Automobilių markių ženklai (II)

Automobilių markių ženklai (II)


Ką reiškia ženkliukas, žymintis mūsų nuosavo ar gatvėje išvysto automobilio markę? Tęsiame pasakojimą apie populiariausių automobilių markių ženklų reikšmes.


Manvydas VITKŪNAS


ALFA ROMEO


Garsi Italijos automobilių gamintoja „Alfa Romeo“ savo veiklą 1910 m. pradėjo Milane. Pirmasis kompanijos pavadinimas buvo tiesiog A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili). 1915-aisiais įmonę nupirko verslininkas iš Neapolio Nikola Romeo. Taip koncernas gavo dabartinį pavadinimą – „Alfa Romeo“. Šio automobilių gamintojo ženklas – labai sudėtingas ir turtingas heraldinių elementų. Iš Milano miesto herbo buvo pasiskolintas raudonas kryžius, o iš kadaise Milaną valdžiusios galingos Viskončių dinastijos herbo – gyvatė su karūna, ryjanti kūdikį.


Automobilių markių ženklai (II)


MERCEDES-BENZ


Automobilių prekių ženklas „Mercedes-Benz“ dabar gerai žinomas visame pasaulyje. Prie jo ištakų prisidėjo dvi vokiečių automobilių gamybos įmonės – „Benz & Cie“, įsteigta Karlo Benco 1883 m., ir „Daimler-Motoren-Gesellschaft“, įkurta Gotlybo Daimlerio 1890-aisiais. Galiausiai 1926 m. abi įmonės susiliejo į koncerną „Daimler-Benz AG“, dabar žinomą tiesiog kaip „Daimler AG“. Mersedes vardas šio automobilių pramonės giganto gaminiams buvo priskirtas kiek netikėtai. Vienas iš G. Daimlerio partnerių buvo austrų verslininkas Emilis Jelinekas. Jis labai mylėjo savo dukrą Adrianą Manuelą Ramoną, vadintą tiesiog Mersedes, ir pasiūlė G. Daimleriui jos vardu pavadinti automobilių markę. Šis vardas prigijo. „Mercedes-Benz“ logotipe pavaizduota trikampė žvaigždė simbolizuoja tris stichijas – orą, žemę ir vandenį.


Automobilių markių ženklai (II)


NISSAN


Viena didžiausių Japonijos automobilių gamybos įmonių „Nissan“ buvo įsteigta 1933 m., susiliejus dviem mažesnėms įmonėms. „Nissan“ pavadinimas yra sudarytas iš dviejų žodžių – Nihon Sangyo („Japonijos pramonė“) – pirmųjų skiemenų. „Nissan“, kaip automobilių gamintojos, istorija labai glaudžiai persipynusi su kitos Japonijos automobilių gamintojos – „Datsun“. „Nissan“ ženklas – labai paprastas ir aiškus: apskritimas simbolizuoja tekančią saulę, o ant jo esančiame stačiakampyje užrašytas gamintojo pavadinimas.


Automobilių markių ženklai (II)


HYUNDAI


Pietų Korėjos automobilių gamybos kompanija „Hyundai Motor Company“ buvo įkurta 1967 m. Iš pradžių ji pagal licenciją gamino „Ford“ automobilius, o nuo 1974-ųjų ėmėsi originalių savos konstrukcijos modelių gamybos. Žodis hyundai iš korėjiečių kalbos verčiamas kaip „dabartis“, „šiuolaikiškumas“. Įmonės ženklas iš pirmo žvilgsnio primena stilizuotą raidę H, tačiau iš tiesų jis simbolizuoja du rankomis susikibusius žmones. Tai – automobilius gaminančios kompanijos ir jos klientų draugiškumo simbolis.


Automobilių markių ženklai (II)


PEUGEOT


Prancūzų koncerno „Peugeot“ ištakos siekia XIX a. pradžią, kai Pežo šeima įkūrė rankinių kavos ir pipirų malimo mašinėlių gamybos įmonę. Netrukus įmonė ėmė gaminti ir labai tvirtus skėčius, pjūklus, kokybiškus vežimų ratus. XIX a. pabaigoje įmonės gaminių sąrašą papildė dviračiai, o 1889 m. buvo pagamintas pirmasis automobilis su garo varikliu. 1892-aisiais į gatves išriedėjo pirmoji serija (29 automobiliai) „Peugeot“ su vidaus degimo varikliais. Dabar „Peugeot“ – vienas didžiausių automobilių gamintojų Europoje. „Peugeot“ ženklas – liūtas – atsirado dar XIX a. Tvirti liūto nagai simbolizavo įmonės, tuomet gaminusios pjaunamuosius ir smulkinamuosius įrankius, gaminių kokybę.


Automobilių markių ženklai (II)


SUBARU


Nuo 1954 m. automobilius gaminančios Japonijos įmonės „Subaru“ produkciją galima lengvai atpažinti iš mėlyname elipsės formos lauke esančių šešių sidabrinių žvaigždžių. Tai Plejadžių žvaigždžių spiečius (japoniškai vadinamas „Subaru“), esantis Tauro žvaigždyne.


Automobilių markių ženklai (II)


ROLLS-ROYCE


1906 m. Didžiojoje Britanijoje buvo užregistruota variklių ir automobilių gamybos kompanija „Rolls-Royce Limited“. Ją įkūrė automobilių inžinierius Henris Roisas ir aviatorius Čarlzas Stiuartas Rolsas. Įmonę išgarsino lėktuvams skirti varikliai, o pirmasis 1904 m. kompanijos pagamintas automobilis buvo „Rolls-Royce 10 hp“. „Rolls-Royce Limited“ baigė gyvuoti 1971-aisiais, tačiau prekių ženklu toliau naudojasi kompanija „Rolls-Royce Motor Cars“, priklausanti koncernui „BMW AG“. „Rolls-Royce“ garsėja kaip prašmatnių ir brangių automobilių gamintoja. Šios markės logotipas – gana paprastas: RR – kompanijos įkūrėjų pavardžių pirmosios raidės. Tačiau yra ir išskirtinis ženklas, montuojamas automobilių priekyje. Senovės graikų pergalės deivę Nikę vaizduojanti figūrėlė vadinama „Ekstazės dvasia“.


Automobilių markių ženklai (II)


ROVER


Kita garsi britų kompanija – „Rover“ – buvo įkurta Džono Kempo Starlio ir Vilio Satono 1887 m. Iš pradžių įmonė gamino dviračius, o 1889-aisiais ėmėsi ir automobilių gamybos. Netrukus „Rover“ pradėjo garsinti ir kokybiški motociklai. 2005 m. savarankiška šio automobilių gamintojo veikla buvo nutraukta, įmonės aktyvai atiteko koncernui „Ford“, o prekių ženklas „Rover“ priklauso indų koncernui „Tata Motors“. „Rover“ emblemoje puikuojasi karingųjų vikingų, kadaise pasiekdavusių net labai tolimas pakrantes, laivas.


Automobilių markių ženklai (II)


SUZUKI


Nuo 1909 m. savo istoriją skaičiuojanti Japonijos kompanija „Suzuki Motor Corporation“ garsėja ne tik automobiliais, bet ir motociklais. Savo veiklos pradžioje įmonė taip pat gamino audimo stakles, motorinius dviračius ir mopedus. Iš kompanijos gaminamų automobilių Lietuvoje bene žinomiausi – kelių modelių visureigiai. Koncerno ženklas – lotyniškos abėcėlės raidė S, stilizuota pagal japonų kultūros tradicijas. Raudona spalva simbolizuoja aistrą ir ryžtą.


Automobilių markių ženklai (II)


MITSUBISHI


Japonijos automobilių gamybos kompanija „Mitsubishi Motors Corporation“ savo įkūrimo data laiko 1970 m., kai milžiniškame dar nuo 1870-ųjų veikiančiame koncerne „Mitsubishi Group“ buvo suformuotas automobilių gamybos padalinys. Iš tiesų pirmasis automobilis – „Mitsubishi Model A“ – pasirodė 1917 m. Jis labai priminė garsųjį „Ford Model T“. „Mitsubishi“ ženklas – trys rombai, primenantys deimantus. Dažnai teigiama, kad tai įmonės įkūrėjo giminės ženklas. Šiuolaikinė „trijų deimantų“ interpretacija – koncerno puoselėjamos vertybės: garbingumas, atsakomybė ir atvirumas.


Automobilių markių ženklai (II)


CITROEN


Prancūzų verslininkas Andrė Sitroenas Pirmojo pasaulinio karo metais pastatė artilerijos sviedinių fabriką, o 1919 m. pertvarkė jį į automobilių gamyklą. Koncerno „Ford“ pavyzdžiu joje įdiegus konvejerinę gamybą, gamykla greitai tapo antra pagal pajėgumą pasaulyje. Tiesa, vėliau šią vietą paveržė kiti automobilių gamintojai. Eglute dažnai vadinamo „Citroen“ ženklo ištakos – vadinamojo ševroninio krumpliaračio dantukai. 1913-aisiais A. Sitroenas savo gamykloje pradėjo ševroninių krumplinių perdavų gamybą.


Automobilių markių ženklai (II)


PORSCHE


1931 m. vokiečių verslininkas Ferdinandas Poršė įkūrė automobilių gamybos įmonę, kurios centrinė būstinė yra Štutgarte. Šios įmonės emblema sukurta kaip herbas, kurio centre mažame skyde užrašytas Štutgarto pavadinimas ir pavaizduotas šio miesto herbas – juodas žirgas. Kiti heraldiniai simboliai taip pat turi savo reikšmes. Juodos ir raudonos juostos ir elnio ragai yra paimti iš istorinės Viurtembergo regiono (jame įkurtas Štutgartas) heraldikos.


Automobilių markių ženklai (II)


ŠKODA


Čekijos automobilių gamintoja „Škoda Auto“ savo istoriją pradėjo 1895 m., kai čekų žemės buvo Austrijos-Vengrijos imperijos dalis. Šių automobilių gamybos pradžia siejama su įmone „Laurin & Klement“, pavadinta dviejų ją įsteigusių verslininkų garbei ir veikusia nuo 1895-ųjų. Po 30 metų ši įmonė įsiliejo į pramonės koncerną, dabar žinomą kaip „Škoda Holding“. Jis pavadintas inžinieriaus ir ilgamečio įmonės savininko Emilio Škodos vardu. Šiuo metu automobilių gamybos įmonė „Škoda Auto“ priklauso vokiečių koncernui „Volkswagen AG“. „Škodos“ ženklas – žiede pavaizduota strėlė su sparneliais. Šiuo metu simboliai aiškinami taip: strėlė simbolizuoja pažangias technologijas, sparneliai – techninį progresą, žalia spalva – draugiškumą aplinkai.


Automobilių markių ženklai (II)


SAAB


Nuo 1937 iki 2012 m. kaip savarankiška įmonė veikusios Švedijos automobilių gamintojos SAAB visas pavadinimas – Svenska Aeroplan AktieBolaget (Švedijos orlaivių akcinė bendrovė). Iš pradžių įmonė gamino lėktuvus, o po Antrojo pasaulinio karo ėmėsi ir automobilių gamybos. SAAB veikla glaudžiai susijusi su kita švedų automobilių gamintoja – „Scania AB“, besispecializuojančia sunkvežimių, autobusų, automobilių ir laivų variklių gamybos srityje. 1969–1995 m. abi įmonės sudarė bendrą koncerną. Tad nenuostabu, kad ant SAAB ir „Scania“ automobilių puikuojasi tas pats simbolis – raudonas grifonas, pasiskolintas iš Skonės provincijos herbo. Nuo 2012-ųjų įmonė jau nėra nacionalinė ir priklauso bendrai švedų, japonų ir kinų įmonei „National Electric Vehicle Sweden“. Ši sukūrė savo gaminiams naują logotipą.



Panašios naujienos:


Pusjuodis Pasviręs tekstas Pabrauktas tekstas Užbrauktas tekstas | Lygiuoti pagal kairįjį kraštą Centre Lygiuoti pagal dešinįjį kraštą | Įterpti šypsenėlę Spalva | Paslėptas tekstas Įkelti citatą Spoileris
Apsaugos kodas:
Įjunkite apsaugos kodo paveiksliuką
Atnaujinti kodą