trumpam užsuka pasportuoti, niekados nepasieks profesionalų rezultatų. Taip ir versle – BNI gali būti profesionaliu treneriu, programos sudarytoju, kuris ilgalaikėje perspektyvoje padės užmegztais ryšiais ir patikimomis rekomendacijomis kurti vertę. BNI tinka bet kuriam verslui, bet ne bet kuriam žmogui“, – teigė vadovas.


Be to, nors daugelis tikėjo idėja ir matė, kokią naudą tai duoda kitur, pesimistiškai sakydavo: „Gera idėja, verslo rekomendacijos reikalingos, tačiau ne Lietuvoje, ne Vilniuje , ne kituose miestuose...“


„Šiandien BNI Lietuva turi 800 narių 7 miestuose (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje ir Kėdainiuose), tuoj startuosim Mažeikiuose. Nuo 2014 m. sparčiai augame ir patenkame į 1% sparčiausiai augančių BNI regionų pasaulyje. Tikimės Lietuvoje atidaryti 100 BNI verslo klubų, pasiekiančių kone visus pagrindinius regionų ir rajonų centrus, kur yra aktyviai veikiančių verslo subjektų. Manau, per didelių tikslų nebūna, būną tik per maži… Duodamas tu esi labai savanaudiškas, nors dažnai atrodo atvirkščiai. Jei tu tik imsi, niekas tau neduos. Tai mes ir sakome: tiesiausias kelias uždirbti milijoną – tai leisti kitiems uždirbti du. Rekomenduoti yra žiauriai lengva. Tiki, kad tas žmogus gali padėti kitam, žinai situaciją, poreikius, esi tarpininkas. Jeigu visi nustotume dabar save pardavinėti, o žiūrėtume, kaip padėti esančiam šalia, tai jau Liuksemburgą ar Šveicariją lenktume pagal BVP gyventojui. Yra tokia tauta, kuri tai daro jau tūkstančius metų, neblogai jiems sekasi”, – sakė vadovas.

REKLAMA


Lietuva – draugiškiausia vieta verslui?


Paklaustas apie verslo aplinką Lietuvoje ir kelius ją gerinti, BNI Lietuva vadovas akcentavo, kad daug kas priklauso nuo teisinio reguliavimo, mokestinės bazės. Visgi jis mato Lietuvą kaip draugišką vietą verslui kurti ir plėtoti bei pasigenda aiškesnės ilgalaikės vizijos.


„Džiugina, kad Lietuva kyla verslo kūrimo reitinguose, žmonės darosi vis verslesni, tačiau pastebiu, kad Lietuvoje nėra tokių aiškių prioritetų, ko mes siekiame po įstojimo į ES. Man labai patinka idėja, kad turime stengtis tapti draugiškiausia šalimi verslui. Savo ruožtu patiems verslininkams noriu palinkėti ieškoti sinergijų ir kooperacijų. Mūsų ateitis – rasti nišą globalioje rinkoje, todėl reikia nebijoti specializuotis, nebandyt būti pigesniems. Tikiu, kad tai ir darome, tik norėtųsi daugiau prioritetų ir krypties. Kviesti, burtis verslininkus į asociacijas, bendrauti, atsisakyti itin siauro požiūrio”, – pokalbį baigė Nerijus Lungys.


Reklama







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 15 (2024)

    Savaitė - Nr.: 15 (2024)